Morotn píše:
Tak u nás se všichni řídí heslem : "Dokud to jezdí, tak se v tom nehrab". Já bych rád ten olej vyměnil, jenže teď zrovna nemám škváru a na simsonu musim jezdit na brigádu, abych si odpracoval dluh. Rozhodně ten olej vyměním jenže já vždycky když jsem prohlížel oleje tak jsem koukal jenom na specifikace. Myslel jsem, že jenutnost dodržet SAE 30-40
Ano, přesně tento přístup má můj otec taky. Takto se 6 let "staral" o matky auto Pegi 205 1.9D. Za těch 8, co je u nás. Nikdy neměněná brzdovka,chladící kapalina. Olej měnil jednou tak za 20 kkm(předpis je 8500km). Výsledek - před půlrokem se matce ucpala brzdová hadice a nechalo jí to 30 km od domova ve 12 v noci, teď před týdnem zavzdušněné brzdy(samozřejmě nikdo nikdy ty brzdy nerozebíral, aby třeba okouknul pístky), motor má špatné tlaky, čili v zimě blbě startuje, zřejmě kvůli neměnění oleje a díky tomu, že nikdo nikdy neseřizoval ventilovou vůli. A to je jenom to nejdůležitější. Čili jenom jak to pak dopadá. Nyní mi jenom cuká koutek, protože v době, kdy jsem se o to začal starat, protože jsem byl stále za potížistu, který vidí na tom autě jenom problémy. Čili výsledek je takový.Oprava je finančně náročná vzhledem k ceně vozidla. Na nové rodiče nemají, takže to patlají, jak mohou. Jenom malá ukázka, kam to vede.
Jinak musíš se koukat spíš ne na SAE, ale v DP je přímo údaj mm2/s. To celkem splňují minerály a polosyntetika od Silkolene.