Díky
Víc fotografií určitě nafotím a dodám. Co se týče originál blinkrů, tak v ruce jsem je fyzicky nikdy neměl, ale na pohled dle obrázků vypadají, že jsou záměnné. Zapalování je již elektronické se snímačem, podle německých fór je to první typ S 50 Simsona se snímačem a tyristorem, záměnnost desky a snímače s 51čkou jsem zatím nezkoumal, jedná se ale o jiný typ, takže nevím. Pokud vás zajímají rozdíly oproti S 51 Electronikovi, tak pominu li motor, kterej je uplně jiný než na S 51, tak hlavní rozdíly jsou:
-Přední blatník (S 50 má ještě v horní části po obou stranách příčnou plechovou výztuhu)
-Předním světlo (tělo světlometu je plechové a má jiný tvar, jinak parabola, sklo a chromovej rámeček jsou záměnné s 51čkou, tzn. nachází se v něm i parkovačka)
-Zadní světlo (to je úplně jiné, menší a trochu jinak uchycené..přesto i v něm se nachází krom klasickýho koncovýho i světlo brzdové)
- Přední tlumiče nemají ochranné manžety (i když to lze spatřit i na mnoha S 51)
- Zadní tlumiče (tam si nejsem uplně jistej, na všech obrazcích co jsem viděl, měly S 50 přes pružinu ochrannej chromovanej kryt, já ho tam nemám, podle mě zadní tlumiče i s pružinama už minulý majitel vyměnil za ty novější ,,nahaté" z S 51 B 2-4.
- Podstatný rozdíly jsou na řídítkách (řídítka samotný, myšleno konstrukce jsou stejný jako na S 51, ale vypínače, rukojeť a rychlopal jsou úplně jiné než třeba na Enduru, i když je pravda, že jsem viděl pár prvních S51 Electroniků které měli stejný rychlopal, ale jiné spínače světel, nebo obráceně, takže těžko říct, postupem času tam asi majitelé dávali při opravách všelicos, co zrovna bylo v mototechně
)
Ale abych se vrátil k motoru: Jedná se o motor M53/22 KF. Kromě jiných, většinou nezáměnných součástí má motor o desetinu nižší výkon (3,6 PS oproti 3,7 PS u S 51) nižší objem (49,6 mm oproti 49,9 mm u S 51) a jiný zdvih a vrtání (39,5/40 mm oproti 44/38 mm). Dál má jiný karburátor 16N1-8 (bez výměny bowdenů jej nelze vyměnit za novější i s bowdeny ano) a hlavně má jen tři kvalty. POZOR ZAJÍMAVOST, mohlo by se zdát tedy, že když má jen tři rychlosti je pomalejší než 51 Electronik nebo Enduro, ale on je rychlejší než oba dva. Pouze když kamarádi (podotýkam, že všichni jsme vážili během této zkoušky přibližně stejně) vyměnili kolečka za 17 zubá, rychlost se srovnala. Zapoměl jsem dodat že já nemám 15 zubů ale 14 zubů. To znamená, že novější motory sice mají o nějaký ten milimetr větší vrtání,zdvih,atd, ale S50 je jinak zpřevodovaná a na rovině je tedy rychlejší, než ,,sériovka" S51čka s 15 zubama