Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 13:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 květen 2022, 12:14 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2022, 07:52
Příspěvky: 4
Ahoj klubáci.Mám problém,který nemůžu vyřešit. Můžu jet klidně 10km na plný plyn,ale příjde kopec a v kopci začne simson zpomalovat a jakoby se přidírat,je to pocit jak kdyby mě z ničeho nic někdo začal náhle brzdit,musím ubrat a podřadit i když by to nebylo dle otáček potřeba. kdyby neubral nepodřadil a nezpomalil,tak si myslím že ho zadřu. Olej je tam 1:50. n
Nevím si už rady,zkuste něco poradit. Díky za každou odpověd


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 květen 2022, 17:11 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
1:50 jakéhokoliv oleje je proklatě málo. Prostě přidej olej na poměr 1:30 a uvidíš co to udělá. Já jezdím 1:20 s Carlson Garden 2T a jede to lépe odspodu i do kopce v zátěži. Mám vyšší kompresní poměr a zdá se že to potřebuje víc oleje, který se spálí. Jednou jsem omylem dal 1:55 a v prvním kopci zadírání. Krom toho teď zkouším přidávat aditivum VIF v hojném množství a nějaké procento ricinového oleje, co mi zbyl z pokusů s E85. Ricin je extra hustý olej a měl by chránit loziska víc než syntetický komerční srajdy.

Krom toho zkontroluj karbec a sytost na svíčce podle šablony v odkaze. Může to být špatným nastavením sytosti. Ale spíš bych tipoval ten olej.
Nemáš povolenou přírubu na výfukovém koleni?

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... h%2Fx%2Fim

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 květen 2022, 18:02 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2022, 07:52
Příspěvky: 4
petrcifka píše:
1:50 jakéhokoliv oleje je proklatě málo. Prostě přidej olej na poměr 1:30 a uvidíš co to udělá. Já jezdím 1:20 s Carlson Garden 2T a jede to lépe odspodu i do kopce v zátěži. Mám vyšší kompresní poměr a zdá se že to potřebuje víc oleje, který se spálí. Jednou jsem omylem dal 1:55 a v prvním kopci zadírání. Krom toho teď zkouším přidávat aditivum VIF v hojném množství a nějaké procento ricinového oleje, co mi zbyl z pokusů s E85. Ricin je extra hustý olej a měl by chránit loziska víc než syntetický komerční srajdy.

Krom toho zkontroluj karbec a sytost na svíčce podle šablony v odkaze. Může to být špatným nastavením sytosti. Ale spíš bych tipoval ten olej.
Nemáš povolenou přírubu na výfukovém koleni?

