Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 27 duben 2024, 09:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 15:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Touhle problematikou jsem se hodně zabýval kdysi v 15-16ti,vlastnil jsem enduro a chtěl jsem ho předělat na elektronika právě z tohoto důvodu a tehdy se mi elektronik i více líbil.
Kromě toho,že má silniční pláště,duralové ráfky(mnoho origo endur má dural ráfky taky),tak elektronik jede líp hlavně díky svodu výfuku,protože plyny mají mnohem lepší skluz než u endura,kde to trochu brzdí koleno(které se i mnohem víc zahřívá) i prolis vzadu na stavitelný tlumič :wink:
Kromě toho taky verze bez otáčkoměru je malinko živější,protože ať se to nezdá,náhon tomu trošku zvětšuje třecí odpor.Všechno,co jsem vyjmenoval dělá jen velmi malé rozdíly,ale v důsledku to na tacho rozdíl párk km udělá 8)

Toto nejsou bláboly vycucané z prstu,věnoval jsem tomu mnoho času a hodně dlouho to obadával a srovnával,tehdy mezi námi jezdilo simsonů podstatně více než dnes...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 červen 2013, 17:52 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Elektronic je ľahší. Ďalši rozdiel je aj v modelových rokoch. Simsony s karburátorom BVF16 N16 1-11 (nastavenie bohatosti zmesi z pravej strany) boli živšie a aj max. rýchlosť bola vyššia oproti BVF16 N 3-4 (nastavenie zmesi z hora). Na vine boli asi prísnejšie emisie a potreba znížiť hlučnosť.Už vtedy EHS/EU tlačila svoju politiky.:lol:
Celkovo sa mi zdali 6voltové simsony temperamentnejšie.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červen 2013, 07:42 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom?

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červen 2013, 15:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 25 červenec 2012, 17:54
Příspěvky: 566
Bydliště: Žilina
Lunek51 píše:
kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom?


no ak ma vybehany motor a ide mu to ledva 50 tak pociti aj tych 800 gramov :D :D

_________________
Simson S51 /1E1 CS 1990 12V ENDURO
70/4, primár S70, RESO 32mm, ložiska SKF, 12V, bočný stojan, po kompletnej GO


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 červen 2013, 22:37 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
tak treba jazdit len na rezervu a pred jazdou zamen drobné za papierove, prípadne si odskoč si na hajzlik a maximalka o 5km/h hnet vyššia.

Hmotnost je rovnaká odchýlka max do 1-2kg čo je pri tom motore z féna uplne šumák.

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013, 16:37 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Tak enduro je o cosi těžší,to je pravda,je to ale těžko pocítitelné na jizdních výkonech,spíš se jedná o ty al kola,ty je snažší živěji roztočit.Ohledně karburátoru 16n1 a 16n3,tak to s tou živostí je nesmysl,všechno je to jen o seřízení.Sám jsem tehdy urputně sháněl právě 16n3-4 a měl jsem 16n1.novější typ taky jede perfektně a co je hlavní,lépe drží volnoběh a méně žere,protože se musí podržet pod plynem jen na dosažení rychlosti a pak lze o třetinu ubrat a simal jede furt stejně.Toto s 16n1 nejde,nehledě na to mizerné a neustálé seřizování volnoběhu podle toho,jak se zatěžovaný šroubek dorazu šoupátka povolí nebo se roztemuje šoupátko a už to chcípá.Teď nemluvím o volnoběhu 2000 ot/min,ale o krásném nízkém pravidelném volnoběhu při optimální bohatosti,předstihu a otáčkách.To prostě se starším typem nelze a pokud se to podaří,není to na dlouho právě kvůli dorazu šoupěte,stejně jako u pravěkého pionýra,kde byl na cestách člověk bez šroubováku úplně v háji.všechno je o stabilní hladině,perfektní čistotě,správných tryskách,rovné přírubě,jehláku,gumičkách a nevyšlehaných závitech na seřizovací šroubky,což má u 16n1 jen málokdo.Mám 16n3 sám ve skůtru 50tce a je živej víc než dost,jede 60 hlava nehlava a motor chce dál i přes 17zub vpředu,ale celkově to už dál kola nepustí,proto jsem se pustil do klasiky S 51,kde jsou mnohem větší rezervy k rychlosti.
Naprd je,že 16n3 je nepoužitelný na 70/4 a více,protože nejde tak šikovně převrtat a má moc malé šoupě,což si uvědomili i výrobci bvf 19 a začali upravovat právě starší typ


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2013, 18:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 červen 2013, 17:48
Příspěvky: 22
MaRtQoO píše:
Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. :wink:



Jsem z toho trošku mimo... :D Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... :D

_________________
Simson S51 Electronic 1983, 6V - 16N1, Vše origo !

MŮJ STROJ


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2013, 19:06 
Offline
Uživatel

Registrován: 25 červenec 2012, 17:54
Příspěvky: 566
Bydliště: Žilina
JaKre píše:
MaRtQoO píše:
Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. :wink:



Jsem z toho trošku mimo... :D Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... :D

napriklad na mam na endure hlinikove, oni to davali ake im prisli pod ruku presne tak

_________________
Simson S51 /1E1 CS 1990 12V ENDURO
70/4, primár S70, RESO 32mm, ložiska SKF, 12V, bočný stojan, po kompletnej GO


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.075s | 13 Queries | GZIP : On ]