takže, aby prispel hrdý majiteľ gélovej baterky. Je BEZ ÚDRŽBOVÁ. To je asi jediná výhoda. Môžeš s ňou robiť saltá a ona sa nevyleje. Inak, môj simson nedobíjal požadovaný prúd a ani napätie nebolo Boh vie aké. Takže som prevyl cievku na 200 závitov s 0,8mm drôtom. Cievka iba dobíja, lebo všetko, čo z nej malo ísť je teraz LED, tým pádom to napájam z baterky. Dobíjací prúd je -1,5A MAX. Napätie na nej sa drží 6,8V MAX. Všetky LEDky majú odber 0,4A. Baterku mi dobíja už na voľnobehu. Jediná vec, čo ju vybíja sú smerovky a klaksón. Smerovky preto, lebo ešte nie sú LED ale iba žiarovky. Klaksón je klaksón
Vo svojom simsonovi som olovený akumulátor nemal, ja som sa nechcel stále babrať s baterkou, keďže rozliata kyselina narobí neplechu, tak som siahol po olovenom bez údržbovom akumulátore. Síce bol najprv 4,5Ah, ale keď mi nedobíjal simson tak sa postupne kapacita stiahla, lebo baterka stála nenabitá v motorke na 1,8Ah. teraz jazdím s týmto a všetko ide. To že ju prebíja viem, ale zatiaľ to nevybuchuje. Je to fakt len otázka vkusu. Nevravím, že staré baterky sú zlé a tie gélové sú najlepšie, ale to, že je to jedno čo si dáš. Skoro všetci majú normálny kyselinový a gélový je to isté, iba to založíš a ideš, údržbu neriešiš
Dúfam že ste nezaspali v strede
Asi všetko...