Děkuji, koleno je původní 28 mm. Měnil jsem matici a těsnění. Tak že motocykl zn. Simson S 53 E, se narodil v roce 1994. Já jsem ho koupil v koncem listopadu 2014 přes Bazoš za 13000,-Kč s tím, že mi původní majitel vnutil za 500,-Kč náhradní kolo s drapákem a zadním brzdovým štítem. Simson byl na první pohled v "celku dobré kondici", dle majitele v původním stavu, až na několik vad, které jsem nezjistil hned při koupi. Najeto dle počítala 28234 km. Původní majitel mě při koupi upozornil, že nesvítí brzdové světlo a že nebrzdí zadní kolo. Měl mít najeto 17000 km - údajně měnil tachometr proto nefunkčnost. Jsem třetím majitelem. Nejprve bych chtěl touto cestou poděkovat všem přispěvatelům tohoto fóra, neboť jsem tento motocykl nikdy nevlastnil a jsem úplný začátečník v opravách Simsona. Zde psané články mi moc pomohly při řešení oprav. Naposledy jsem jel na Simsonu v 15 letech v autoškole to bylo před xx lety☺. Simson je pro mě srdcová záležitost z mládí. Však si ho moji synové ještě užijí. První co jsem řešil byla zadní brzda. Koupil jsem nové čelisti a brzdu vyčistil a seřídil. Poté jsem řešil elektriku. Zde byl první zádrhel, neboť předchozí majitel přeházel kontakty. Vyřešeno dle schéma. Vyměněny všechny objímky kontrolních žárovek. Pak jsem zjistil, že sedlo je nějak nakřivo. Bylo to způsobeno tím, že sedlo nemělo původní uchycení tzv. hříbek z plastu a gumu na nádrži kde byla přední část sedadla nasazena. Tyto díly jsem nikde na internetu v ČR nenašel, proto jsem je objednal v Německu. Po demontáži válce jsem zjistil, že byl zadržený, byly v něm docela dost hluboké rýhy. Hlava válce byla také poničená, ve spalovacím prostoru otištěny úlomky drátěné pojistky čepu pístu. Předchozí majitel to neřešil dal nový píst a kroužky a tak mi to prodal. Tak že nový válec s pístem a kroužky od MZA a hlava Almet. Klika jako nová bez vůle na ložiskách. Vyměnil jsem gufera. Dále jsem zjistil, že je zlomený zadní blatník pod sedadlem, nahrazen novým. V karburátoru jsem zjistil, že jehla není kompletní chyběla pružinka se zajišťovací segerkou a tím mosazným vodítkem a netěsnící gumička sytiče. Předchozí majitel to opět neřešil jehlu vsunul i se zajišťovací podložkou shora do pístu karburátoru. Divím se, že to jezdilo. Nedržel však volnoběh. Jinak běžné věci prasklý drát v zadním kole, centrování, ošoupaná skla blinkrů, sklo zadního světla, popraskané gumové díly a kryt řetězu. Na motocyklu jsem stříkal kryty motoru, přední masku, ovladače na řidítkách a zadní tlumiče. Jo a trocha leštění brzdových štítů, ráfků a vidlic. Nová zrcátka.
_________________ Simson S53 Enduro r.v.1994 12V válec 50/2, karburátor 16N3-4
|