Zdravím, nedávno som si kúpil MZ251ETZ (1990) a okrem pár drobností, ktoré sa dajú ľahko odstrániť mi vadí cukanie pri rovnomernej pomalej jazde (pri nízkom výkone motora, kedy nie je stále v zábere). Najprv som si myslel, že to bude zle napnutou reťazou. Reťaz bola OK ale zdalo sa mi, že výstupný pastorok mal veľkú "vôľu". Napr. pri zaradenej jednotke a otáčaní zadného kolesa sa otočil voľne skoro pätinu otáčky. Je to u MZ251 bežné, alebo je niečo vydreté v prevodovke?
Dá sa s tým jazdiť, ale bohviečo to nie je - niekedy pri jazde po meste 50-kou sa tak rozkmitá, že musím vypínať spojku aby som nezletel.
Moja ďalšia otázka sa týka zvuku. Pri rozbehu a hlavne pri jazde do svahu kedy motor ťahá naplno sa z prevodovky šíri strašný kvílivý zvuk (frekvencia sa mení s otáčkami), ktorý mi pripomína staré tatrovky 138-ky a ich ventilátor. Evidentne to spôsobujú ozubené kolesá primárneho prevodu (čelné ozubenie). Je tento zvuk charakteristický pre všetky MZ251 alebo to robí len moja?
Pri jazde do kopca cca 90-kou sa ten zvuk mení na intenzívny piskot, kedy zaniknú všetky ostatné zvuky motora a po minúte som z toho načisto ohluchnutý
.
Skontroloval som olej, stav ozubenia primárneho prevodu, spojku a všetko sa zdá byť v poriadku. Veľkú vôľu som si všimol v gumenom bloku v zadnom kolese, cez ktorý sa prenáša krútiaci moment. Prakticky tam tá guma voľne lietala. Takže to skúsim vymeniť a uvidím. A čo sa týka toho zvuku, asi s tým veľa nenarobím - chcelo by to vyššiu precíznosť pri výrobe prevodov, hlavne aby ozubené kolesá nehádzali.
Aj tak by som ocenil nejakú reakciu "šťastného" majiteľa MZ-ty, jeho skúsenosť s jazdnými vlastnosťami - aby som vedel, s čím sa mám zmieriť a čo ide zlepšiť. Na niektorých videách na youtube som síce postrehol podobný kvílivý zvuk, ale veľmi rýchlo zanikol v hukote vetra.