Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 06 prosinec 2019, 07:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 31 říjen 2012, 21:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 srpen 2012, 07:33
Příspěvky: 764
Bydliště: Opatovice nad Labem
Ahoj v topicu http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=14591 je popis mého problému a rozhodl jsem se kvůli tomu přeměřit zapalování (zapalovací cívka, indukčka, snímač, tyristor). Potřeboval bych poradit jak, co a hlavně kde. Jelikož se elektrice moc nevyznám, prosil bych vás o návod pro idioty.

Díky

_________________
SIMSON S51 ENDURO 1984, 6V, 60/2, hlava 50, píst Berta 2k, otáčkoměr, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 02 listopad 2012, 14:51 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
máš zapalování nasazený ? pokud jo tak ti stačí voltmetr (digitální multimetr)
1) Snímač otáček - jeden modrý drát, na ten dáš první drát od měřáku a druhej dáš někde na kostru, na měřáku dáš stejnosměrné napětí, když začneš šlapat na startpáku, objeví se ti na displayi cca 1,2V nebo víc nebo míň pokud se neukazuje nic : buď blbě měříš nebo je špatnej snímač,
2) Zapalovací cívku, stejný způsob akorát měříš střídavý průběh a nastav rozsah 200V ! a při startování by se ti mělo ukázat tak 70V, zas pokud nemáš nic tak děláš chybu ty nebo je špatná cívka,
3) Tyristor je problém změřit, potřebuješ na to generátor impulzů, pak nějakej zdroj, a indukční cívku apod, takže ten asi těžko změříš ale pokud máš změřenej stator a odpovídá tak zapoj tyristor a když nebude OK víš že to je tyristorem, nebo tyristor mužeš někomu dát na vyzkoušení,
4) Indučku můžeš změřit multimetrem, ten si ale přepneš na měření odporů, no a musíš naměřit skoro zkrat, tj. strašně malí odpor

Pokud zapalko nemáš nasazený
tak měř multimetrem odpor, a odpor snímače měříš stejně jako napětí akorát přepneš měřák na odpor, a měl by ti ukázat cca 20 Ohmů,( ten druhej drát od měřáku opřeš o tu hliníkovou část statoru), zapalovací cívku změříš stejně ale ta má mít odpor daleko vyšší, teď si nezpomenu ale je to doopravdy hodně, v žádným případě to nesmí být zkrat ( 0 Ohmu)

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 02 listopad 2012, 19:38 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 srpen 2012, 07:33
Příspěvky: 764
Bydliště: Opatovice nad Labem
Díky za odpověď, jen pro upřesnění, modrý drát je prostřední na tyristoru? Při měření má být připojený nebo odpojený? A na co se připojují dráty na indukčce?

_________________
SIMSON S51 ENDURO 1984, 6V, 60/2, hlava 50, píst Berta 2k, otáčkoměr, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 02 listopad 2012, 20:17 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
celí stator měříš když je odpojenej od tyristoru, ano myslím že je to ten 3tí od leva když se koukáš zepředu na tyristor, a na indučce měříš jak tam jsou jakoby ty dva šroubky, tak na těch dvou závitech měříš

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 12 leden 2013, 11:17 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2010, 12:51
Příspěvky: 11
ked som na primarnej cievke(cerveny drot) nameral len cca. 6-9V, je vadna cievka, alebo moze byt skorodovany kontakt(simson nedava iskru)? meral som jej odpor, aj odpor snimaca a odpor bol, ako ma byt(podla navodu niekde na nete).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 12 leden 2013, 11:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
9V při připojené indučcce nebo si to měřil jenom na drátu ? každopádně bych asi vyzkoušel jinačí indučku, indučka by se měla chovat prakticky jako zkrat a tak by na ní mělo bejt napětí ještě nižší..

