Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Generálka motoru
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=142
Stránka 1 z 2

Autor:  exxpert [ 07 listopad 2004, 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Generálka motoru

Máte někdo skušenosti s generálkou motoru?Kolik by to asi mělo stát....

Autor:  Genko [ 07 listopad 2004, 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

No skus precitat starsie prispevky ale ak chces GO tak potom rovno prevrtaj na 60ccm (cca 2000,-) alebo na 70ccm(4000,-) samozrejme ceny su odlisne v kazdom obchode...

Autor:  Martin [ 07 listopad 2004, 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ono záleží, co všechno si necháš dělat, ale předpokládam, že cenu dílů z ceníku umíš sečíst a plus práce, jejíž cena se může dost lišit........

Autor:  Peťan [ 02 březen 2005, 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tu generálku můžeš udělat i sám doma jestli se na to cejtíš. Já jsem ji dělal doma sám a není to nic těžkého. Rozdělej to, vyměň ložiska a gufera, případně některé součástky které jsou dost opotřebované nebo nefungují tak jak maj. Obzvlášť se číhni na klikovku, jestli je na ojnici moc velká vůle a nahoře jehlový ložisko na pístní čep. Potom to zase smontuj jak to bylo nebo spíš jak to má bejt. Jestli si to udělal správně tak je GO hotová. Ložiska + gufera vyjdou asi do 500Kč.

Autor:  Ciernygepard [ 02 březen 2005, 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Do toho prevŕtania by som sa zas tak nehrnul a na 70 určite nie. GO sa predsa robí, aby som svoj stroj uviedol do stavu, akým oplýval pred rokmi. Prevŕtanie motor zaťažuje a tak sa o to rýchlejšie dostaneš tam, kde si bol.

Autor:  Martin [ 04 březen 2005, 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Peťan píše:
Tu generálku můžeš udělat i sám doma jestli se na to cejtíš. Já jsem ji dělal doma sám a není to nic těžkého. Rozdělej to, vyměň ložiska a gufera, případně některé součástky které jsou dost opotřebované nebo nefungují tak jak maj. Obzvlášť se číhni na klikovku, jestli je na ojnici moc velká vůle a nahoře jehlový ložisko na pístní čep. Potom to zase smontuj jak to bylo nebo spíš jak to má bejt. Jestli si to udělal správně tak je GO hotová. Ložiska + gufera vyjdou asi do 500Kč.

Samozřejmě, že to jde udělat doma, ale ne každý má na to prostor, nářadí a zkoušenosti
Ciernygepard píše:
Do toho prevŕtania by som sa zas tak nehrnul a na 70 určite nie. GO sa predsa robí, aby som svoj stroj uviedol do stavu, akým oplýval pred rokmi. Prevŕtanie motor zaťažuje a tak sa o to rýchlejšie dostaneš tam, kde si bol.

GO je kompletní oprava motoru spojená s výměnou a kontrolou důležitých dílů. To co popisuheš ty, je renovace.... :wink:

Autor:  Ciernygepard [ 04 březen 2005, 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
GO je kompletní oprava motoru spojená s výměnou a kontrolou důležitých dílů. To co popisuheš ty, je renovace....

Renovácia je podmnožinou generálnej opravy sprísnenou o to, že majú byť použité len originálne diely z doby povodu, aby bola zachovaná historická hodnota. O ničom takom som nehovoril. Ale pochybujem, že si niekto robí GO aby si odpísal motor o pár tisíc km pre nejaké úpravy. To je škoda investícií.

Autor:  Maty [ 04 březen 2005, 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ciernygepard píše:
Do toho prevŕtania by som sa zas tak nehrnul a na 70 určite nie. GO sa predsa robí, aby som svoj stroj uviedol do stavu, akým oplýval pred rokmi. Prevŕtanie motor zaťažuje a tak sa o to rýchlejšie dostaneš tam, kde si bol.

Taky bych nechal prevrtani na pozdejc, protoze kdyz udelas generalku, budes mit novej valec, ale po case to stejne bude chtit prevrtat ... a kdyz si to prevrtas rovnou na 60, tak uz nebudes moct prevrtavat tolikrat, takze budes muset driv koupit novej valec.

