Tak tady je můj símoš, koupil jsem ho někdy v srpnu r. 2009 s papírama a novou technickou. Simson je docela v zachovalém stavu, motor je sériovka 50ccm, najeto 24tis, r.v 1990, 12V el.
První opravou, co jsem na tom dělal byla spojka, koupil jsem ve své oblíbené mototechně Michalec nové lamely, přítlačák, těsnění a olej PP80. Spojku jsem úspěšně složil, akorát mi strašně házela. Soused mi to zkouknul a pod matici do tý plechový podložky jsme dali jednu velkou podložku a na krev utáhlli, spojkový koš už potom neházel.
Když už jsem měl levej kryt motoru sundanej, rovnou jsem dal soukolí náhonu otáčkoměru a zapojil otáčkoměr.
Dále byla výměna paken v předním brzdiči, po zmáčknutí brzdy se klíč tak moc roztáhnul, že zůstal viset a pak to moc nejelo
Pak jsem dělal už jenom prkotiny, nová fajfka ke svíčce, kabel, nová svíčka ze starších zásob N7Y, lakoval jsem kryty vypínačů a sytiče na řídítkách, leštil víko motoru a vidlice, zapojil chcípák na palubku apod...
Po vyleštění pravého víka motoru jsem zjistil, že primární kolečko je 17zub, taky se to moc dobře nerozjížělo ve dvou do kopce, ale po menší rovince rovince jsem jel cca 70km/h (na tachometru 65km/h). Hned jsem koupil 15zub a to už byla jiná, kopečky byly parádní, rozjezd ve dvou taky, když jsem přidal plyn, bylo cejtit, že to prostě jede.
Nedávno jsem udělal generálku předních vidlic, dal jsem nový pružiny, starý byly asi o 3cm kratší tím že byly unavený. Gufera, těsnění, olej a prachovky. Vše jsem úspěšně složil a udělal zátěžový test na polňačce
Přes zimu chci udělat novou palubku, kde bude LEDkovej voltmer a teploměr od 40°C do 130°C. Kontrolky zřejmě zůstanou opět ze škodovky, ale ještě asi 2 přibydou, neutrál a podsvícení.
Na jaře budu dělat papíry, takže přes zimu dát vše dohromady a pak hurá do světa
To ježdění po stejných polních cestách mě už přestává bavit, navíc mi už asi 3 krát praskly stupačky a řadička, kdo to má furt zavařovat
sry, že jsem napsal takovej román, proto děkuji každýmu, kdo si to celý přečte