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 12 leden 2013, 17:12 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2010, 12:51
Příspěvky: 11
cerveny drot(14) som odpojil od tyristora, pripojil na merak, druhy drot na kostru a pri nakopavani ukazoval max 8-9V. cital som, ze by to malo byt viac...ale keby bola vadna primarna cievka, tak by som nenameral nic? meral som to s digitalnym multimetrom, mozno rucickovy by ukazal viac(omeskanie?) chcem obejdnat stahovak a hned by som obejdnal tyristor, resp. "primarnu" cievku, ine tam nemoze byt pokazene, kedze elektrika je "urobena" tkzv. minimalna elektroinstalacia...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 12 leden 2013, 17:18 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
rados píše:
cerveny drot(14) som odpojil od tyristora, pripojil na merak, druhy drot na kostru a pri nakopavani ukazoval max 8-9V. cital som, ze by to malo byt viac...ale keby bola vadna primarna cievka, tak by som nenameral nic? meral som to s digitalnym multimetrom, mozno rucickovy by ukazal viac(omeskanie?) chcem obejdnat stahovak a hned by som obejdnal tyristor, resp. "primarnu" cievku, ine tam nemoze byt pokazene, kedze elektrika je "urobena" tkzv. minimalna elektroinstalacia...

A měřil si na střídavý průběh na měřáku ? pokud ano a měl si tam jenom 8V tak máš cívku spečenou a musíš koupit novou zapalovací cívku co se dá na stator..

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 12 leden 2013, 18:45 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2010, 12:51
Příspěvky: 11
ano striedavy.
OK dik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 15 leden 2013, 19:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2010, 12:51
Příspěvky: 11
bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 15 leden 2013, 20:02 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
rados píše:
bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum

pravděpodobně máš rozhozenej předstih, nastav ho na rysky podle karteru, a skontroluj jestli se neštípnul klínek na rotoru, občas se stane že málo dotáhneš a jak prudce kopneš na nastartování tak se klínek stříhne :D potom když dáš píst do Hú a dáš trochu benzínu a na rukojeti plnej aby tam šel vzduch tak si musí aspoň blafnout, když jo tak vyčisti karb a můžeš jezdit :D

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 15 leden 2013, 22:20 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2010, 12:51
Příspěvky: 11
stepus píše:
rados píše:
bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum

pravděpodobně máš rozhozenej předstih, nastav ho na rysky podle karteru, a skontroluj jestli se neštípnul klínek na rotoru, občas se stane že málo dotáhneš a jak prudce kopneš na nastartování tak se klínek stříhne :D potom když dáš píst do Hú a dáš trochu benzínu a na rukojeti plnej aby tam šel vzduch tak si musí aspoň blafnout, když jo tak vyčisti karb a můžeš jezdit :D


OK, skusim


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 04 květen 2019, 14:39 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 květen 2018, 06:19
Příspěvky: 11
Zdravím, potřeboval bych poradit. Na podzim se mi zozlítlo magneto a tak jsem koupil nové. Od té doby neježděno,neopravováno,prostě nic. Z jara jsem ho nasadil, ale jiskra se objevila minimálně. Teď už vůbec. Cívka přeměřena a zdá se ok. Indukční cívka má odpor cca 4 ohmy. Zdá se mi, že chyba je buď ve snímači otáček, dává cca 0.5v nebo mi prodali magneto které není na bezkontaktní zapalování. Můžete mi prosím poradit, jestli je snímač ok nebo ne, popř jaký je rozdíl mezi magnetama? Nebo nějaký jiný nápad?
Předem děkuji za pomoc.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 05 květen 2019, 12:47 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 květen 2018, 06:19
Příspěvky: 11
Může mi to dělat žlutý snímač otáček? Naměřen odpor 14,4 ohmů, což je necelá polovina, než jsem tady na fóru vyčetl. Údajně by měl mít odpor 30 ohmů.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: přeměření zapalování
PříspěvekNapsal: 06 květen 2019, 07:15 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
snímač bude nejspíš dobrej, pokud se rozlítlo magneto tak bych se podíval na poškození cívek, a změř zapalovací cívku, její odpor, napětí když prošlapuješ, a i zkratovej proud, podle toho zjistíme jestli je cívka vpoho a problém může být někde jinde

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.093s | 15 Queries | GZIP : On ]