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... h%2Fx%2Fim


Ahoj,tak s tím olejem to vyzkouším,svíčka je černá,ale suchá, jehlu mám na 2 zářezu z vrchu.
Zjistil jsem,že to dělá hlavně při plném plynu a to do kopce,když jedem ve dvou a simson je v tahu,nesmím dávat plnej plyn. No uvidíme,vyzkouším Tvoji radu.Ještě bych chtěl podotknout,že je to po výbruse na 60ku
,ale má to naběháno už 1500 km od výbrusu. Zatím moc dik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 květen 2022, 07:11 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Pakliže máš prevrtano na 41mm jakoby 60ccm tak silně doporučuju srazit hranu ve spalovacím prostoru uvnitř hlavy. 38 mm výbrus který si měl před tím, přesně doléhal na spalovací prostor v hlavě, resp. antidetonační štěrbina měla vnější rozměr shodný s 38mm výbrusem. Nad pístem musí být stejná geometrie spalovacího prostoru. Změnil si průměr pístu změn i spalovací prostor. Jinými slovy: Musíš rozšířit o ten samý rozměr o co jsi rozšířil výbrusem vložku válce i vnější štěrbinu v okrajích antidetonační mezery v hlavě. Tedy z 38 mm na 41 možná lépe 43mm, protože hlava nemusí dosednout dokonale vycetrovane na vložku. Centrují to ty 4 závitové tyčky a víme že trochu vůle asi +/-1mm tam je.
Bohužel vkládání fotek je zde debilní nebaví mne měnit rozlišení fotek.
Chápeš co rikam nebo to musíš vidět na obr?
Dokud tu hlavu neupravis doporučuji alespoň víc oleje 1:25 a hlavně ne čistý M2T bez aditiva proti tvorbě karbonu.
Potřebuju vědět jaký obrázek odpovídá tvojí svíčce. kontrolu svíčky nejlépe provést několikrát.
A svíčku je dobré kontrolovat přesně v momentě když to zlobi, jakmile nevypnes ihned motor ale dojedes z cestovní rychlosti na volnoběh a a za10s vypnes znamená to že za tech 10s došlo v motoru k cca 300 spálení na volnobeznou sytost. Kontroluješ pak na svíčce místo sytosti v plném tahu sytost částečně při volnoběhu. Zkreslení které není žádoucí. Motor se dá vypnout za jizdy a doplachtit bez motoru na neutrál. Pak rychle zkontrolovat svíčku. Podložka pod svíčkou ma svůj smysl to asi víme.
Pokud je to tvé pridirani horší za tepleho vzduchu třeba 25 a výš a ne za chladného ranního třeba kolem 5 st. řekl bych skoro jistě že to nebude v sytosti ale v přehřívání kvůli nepřesné geometrii spalovacího prostoru který při vyšší kompresi 60 ccm neodpouští nedokonalosti. Rychlé hoření a detonace v štěrbině. To je to co vadí.
Přidej určitě olej a uprav hlavu.
Já jsem to hranu srazil oříznutím pomocí zalamovacího nože, je to měkká slitina. Zbytek dobrousil korundovou korunkou ve vrtacce a prelestil smirkem.
Jezdím s tím už víc jak 1000km a ještě jsem extra zvyšoval kompres snížením hlavy. Jelo to docela dobře za studena, za tepla špatně odspodu, a až když jsem přidal oleje na 1:20 a možná ještě víc 1:15 a zvýšil tím oktany paliva, tak se to zlepšilo. Táhne to odspodu a maximalka taky ujde.
Oktany lze zvyšovat i přídavkem jiných rozpouštědel ale to není úplně ekonomické, stojí to dost vzhledem k efektu. Nejlevnější se zdá ethanol. Ten max do 10 obj.%. Vyšší obsahy ethanolu už potřebují úpravu v sytosti. Jinak zlobí.
Když necháš nádrž na sluníčku několik dni odpaří se z paliva nejtekavejsi podíl který je dobrý pro startování ale při vyšší kompresi pravděpodobně podporuje rychlé hoření, či detonuje. Tím se také zvyšují oktany. Tenhle efekt teď zkoumám.
Poslední studený start jsem musel použít sytič asi 200m jízdy než se to přestalo dusit. Samozřejmě to má neblahý efekt, vyšší kouřivost se syticem prvních 200 metrů. Pak už se olej začne spalovat jako palivo.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 květen 2022, 10:52 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2022, 07:52
Příspěvky: 4
petrcifka píše:
Pakliže máš prevrtano na 41mm jakoby 60ccm tak silně doporučuju srazit hranu ve spalovacím prostoru uvnitř hlavy. 38 mm výbrus který si měl před tím, přesně doléhal na spalovací prostor v hlavě, resp. antidetonační štěrbina měla vnější rozměr shodný s 38mm výbrusem. Nad pístem musí být stejná geometrie spalovacího prostoru. Změnil si průměr pístu změn i spalovací prostor. Jinými slovy: Musíš rozšířit o ten samý rozměr o co jsi rozšířil výbrusem vložku válce i vnější štěrbinu v okrajích antidetonační mezery v hlavě. Tedy z 38 mm na 41 možná lépe 43mm, protože hlava nemusí dosednout dokonale vycetrovane na vložku. Centrují to ty 4 závitové tyčky a víme že trochu vůle asi +/-1mm tam je.
Bohužel vkládání fotek je zde debilní nebaví mne měnit rozlišení fotek.
Chápeš co rikam nebo to musíš vidět na obr?
Dokud tu hlavu neupravis doporučuji alespoň víc oleje 1:25 a hlavně ne čistý M2T bez aditiva proti tvorbě karbonu.
Potřebuju vědět jaký obrázek odpovídá tvojí svíčce. kontrolu svíčky nejlépe provést několikrát.
A svíčku je dobré kontrolovat přesně v momentě když to zlobi, jakmile nevypnes ihned motor ale dojedes z cestovní rychlosti na volnoběh a a za10s vypnes znamená to že za tech 10s došlo v motoru k cca 300 spálení na volnobeznou sytost. Kontroluješ pak na svíčce místo sytosti v plném tahu sytost částečně při volnoběhu. Zkreslení které není žádoucí. Motor se dá vypnout za jizdy a doplachtit bez motoru na neutrál. Pak rychle zkontrolovat svíčku. Podložka pod svíčkou ma svůj smysl to asi víme.
Pokud je to tvé pridirani horší za tepleho vzduchu třeba 25 a výš a ne za chladného ranního třeba kolem 5 st. řekl bych skoro jistě že to nebude v sytosti ale v přehřívání kvůli nepřesné geometrii spalovacího prostoru který při vyšší kompresi 60 ccm neodpouští nedokonalosti. Rychlé hoření a detonace v štěrbině. To je to co vadí.
Přidej určitě olej a uprav hlavu.
Já jsem to hranu srazil oříznutím pomocí zalamovacího nože, je to měkká slitina. Zbytek dobrousil korundovou korunkou ve vrtacce a prelestil smirkem.
Jezdím s tím už víc jak 1000km a ještě jsem extra zvyšoval kompres snížením hlavy. Jelo to docela dobře za studena, za tepla špatně odspodu, a až když jsem přidal oleje na 1:20 a možná ještě víc 1:15 a zvýšil tím oktany paliva, tak se to zlepšilo. Táhne to odspodu a maximalka taky ujde.
Oktany lze zvyšovat i přídavkem jiných rozpouštědel ale to není úplně ekonomické, stojí to dost vzhledem k efektu. Nejlevnější se zdá ethanol. Ten max do 10 obj.%. Vyšší obsahy ethanolu už potřebují úpravu v sytosti. Jinak zlobí.
Když necháš nádrž na sluníčku několik dni odpaří se z paliva nejtekavejsi podíl který je dobrý pro startování ale při vyšší kompresi pravděpodobně podporuje rychlé hoření, či detonuje. Tím se také zvyšují oktany. Tenhle efekt teď zkoumám.
Poslední studený start jsem musel použít sytič asi 200m jízdy než se to přestalo dusit. Samozřejmě to má neblahý efekt, vyšší kouřivost se syticem prvních 200 metrů. Pak už se olej začne spalovat jako palivo.



