Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Pískání
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=481
Stránka 2 z 4

Autor:  Marty [ 01 srpen 2005, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Morotn píše:
Kdes ho viděl ? Někde na netu? Kdyžtak sem napiš jakou maj stránku. Já zkoušel hledat a nic jsem nenašel :?

Co třeba tady? Jinak používám 10w-30 Byl tam od 15000 km do 20000 km a teď po rozebrání mechanik říkal, že převodovka je ok, ale je dobré ho měnit nejen podle počtu najetých km. Já převodový olej mění každé dva roky.

převodovka u simsona je něco neuvěřitelně blbuvzdorného,pokud tam nějaký olej je a je ho dost tak je v pohodě ale horší je to s primárním převodem a se spojkou

Autor:  Martin [ 01 srpen 2005, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Marty píše:
Martin píše:
Morotn píše:
Kdes ho viděl ? Někde na netu? Kdyžtak sem napiš jakou maj stránku. Já zkoušel hledat a nic jsem nenašel :?

Co třeba tady? Jinak používám 10w-30 Byl tam od 15000 km do 20000 km a teď po rozebrání mechanik říkal, že převodovka je ok, ale je dobré ho měnit nejen podle počtu najetých km. Já převodový olej mění každé dva roky.

převodovka u simsona je něco neuvěřitelně blbuvzdorného,pokud tam nějaký olej je a je ho dost tak je v pohodě ale horší je to s primárním převodem a se spojkou

No já ten primár a spojku přidal k té převodovce. Možná jsem to měl uvést zvlášť. Přávě tyhle dvě věci jsou ok :wink:

Autor:  simsonik [ 02 srpen 2005, 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

No já ten repsol mám taky... :wink: A je tam přesně napsáno že je to pro dvoutaktní převodovky!!No dyžtak si ho můžete objednat na http://motostar.cz

Autor:  simsonik [ 02 srpen 2005, 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

jo a samozřejmě mi to taky pomohlo trochu mi chrastilo v převodovce.......... :wink:

Autor:  Martin [ 02 srpen 2005, 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

simsonik píše:
jo a samozřejmě mi to taky pomohlo trochu mi chrastilo v převodovce.......... :wink:

Pokud ti něco chrastí v převodovce, tak jí máš rozebrat a ne tam zkoušet různé oleje... :idea:

Autor:  Morotn [ 02 srpen 2005, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

TO Martin : Tak olej se u mě něměnil minimálně 10 let. Možná tak občas dolil, ale výměnu nepamatuje. Táta to bral podle kilometrů a to je nejdřív 8000. A já mám najeto skoro 10000 a začal jsem jezdit když měl asi 6700 Km.

Jinak já neumím moc dobře popsat ten zvuk co to vydává, ale brách říkal, že to spíš jakoby "drnčí". Ptal jsem se známýho přes motorky a ten si myslí, že to bude něco v motoru - pístní čep nebo ložiska na klice. Já si myslim, že ty ložiska, protože simovi dávám záhul. Olej na hovno - Mogul TS. A začlo to dělat když jsem to vytáčel.

Autor:  mirek999 [ 02 srpen 2005, 18:21 ]
Předmět příspěvku: 

daj se ty loziska vymenit aniz by jsi pulil motor???

Autor:  Martin [ 02 srpen 2005, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Morotn píše:
TO Martin : Tak olej se u mě něměnil minimálně 10 let. Možná tak občas dolil, ale výměnu nepamatuje. Táta to bral podle kilometrů a to je nejdřív 8000. A já mám najeto skoro 10000 a začal jsem jezdit když měl asi 6700 Km.
Jinak já neumím moc dobře popsat ten zvuk co to vydává, ale brách říkal, že to spíš jakoby "drnčí". Ptal jsem se známýho přes motorky a ten si myslí, že to bude něco v motoru - pístní čep nebo ložiska na klice. Já si myslim, že ty ložiska, protože simovi dávám záhul. Olej na hovno - Mogul TS. A začlo to dělat když jsem to vytáčel.

Pokud má ten motor najeto 16 kkm, tak to vůbec neřeš a udělej kompletní GO......pokud tedy máš finance...... Dlábání na intervaly výměny a takové kraviny jako jenom dolévání oleje udělají největší paseku....

Autor:  Marty [ 02 srpen 2005, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

mirek999 píše:
daj se ty loziska vymenit aniz by jsi pulil motor???
U simsona toto není možné jinak viděl jsem několik klikovek které mají vybité čepy na ložiska pak má simson na volnoběh takový rachtavý zvuk a v určitých otáčkách to se ozívá takové klepání a nakonec to může rasovat i rotor a pólové nástavce cívek

Autor:  Morotn [ 02 srpen 2005, 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Morotn píše:
TO Martin : Tak olej se u mě něměnil minimálně 10 let. Možná tak občas dolil, ale výměnu nepamatuje. Táta to bral podle kilometrů a to je nejdřív 8000. A já mám najeto skoro 10000 a začal jsem jezdit když měl asi 6700 Km.
Jinak já neumím moc dobře popsat ten zvuk co to vydává, ale brách říkal, že to spíš jakoby "drnčí". Ptal jsem se známýho přes motorky a ten si myslí, že to bude něco v motoru - pístní čep nebo ložiska na klice. Já si myslim, že ty ložiska, protože simovi dávám záhul. Olej na hovno - Mogul TS. A začlo to dělat když jsem to vytáčel.

