winie píše:
na rychlosti to třeba ani poznat nemusíš pokud na to nestačí válec
já jsme si přitížil převod 16zubym sekundárem a měl jsem vzadu větší gumu
a výsledek ??? po rovine se dalo jet max na trojku a maximálka 60 po rovině
ve chvíli kdy jsem dal origo 15zub a normální kolo jelo to 65 po rovině a lehce přez 70 z mírnýho kopečka
5kvaltová převodovka má podlě mě smysl na upravený válce nebo pro tebe pokud by jsi dal menší sekundár jinak tu 5ku já osobně bych ani nevyužil sice mám 85 kg ale ten simson jede na 4ku v normálních otáčkách žádnej přetočenej uřvanej křoviňák
zrejme píšeš o údajoch na tacháči. Tomu údaju sa dá veriť z privretým okom len pri 15Z kolečku ináč je údaj skreslený, nakolko tacháč ukazuje podla otáčok hriadela na ktorom je sekundárne kolečo a nemá teda šancu zaznamenat zmenu pri zmene kolečka.
TO Shrek08:
ak má motorka stále dost sily na 5tke tak najlacnejšie riešenie je vymenit origo 15Z sekundárne kolečko za 16 a možno aj 17Z
má to jednu zásadnú záludnosť posunie ti to komplet prevod. od 1 až po 5 čiže na 5tke bude motor primerane zatažený no jednotka bude o niečo slabšia. Treba skúšať čo je pre teba ideálne. No a ako som písal pri inom sekundárnom kolečku ti bude skreslovat tachometer +-5-10km/h ale to by ma asi najmenej pálilo. Ešte som nepočul že by niekto dostal pokutu za rýchlost na simsone.