Zdravím vespolek, vytáhl jsem po X letech simsona, coby přibližovadlo do práce a potřeboval bych rozklíčovat závadu, kterou jsem už řešil kdysi a je tam pořád (a sere mě). Nicméně mám nové poznatky
Simson je 70/2 enduro 12V rok 90, je kompletně stavěný jako originální sériová S70 tzn. primár S70, 16z sekundár+rozeta, karburátor orig. BVF 16N1-11 tryskování 72/35, předstih 1,4mm před HÚ. Stroj má už najeto od kompletní GO cca nějakých 5000km.
Teď k té závadě...
Simson jede nádherně, má zátah, má krouťák, 60km/h je na tacho ihned, bez zvonění bez pazvuků......ale u 6000-6500ot/min motor končí, začně se ozývat brutálně slyšitelné praskání/rezonance z motoru, které se střídavě připojuje/odpojuje, jakoby spínal nějaký omezovač, který tam samozřejmě není. Při každé té salvě zvonění je cítit doslova zpomalení a jamile se zvonění "odpojí", tak moto zase akceleruje a tak se to pořád opakuje v krátkých intervalech. Mezi nejnovější poznatky patří to, že když v ten moment a v té rychlosti 60-65km/h(6000ot/min) kdy to naběhne vymáčknu spojku, tak otáčky vystřelí okamžitě až nadoraz otáčkoměru a tam se drží bez vynechávání....Takže motor umí víc
Čili můžeme vyloučit nastavení tyristoru, vynechávání zapalování, směs-celý segment samotného motoru...
Napadlo mě toto....může to dělat ten S70 primár? Přiznám se, že jsem kupoval primár levnější, takže nedokážu posoudit jaký vliv to může mít (vůle v zubech, tendence se oddalovat od sebe atd.) Tento problém s těmi pazvuky je tam od samotné generálky a je stále stejný a neměnný
Dík za jakýkoliv postřeh!
|