Tak jsem zkusil dát více oleje a vypadá to,že by to mohlo být dobré,jel jsem sice sám,ale přidírání se nekonalo. Ještě to vyzkouším při první příležitosti ve dvou a uvidím co to bude dělat. Tu hlavu upravím podle tvé rady,určitě tím nic nepokazím. Jinak simson chytá krásně,jak za tepla,tak za studena.
Zatím díky moc za vyčerpávající rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 červen 2022, 11:03 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Zanesla se mi hlava karbonem, 1:15 oleje už je asi moc. Obzvlášť když se z nádrže na sluníčku odpaří lehký benzín.

S novou nádrží jsem přidal 5% ethanolu a 1:25 oleje, 0.1% ViF aditiva. Asi se to odkarbonovalo, skoro nic jsem neodstranoval ručně. Používám sníženou hlavu asi 5.0 až 5.3 ml objem spalovaku. Ještě to musím přeměřit, to odhaduji. Tomu odpovídá Trapped compress nad 8:1. Musel jsem o jeden zářez na jehle do syta jinak se to také prehrivalo v kopcich a asi budu muset ještě víc oleje na 1:20. Zatím se jeví optimum pro můj stroj pro obyč. Natural 95, 1:20 oleje, 5-10 obj. % ethanolu v E85, a pro jistotu 0.1-0.3% VIF super aditivum. Ethanol vyčistí karbon a zabraňuje detonačnímu spalování. Detonace se mi objevily už pri volnoběhu, zvoní to jak kovadlina. 10% ethanolu a detonace pominuly.
.
Zajímavé je že s detonacemi lze motor ještě chcípnout vypnutím zapalování. Se samozapaly už ne, musis ho udusit jinak, neboť spaluje volnobeznou smes jak diesel, nepotřebuje jiskru V obou případech se mi stává že když teplý motor na stojanku lehce vytocim asi na 5000 tak se díky detonacím nebo samozapalum dostane do vyšších otáček než odpovídají běžně nastavenému volnoběhu při zavřeném soupatku hlavní jehly. Jakoby se dostane do jiného volnoběhu, nechápu kde na to bere vzduch a benzín. Možná to ty detonace roztáčí na vyšší tocky. Nevim. Nebo ty vibrace od detonací rozkmitají vzduch v difuzoru karbce a dostane se tam někudy víc paliva, třeba nadskakuje jehla...

