Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Výměna pístu bez výbrusu
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=30610
Stránka 1 z 1

Autor:  kalafisko [ 22 červenec 2014, 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Výměna pístu bez výbrusu

Je možné vyměni po 3000km píst za druhý (stejných rozměrů) bez výbrusu? Spíš bych řekl že praskl kroužek nebo něco tak, ale bojím se že bude potřeba vyměnit i píst. Po přidření (jel jsem z kopce a najednou se típl motor a zatuhl, po minutě normálně píst v pohybu ale ztratil kompresi a má to takovej jakoby dřecí zvuk, ale ještě přesněně newím co tomu je (zjistím odpoledne).

Autor:  honzovo [ 23 červenec 2014, 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Predevsim nejsu odbornik, ale dle mych teorii:
pokud se ti az hryznul motor, a musel jsi cekat, nez to vystydne tak -> se ti pri vetsi zatezi, delsi jizde, proste jak se to zahreje pist roztahne a zacne i pridirat o valec..
to znamena, ze to ma nasledky i na valec a budes muset udelat vybrus, pokud mas pist na nynejsi prumer valce (vybrus), tak ti to bude k nicemu, protoze kdyz neudelas vybrus na spatnem valci, tak se ti to zadre znovu a kdyz ho udelas, tak budes mit o neco vetsi prumer valce a ten stary pist bude pro ten novy prumer valce maly a nebude to taky fungovat spolehlive...

Kdyby Ti drel pistni krouzek o valec, tak je to taky v prcicich zraly na vybrus..

Cili odpoved, dle me laika vymenit ten pist stejne velikosti, jako mas ted bez vybrusu nema cenu... :band:

Autor:  kalafisko [ 24 červenec 2014, 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Jenže, vyšvětlím situaci. První přidření jsem zavinil nasazením Leo Vince výfuku bez úpravy směsy na karbecu a ani sem nedal víc oleje a jel jsem dlouho ve vysokých otáčkách na 4ku 90km/h a nestihl jsem tam dát 5tku a přidřelo se mi to z kopce dolů, holt se to přehřálo a píst se roztáhl, tak jsem rychle vymáčkl spojku anechal vychladnout. Pak jsem sdělal válec ve válci to bylo vpoho vzal jsem to 500 šmirglem ve směru pohybu jen aby se tam udržel olejovej film...pístní stěnu jsem vzal brouskem na kosu tak aby se na stěně pístu taky dokázal držet olej (podel návodu FK) a nasadil jsem zpoět a nakjezdil tak 400km a najednou jsem jel (už tam není leo, mám tam Hikon a ten není točivý, ten vytvoří jen luxusní krouťák) a jel jsem dolů kopcem tak 75km/h (takže pracovní otáčky ještě žádný přetáčení) najednou kous,tak spojka vychladnutí, ale ztratila se úplně komprese takže mě bylo jasný že se něco stalo víc, sdělal jsem válec a zjistil jsem že z odřených stěn pístu se oloupalo trošku hliníku a ten se nalepil na kroužek a prostě celej píst už rozdrbanej a kroužky taky, ale KUPODIVU válec naprosto vpoho!!! Není tam žádný vydřený místo ani schodeček po tom, jen trošku světlé okýnko, takže vemu ho šmirglíkem a bude to OK. Takže když nahodí druhej píst a budu ho tak 200km (nb třeba i víc raději, ale zase 500km stačí když je to po výbrusu tak nevím) zajíždět pomalu a při poměru 1:40 tak by to mělo ještě sednout ne? Prostě ten píst se nezadřel nikdy sám o sobě jen tak, nejdřív jsem mu dal zabrat vejfukem ve vysokých (okolo 9tis otáček) a pak se to začalo prostě loupat.

Autor:  Seldi [ 24 červenec 2014, 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Hele můžeš to zkusit :) ale zajížděj to na 1:33 a pak jezdi radší na 1:40, já taky tak jezdim, protože v tedlech vedrech se to prostě hřeje a když to máš eště takhle vyladěný, tak to musí hřát eště víc.

Autor:  Lorenc [ 24 červenec 2014, 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

No,nemaš lepší si nechat udělat ten výbrus za par stovek než se celý den pachtit se šmirglem s nejistým výsledkem . :D

Autor:  kalafisko [ 24 červenec 2014, 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Právě že už mám jen jeden výbrus (na vložku), tak ho nechci ,,vyplítvat´´ když úprava válce stála tolik a poslední výbrus byl dělaný v březnu. Uvidím zkusím to, rouzumně to zajedu. Stím šmrglem je to na chvíli, stačí to jen zbavit ,,hliníkové mikrovrstvičky´´ a trošinku zdrsnit ale opravddu jen jemně.

Autor:  Bubaaak [ 24 červenec 2014, 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Já ti nevim já když měl nvoou 70/4 tak jsem tomu dával od začátku kotel a nikdy se ani nepřidřel (ale pravda nevim na jakou vůli to bylo broušený)... PRvní nádrž 1:20 další dvě 1:30 a pak furt 1:40... Jinak v tom že tam dáš novej píst bez výbrusu bych problém neviděl,pokud je válec dobrej...

Autor:  kalafisko [ 24 červenec 2014, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Tak zítra má dojít poštou....po 100km (což bude hned) dám vědět jak to dopadlo a jak jsem stím zacházel, aby to třeba pomohlo i druhejm co se jim taky něco podobnýho stane. 8)

Autor:  Marek13 [ 24 červenec 2014, 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna pístu bez výbrusu

Já už mám už třetí píst bez výbrusu.Poprvý vypadla segrovka,druhej jsem 2x zadřel po 2500km,prostě magic pistons(MZA) :D no a teď tam běhá jednokroužek berta s o výbrus větším kroužkem,válec už je vyběhanej chce to už výbrus,netáhne to a zvoní.Dej si akorát pozor aby novej píst bez kroužku propad válcem prostě aby šel volně a nebyl větší než starej,voni ty rozměry na pístu moc neseděj(aspoň u MZA):D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/