Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Simson mi nestartuje vůbec, ale elektrika je v pořádku
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=32635
Stránka 1 z 1

Autor:  Gyzbi [ 07 leden 2023, 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Simson mi nestartuje vůbec, ale elektrika je v pořádku

Dobrý den, zjistil jsem že mi simson nestartuje na našlápnutí, ale na roztlačení tak po pěti metrech ano. Když už ho roztlačím a držím sytič tak simson přidává i bez plynu a jede poměrně rychle. Když už jedu bez sytiče a přidám tak se přidá, ale když pustím plyn tak ještě chvíli jede. Elektriku jsem přeměřoval tak tisíckrát ta je bez problému i svíčka pěkně hází. Možná to bude směsí, ale mělo by to chytnout i se špatnou směsí. Děkuji za odpověď nevím co s tím dělat.

Autor:  petrcifka [ 12 leden 2023, 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Simson mi nestartuje vůbec, ale elektrika je v pořádku

Nereaguje přesně na plyn? Vrací se okamžitě plynové lanko? Je spravne dlouhé? Nevyskocil někde bowden mimo doraz. Má mít vůli si 2-3mm. Šoupátko musí být v dolní poloze, jakmile je nadzvednuto zkráceným lankem, hůře to startuje i se syticem, samozřejmě to má vysoké volnoběžné otáčky...
Pak už jedině zkontrolovat sytic a zda to má kompres a netaha falešný vzduch kolem gufer.
Barvu svíčky atd.

Autor:  petrcifka [ 14 leden 2023, 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Simson mi nestartuje vůbec, ale elektrika je v pořádku

Jo a to že zrychluje bez přidání plynu stojí za rozbor. Musíme vyjasnit situaci. Studený motor ikdyz mrzne obvykle nevyžaduje víc jak 3-4 nakopnutí se syticem a chytne. Je nutno po nastartování držet asi 5-20 sekund sytic, i po zapocnuti jizdy, jinak se dusi, nejede. V zimě déle. Neresime doufám tuhle situaci?
Nuže.
Záleží na správném nastavení karbce, silné jiskre, dobré kompresi, pak až a parametrech jako typ svíčky, teplá/studená Brisk15N/14N To je skoro zanedbatelné.
To že se děje zrychlování při přidání sytiče u teplého motoru značí že se tam dostává někudy vzduch navíc, buď je krátký plynový lanko, nebo zkráceno vyskocenym bowdenem v rukojeti nebo někde jinde. To nadzvedává šoupátko v karbci a proto to jede až se syticem.
Drží to normálně volnoběh?
Je možné že je pricpana hlavní tryska. Nebo volnoběžná. Nutno překontrolovat, vyčistit, zjistit z čeho. Natural stáním degraduje a zalepuje trysky. To snad znáš.
Dále dost možná chyba se často stává na jehle. Poloha šoupátka i pro volnoběh může být špatně nastavena na jehle a to je čas od času potřeba překontrolovat, od určitého zářezu už je možná nadzvednuto šoupátko. Může to samovolně přeskočit na jiný zářez.
Druhý zářez zhora je optimum, tak jako je uvedeno v příručce. Když se podíváš do dílenské příručky dost problémů se dá vyřešit bez pomoci.
Nebo to tahá falešný vzduch jinudy. To se dá ověřit tak že sundas gumovou manžetu že sání karbce a zacpes rukou. Běžící motor se okamžitě i z vysokých otáček a se syticem zadusi, chcípne. Jinudy se tam vzduch nesmí tahat. Pokud jo tak motor jede na falešný vzduch třeba 10 sekund pridusene dál a až pak chcípne.
Studený se syticem i teplý motor prakticky nejede a nezrychluje na volnoběžné otáčky bez plynu. Nemá to žádnou sílu, je to jenom na to aby to udrželo otáčky nezatíženého motoru. Rozjet se na volnoběžné bez plynu prakticky nejde. Vyzkouším to. S kopce se to nepočítá.
Doufám že moje letité zkušenosti pomohly. Pokud ne můžeš mi poslat přímo video toho jak se to chová za jízdy.
.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/