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 červen 2022, 05:11 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Ještě bych zkusil Vervu 100, ale určite víc kvalitního oleje 1:25. Pak už jedině zkontrolovat zda není karbon na pístu a ve výfuku. Obvykle vypaluji výfuk po 10 tis. km. Déle mi to nikdy nevydrželo. Ucpaný píšťaly v tlumiči že ani nejde vytáhnout ven, neprůchozí výfuk znamená ztrátu výkonu že se sotva rozjedes.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 07 červen 2022, 18:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 červen 2022, 10:02 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2022, 07:52
Příspěvky: 4
petrcifka píše:
Ještě bych zkusil Vervu 100, ale určite víc kvalitního oleje 1:25. Pak už jedině zkontrolovat zda není karbon na pístu a ve výfuku. Obvykle vypaluji výfuk po 10 tis. km. Déle mi to nikdy nevydrželo.

Dík za radu,určitě všechny návrhy odzkouším.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 červen 2022, 07:22 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Ted testuju smes 100ok OMV, synteticky olej Repsol Comp., +10% ethanolu, pořád to ovšem na volnoběh klepe, takže budu muset odkarbonovat.
*Ovšem po 10km se to zlepšilo. Takže syntetika a 100ok benzín má určitě něco do sebe. Tvrdé spalování na volnoběh ustalo. Max výkon se trochu paradoxně zhorsil, ale to zas tolik nevadí. Patrně se spalovací prostor zvětšil o vypálenou vrstvu karbonu z hlavy a kompres klesl.


Klepání není přítel trvanlivosti.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 12 červen 2022, 12:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12 červen 2022, 12:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Zajímavé je že zajizdim nový křovinořez a ten je také citlivý na nedostatek oleje. Ani po 15 hodinách zajíždění na 1:25 směs s Naturalem95 od Benziny (Efekta) nemohu za teplého počasí nad 25°C dávat výrobcem doporučovaný poměr 1:40. Zkusil jsem to a ani ne po minutě ostrého provozu na plný plyn se prehreje a ztratí výkon tak o 80%. Přidám na1:25 a jede to bez ztráty výkonu. Sice ne tak ostře jako na 1:40 ale trvale a nehřeje to tolik.
Takže někde je chyba. Ještě zkusím 100oktanovou směs a plnou syntetiku i u křovinořezu.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 18 červen 2022, 05:13, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 červen 2022, 21:22 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Tak dneska večer nový rekord, za bezvětří do 5km/h, teplota nad asfaltem 13-20°C, vlhkost vzd. 60-80%, předstih něco kolem 0.5 mm přesně jsem to neměřil. Prostě jsem otočil statorem resp. ryskou na statoru asi o 5mm k HÚ a jezdím tak už 3000km.
po rovině 68km/h, z mírného kopce 77,4.
Zdá se že když se to přehoupne přes 70km/h tak to chytne slabě druhý dech. Počítal jsem zkusmo jaký má palivo oktanové číslo a odhaduji to minimálně na RON 100 a MON 89. Asi ještě záleží zda letní 100ok OMV nebo zimní. S tím neumím kalkulovat. Pokud přičtu k E5% pridany ethanol tak tam mám celkem zhruba10%. Ještě nevím zda ten technický líh je úplně bezvodý. Voda dost silně ovlivňuje oktany.
Syntetický olej Repsol Comp. píše. :wink:
Na běžný neaditivovany natural 95 E5 mi 1:30 směs nedávala víc jak 64km/h po rovině, v terénu a kopcích přehřívání, ztráta výkonu i v teplém počasí, jsem míval předepsaný předstih z DP myslím že 1,6 mm nebo tak nějak.
Dokud to hoří moc rychle při optimální sytosti, hraješ si s vyšším kompresním poměrem, da se říct na hranici detonací a ztrácí motor přehříváním v teplém počasí výkon, nemá podle mého soudu smysl dávat standardní předstih 1.6 mm. Akorát se tím snižuje účinnost cyklu, ještě víc se to přehřívá a přetěžuje klikovka. To je můj předpoklad který teď podrobim testování. Palivo mám teď jakoby optimální.
Zkusím zvyšovat predstih a budu sledovat jak na to reaguje výkon, vibrace, pak případně zkusit přídavky ethanolu, který by měl zpomalovat hoření.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22 červen 2022, 08:43 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Tak se zdá že 72 tryska pro standardní benzín s mísícím stech. Pomerem 14.7:1 je moc velká nebo je větší než těch 72. Je už stará a tezko říct jakou má díru. :)) Budu muset odkarbonovat, protože to šíleně ovlivňuje moje pokusy s palivem. Jak přidám víc jak 10% ethanolu tak to hoří nějak divně po zahřátí při 2500-3000 ot. Pokud to je karbonem, odstraním a uvidím. Třeba to je přirozeně tím že difuzor je pro tohle palivo moc velký a nízký průtok sáním při určité frekvenci vadí. Jenže slabý náběh na tohle podivné cukání bylo i při téměř čistém 100okt. benzínu bez lihu. Tedy při optimální sytisti. Asi to budou predzapaly kvůli karbonu. Neboť jak říkám studený motor to nedělá.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 červen 2022, 12:14 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Zapekla se mi svíčka v hlavě, asi se strhla v závitu. Asi už příliš velký kompres a závit nevydržel. Uvidím až ji vytocim. Vyndal jsem nedávno podložku pod hlavu válce měla 0.3 mm a už to při těch 3000 ot. dělalo neplechu asi predzapaly, možná pro 100okt. benzín je třeba sytější směs, větší trysku, tohle hoří dost teple. Prémiové obsahují asi 10% ETBE a tedy nějaké procento kyslíku.
Takže se vracím k větší hlavě z extremebike pro 60ccm, kterou jsem snížil oa 0.5 mm a k tomu dám i tu 0.3mm podložku a asi přestanu expermentovat. Ta malá hlava z 38 mm vrtání, upravená snížením asi o 1mm funguje do teplot max vzduchu 20°C nad asfaltem, což v létě nejde používat a ještě s 0.3 mm podložkou pro zvýšení, takže snížení odhaduji o 0.7 mm, předstih něco kolem 0.5mm. Svíčka nejchladnější co se prodává Brisk N14. Pak to klepalo jen při zakarbonovani a přehřátí motoru. Palivo víc oleje 1:25, ale syntetiku jinak vznikal karbon a objevilo se klepání.
Přínos aditiva VIF do prémiového 100 okt. benzínu jsem moc nepostřehl.
S předstihem jsem při experimentování nehýbal, zvolil jsem menší něco kolem 0.5 mm, je možné že vyšší třeba těch předepsaných 1.5 mm by pomohl zmírnit ty nežádoucí predzapaly kolem 3000ot.
Predzapaly a klepání na volnoběh přídavek kolem 10% technického lihu nezmirnil spíš naopak. Bych musel zvětšit sytost v rozsahu volnoběhu na šroubu sytosti a vzdusniku. Záleží při provozu na hranici klepání jak už jsem řekl na teplotě vzduchu a vlhkosti. V létě jezdit na standardní kompres a v zimě bych mohl trochu přitvrdit.
Otázkou je zda to má smysl. Rozdíl ve výkonu je asi 5-8 km/h na maximalce. Odhaduji tak do 0.5 kW na výkonu. Spotřeba stejná. Dlouhodobý průměr 2.6 L. Když jsem měl vysokou hladinu v karbci tak mi pár deci uteklo přepadem, přirozený odpar na letním slunci může dát taky nějaké deci. Kdyby se to dalo eliminovat myslím že se dá snížit na 2.5L.

