Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 09 květen 2024, 10:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2016, 19:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Uplně ideální by bylo půjčit si celej stator s cívkou a snímačem z funkčního a kdyby to jezdilo bez problémů, tak máš jistotu, že to bude cívka nebo snímače. Pak by jsis pučil jenom zapalovací cívku, kdyby to šlo, z toho fuknční a kdyby to jezdilo, tak je to ten snímač.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2016, 19:31 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
No to by bylo nejlepší no :D Ale nejhorší je že toho kámoše ze simsonem otravuju už asi týden, a přehazuju všechno možné i nemožné abych objevil toho zakopaného psa..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2016, 22:23 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Primárne napetie indukčnej cievky je aké ?
Vetšina závad s VN napetím je práve v týchto veciach . Ak máš slabú iskru môžu byť úbytky napetia alebo zvody VN napetia. Tak isto aj medzizávitový skrat VN v indukčnej cievke . Ale to málokedy nastane . Dosť často som menil fajky. Minule my dačo podobné robila Yamaha ktorú my doniesli . Otáčky kolísali a osciloskop hneď odhalil fajku .Prierazy VN napetia :wink: .
Pripoj hrubší vodič (2,5mm prierezu) ku kostre a priblíž ho čo najbližšie k vývodu z indukčnej cievky a pozri aká je silná iskra. To isté zopakuj aj s pripojeným VN káblom na konci .
Ja mám merák na VN napetie až do 60000V + osciloskop tak to merám s ním. Ale dakedy som si pomáhal takýmto spôsobom .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2016, 19:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
Tak já už fakt nevím, jsem zoufalý...........po koupi nového tyristoru a zap. cívky simson krásně chytl, tak jsem se jel projet, najel 3 km, potom se udusil, a já tlačil domů. Po vymontování svíčky neházela jiskru, tak jsem změřil odpor cívky přes červený drát a kostru, a neměla žádný odpor, a po změření napětí dávala až 700V jestli to měřilo správně... Nepřipadá mi to už normální


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2016, 21:17 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Odpor cievky cez červený vodič ? To je aká cievka ? Stator cievky pre zapaľovanie alebo primárna strana indukčnej cievky ? 700V ? Akým meracím prístrojom si to meral - digitálom ? To bolo merané š-š ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2016, 19:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
To je zapalovací cívka na statoru. Měřil jsem multimetrem, ale dnes jsem propájel úplně tu původní cívku co tam byla jak dávala asi kolem 230-330V, A teď dává kolem 140-190 což by mohlo být v pohodě, protože v manuálu se píše že by měla dávat 150-190V, každopádně ty HU cívky mi dávali max 115V. Nejspíš bude problém v těch cívkách. Jinak na té cívce co dává 140-190 jsem nejel asi kilometr a simson zase nejede - opět tyristor, zkoušel jsem ho v kámošovém simsonu a nejel. Takže ho zase něco dojebalo.. Nejspíš zkusím vyrobit vlastní, podle schématu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2016, 21:54 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Však som ti to napísal už v príspevku " Taktiež tie HU cievky možno dávajú v špičkách moc a dojde k prierazu tyristora . "
A vyrob si aj vlastné zapalko :wink: . Ošetri transilom a musí to šlapať . Ja som ich už zopár vyrobil a šlapú dodnes . Ináč by my ich už doniesli na reklamáciu :lol: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2016, 15:13 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
delong píše:
Však som ti to napísal už v príspevku " Taktiež tie HU cievky možno dávajú v špičkách moc a dojde k prierazu tyristora . "
A vyrob si aj vlastné zapalko :wink: . Ošetri transilom a musí to šlapať . Ja som ich už zopár vyrobil a šlapú dodnes . Ináč by my ich už doniesli na reklamáciu :lol: .


Jedno vyrobené už tam byl když jsem motorku koupil ale nefungovalo, tak jsem kupoval ty Maďarské tyristory z obchodů. Ale jinak jsem tam zkusil vyměnit kondenzátor, a ten tyristor (součástka na plošném spoji) ale nepomohlo to, jiskru to hází ale motorka nejede, nevíš čím by to mohlo být? Jinak asi vyrobím úplně celé odznova


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2016, 09:59 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Sú tam ešte nejaké diódy a môžu byť zlé a poriadný zvitkový kondenzátor tam treba použiť. Najlepšie je ho ešte premerať na kapacitu to je dvôležité . Mal by tam byť 1uF/630V . Tyristor som dával KT508 alebo KT509.
Neviem aké máš schéma na zapalko ale originálne bolo aj s trimrom 250 Ohm.
Ak ti to nejde a zapalko je OK (iskru hádže poriadnu) tak začni nastavením predstihu (napríklad odtrhnutý klínek) . A nezabudni odpojiť zo zapalovania chcípací vodič ktorí je na svorke č.2. Pre istotu že to nemáš ukostrené .

Potom skontrolovať tesnosť guferá . Daj troška olej na valec utesní ti na chvílu piestne krúžky, daj dole výfuk možno ho máš zakorbónovaný. A karburátor na prvom mieste treba vyčistiť a nastaviť (viď dielenská príručka) . Ja to čistím ešte v ultrazvuku to je istejšie .Mal by ti potom aspoň na chvílu chytiť.

Základ je posúdiť stav toho kúpeného Simáka :wink: . Piest a piestne krúžky toho veľa prezradia. Ja dávam valec dolu a hneď viem v akom je stave. Zároveň zistím vôle čepu a kľuky .Je to tak na polhodku práce . Nie je to nič ťažké .
Karburátor a elektrika je už len maličkosť . Samozrejme elektrike a motorom treba rozumieť a mať aj prax . Keď že ja to robím už cez 40 rokov tak my to nerobí problém . Tiež som tak začínal z kníh a v praxi som si to overoval .Nie vždy som hneď prišiel na chybu ale po čase som zužitkoval svoje znalosti a prax a potom už nájsť príčinu nebol problém . K tomu som si zadovážil kadejaké meracie pomôcky a prípravky ktoré my uľahčujú prácu .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2016, 17:31 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
Tak Simson teď jede způsobem že sice chytne ale na volnoběh jede třeba kolem 10-20ti vteřin a potom samovolně chcípne. Ale když přidám plyn na plný tak nenásleduje skoro žádná odezva, prostě jakoby začne víc brblat, ale nejde vůbec do otáček..


Naposledy upravil proofer dne 28 srpen 2016, 17:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2016, 17:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
A na ten plný plyn jede klidně třeba 3 minuty


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odcházejí tyristory
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2016, 17:34 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 srpen 2016, 10:51
Příspěvky: 25
Karbec je vyčištěný. Jinak ještě dodám že jednou mi vyskočil na chvíli do otáček (trvalo to asi kolem 5-ti vteřin, prostě vyletěli otáčky a když sem přidával plyn tak šel hezky za plynem, ale fakt tak možná těch pět vteřin) a potom zase to "brblání"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.117s | 14 Queries | GZIP : On ]