Pokud má ten motor najeto 16 kkm, tak to vůbec neřeš a udělej kompletní GO......pokud tedy máš finance...... Dlábání na intervaly výměny a takové kraviny jako jenom dolévání oleje udělají největší paseku....


Právě, že ty co měli sima přede mnou na to srali. Já ho pravidelně kontroluju a udržuju, ale o ten převodovej olej a zkouknutí těch čepů a ložisek si to doslova říká. Já nechápu proč na to ostatní dlabou. Brácha mi dokonce řekl : "Až to bude pořádně řvát, tak to vyměň, stejně na tom jezdíš jednou denně" :roll:

Autor:  Martin [ 02 srpen 2005, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

Morotn píše:
Martin píše:
Morotn píše:
TO Martin : Tak olej se u mě něměnil minimálně 10 let. Možná tak občas dolil, ale výměnu nepamatuje. Táta to bral podle kilometrů a to je nejdřív 8000. A já mám najeto skoro 10000 a začal jsem jezdit když měl asi 6700 Km.
Jinak já neumím moc dobře popsat ten zvuk co to vydává, ale brách říkal, že to spíš jakoby "drnčí". Ptal jsem se známýho přes motorky a ten si myslí, že to bude něco v motoru - pístní čep nebo ložiska na klice. Já si myslim, že ty ložiska, protože simovi dávám záhul. Olej na hovno - Mogul TS. A začlo to dělat když jsem to vytáčel.

Pokud má ten motor najeto 16 kkm, tak to vůbec neřeš a udělej kompletní GO......pokud tedy máš finance...... Dlábání na intervaly výměny a takové kraviny jako jenom dolévání oleje udělají největší paseku....

Právě, že ty co měli sima přede mnou na to srali. Já ho pravidelně kontroluju a udržuju, ale o ten převodovej olej a zkouknutí těch čepů a ložisek si to doslova říká. Já nechápu proč na to ostatní dlabou. Brácha mi dokonce řekl : "Až to bude pořádně řvát, tak to vyměň, stejně na tom jezdíš jednou denně" :roll:

No pokud si převodový olej neměnil 10000 km, tak si ho moc neudržoval. Nechci směrem k tvým příbuzným používat nehezké výrazy, ale prostě si na papírku spočítejte na kolik vás vyjde vyměnit vymačkaná kolečka v převodovce a na primáru a na kolik menit olej. Polosyntetický převoďák stojí 200 - 300 kč/l. Plnou bych tam nedával. Je to zbytečný luxus.

Autor:  mirek999 [ 02 srpen 2005, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

ja bych to udelal ted protoze to muze rozesrat i neco jineho :lol:

Autor:  Morotn [ 02 srpen 2005, 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak u nás se všichni řídí heslem : "Dokud to jezdí, tak se v tom nehrab". Já bych rád ten olej vyměnil, jenže teď zrovna nemám škváru a na simsonu musim jezdit na brigádu, abych si odpracoval dluh. Rozhodně ten olej vyměním jenže já vždycky když jsem prohlížel oleje tak jsem koukal jenom na specifikace. Myslel jsem, že jenutnost dodržet SAE 30-40

Autor:  Martin [ 02 srpen 2005, 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Morotn píše:
Tak u nás se všichni řídí heslem : "Dokud to jezdí, tak se v tom nehrab". Já bych rád ten olej vyměnil, jenže teď zrovna nemám škváru a na simsonu musim jezdit na brigádu, abych si odpracoval dluh. Rozhodně ten olej vyměním jenže já vždycky když jsem prohlížel oleje tak jsem koukal jenom na specifikace. Myslel jsem, že jenutnost dodržet SAE 30-40

Ano, přesně tento přístup má můj otec taky. Takto se 6 let "staral" o matky auto Pegi 205 1.9D. Za těch 8, co je u nás. Nikdy neměněná brzdovka,chladící kapalina. Olej měnil jednou tak za 20 kkm(předpis je 8500km). Výsledek - před půlrokem se matce ucpala brzdová hadice a nechalo jí to 30 km od domova ve 12 v noci, teď před týdnem zavzdušněné brzdy(samozřejmě nikdo nikdy ty brzdy nerozebíral, aby třeba okouknul pístky), motor má špatné tlaky, čili v zimě blbě startuje, zřejmě kvůli neměnění oleje a díky tomu, že nikdo nikdy neseřizoval ventilovou vůli. A to je jenom to nejdůležitější. Čili jenom jak to pak dopadá. Nyní mi jenom cuká koutek, protože v době, kdy jsem se o to začal starat, protože jsem byl stále za potížistu, který vidí na tom autě jenom problémy. Čili výsledek je takový.Oprava je finančně náročná vzhledem k ceně vozidla. Na nové rodiče nemají, takže to patlají, jak mohou. Jenom malá ukázka, kam to vede.
Jinak musíš se koukat spíš ne na SAE, ale v DP je přímo údaj mm2/s. To celkem splňují minerály a polosyntetika od Silkolene.

Autor:  mirek999 [ 02 srpen 2005, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

co myslite je tadycten olej kvalitni http://www.motostar.cz/eshop/zobrazeni_ ... cts_id=746

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/