Protože měním podpis zkopiruju ho sem.
S51-58ccm/origo kanály/5.5ccm spalovak/BVF16,72hl.t.,62/21/16z, GPS 77skopce-zalehnuto, 68rovina, tacho pres40tiskm, papka 2.7L 100okt.+10%E100/1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 srpen 2022, 13:14 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Tak jsem přešel na obyč. N95 a syntetiku Repsol Competition 1:25, za teplého počasí nad 20°C to je líné, rovina 62km/hz ale skoro to neklepe. Přídavek tech. lihu který má do 6% vody se mi neosvědčil protože se to v nádrži rozvrstvi a nemísí se to. Spodní fáze vodná se nespaluje, nejede to na ní, nebo neteče z nádrže. Něco z toho. Asi mám ucpaný kohout nebo něco s tím je.
A nádrž kvůli vodě brutálně rezne, rez se uvolňuje a ucpává palivovou cestu. Kohout, karbec, ještě jsem to nerozebral ale vidím to jasně. :)
Zato v křovinořezu když namicham směs s lihem asi 30-40% lihu, tak tahle těžká lihová fáze hoří normálně a jde to brutálně do otáček. Když to intenzivně před provozem protrepu tak to vydrží asi půl hodiny a jde normálně používat. Buď mám špatně nastavený karbec na klasický benzín nebo nevím.
Jo bylo to tím. Jediný šroub sytosti na karbci křovinořezu pro jemné doladění je na pružině a samovolně se vibracemi povoluje. Dotáhl jsem ho na z 2,5 otočky na 1-1,5 otočky a jede to jak má.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: SeznamBot a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.078s | 15 Queries | GZIP : On ]