Autor:  Martin [ 04 březen 2005, 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

Maty píše:
Ciernygepard píše:
Do toho prevŕtania by som sa zas tak nehrnul a na 70 určite nie. GO sa predsa robí, aby som svoj stroj uviedol do stavu, akým oplýval pred rokmi. Prevŕtanie motor zaťažuje a tak sa o to rýchlejšie dostaneš tam, kde si bol.

Taky bych nechal prevrtani na pozdejc, protoze kdyz udelas generalku, budes mit novej valec, ale po case to stejne bude chtit prevrtat ... a kdyz si to prevrtas rovnou na 60, tak uz nebudes moct prevrtavat tolikrat, takze budes muset driv koupit novej valec.

Myslím, že dvě nebo tři převrtání jsou dostatečná rezerva... :wink:

Autor:  Genko [ 05 březen 2005, 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

takto, ten kto chce mat zo svojho simsona veterana tak nech ho len lesti nech sa na nom radsej ani nevozi :twisted: a ten co si chce tu jazdu aj trosku ozivit nech prevrta \:D/

Autor:  Ciernygepard [ 05 březen 2005, 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

S tým nesúhlasím. Ja na ňom jazdí veľa, ale chcem ho mať spolahlivého, nech sa nemusím báť vydať sa pár 100km od domu. Každé zvyšovanie výkonu zvyšuje pravdepodobnosť poruchy.

Autor:  Martin [ 05 březen 2005, 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

Ciernygepard píše:
S tým nesúhlasím. Ja na ňom jazdí veľa, ale chcem ho mať spolahlivého, nech sa nemusím báť vydať sa pár 100km od domu. Každé zvyšovanie výkonu zvyšuje pravdepodobnosť poruchy.

Ono často daleko víc udělá, jak se k motoru člověk chová a co mu dává zá náplně než výkon zvýšený o 10 %

Autor:  Ciernygepard [ 05 březen 2005, 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

S mojim autom som v klube, kde niektorí z členou svoje autá tunia a nedopadá to najlepšie. Nedávno sa jednému odpísal celý motor, lebo zvýšil výkonzo 69KW na 80KW. Nejazdil s ním nijak šialene, ale stačilo to a to použil len prvotiredne súčasti. Nikoho neodhováram, ale neviem si predstaviť nikoho, kto nebude ten minimálny výkon simsona využívať naplno a na to nebezpečie treba upozorniť. :!:

Autor:  Martin [ 05 březen 2005, 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ciernygepard píše:
S mojim autom som v klube, kde niektorí z členou svoje autá tunia a nedopadá to najlepšie. Nedávno sa jednému odpísal celý motor, lebo zvýšil výkonzo 69KW na 80KW. Nejazdil s ním nijak šialene, ale stačilo to a to použil len prvotiredne súčasti. Nikoho neodhováram, ale neviem si predstaviť nikoho, kto nebude ten minimálny výkon simsona využívať naplno a na to nebezpečie treba upozorniť. :!:

To je jistě pravda, ale strašně záleží, jak se ten tuning provádí. Nelze obecně tvrdit, že jak moc to sníží životnost.Záleží na konkterním motoru a úpravě. K tomu, abys mohl říct, jestli to sníží životnost nějakého dílu, tak musíš znát dimenzování jednotlivých částí a dílů. Jinak samozřejmě je vhodné upozornit, že zvýšení výkonu může přinést snížení životnosti, ale je to jenom takové plácání do prázdna... :roll:

Autor:  Ciernygepard [ 05 březen 2005, 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

Každý normálny výrobca sa snaží docieliť čo najlepší pomer medzi kvalitou a výkonom. Každá úprava tento pomer mení. Čím vačšie zvýšenie výkonu, tým menšia životnosť. Všetky chiptuningové firmy hlásajú,že životnos´t neklesá a je to pekná blbosť. Keď výrobca nechá výkonovú rezervu 50%,vie asi prečo. Keď si ju znížim na 10% = moja chyba a tak je to z každou úpravou. Mal som možnosť osadiť do simsona 90ccm, ale pochybujem, že by to povodné súčasti motora vydržali,tak na to kašlem.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/