Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Jehlové ložisko na pístní čep
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=31170
Stránka 1 z 1

Autor:  razak [ 01 červen 2015, 07:47 ]
Předmět příspěvku:  Jehlové ložisko na pístní čep

Ahoj, chci se zeptat jestli nemáte někdo zkušenosti s ložiskem SKF s plastovou klecí. Děkuji za odpověď

Autor:  DRN [ 01 červen 2015, 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

To tam fakt nepatri.

Autor:  razak [ 01 červen 2015, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

A proč teda píšou na Extremebike a na i na německých stránkách že je to nezbytnost upravovaných motorů ?

Autor:  Hany26 [ 01 červen 2015, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

S plastovou klecí je míň hlučné,jinak na funkčnost stejné.

Autor:  razak [ 01 červen 2015, 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Jo děkuji :) zkusím a uvidím jen mě zajímalo jakou máte zkušenost :) tak snad to vydrží :)

Autor:  miro.ferko [ 04 srpen 2015, 22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

Autor:  frantazer [ 05 srpen 2015, 08:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Dávají se i na kliku ložiska s plastovou klecí. Tak proč by to nešlo i tam :)

Autor:  DRN [ 05 srpen 2015, 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

miro.ferko píše:
DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

Ja si to nemyslim, ja to vim, par let mne loziska zivej.
Tohle je do cca 120 stupnu, schvalne koukni kolik je na pistnim cepu.
Podminky pro lozisko na klice a na cepu jsou nesrovnatejne, navic je pouzitej jinej druh plastu.
Oznaceni kleci je KBK a rozmer pro horni oko, KZK a rozmer pro spodni oko.
Dlouhodobe to provozovat opravdu nepujde.

Autor:  frantazer [ 06 srpen 2015, 06:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Viz.

Přílohy:
wp_ss_20150415_0001.png
wp_ss_20150415_0001.png [ 69.35 KiB | Zobrazeno 5792 krát ]

Autor:  DRN [ 06 srpen 2015, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Cep 130, horni oko 200, oboje pres caru. A jak pisu, tohle je prumyslove lozisko, do motoru nepatri, to ze pise nejakej polskej prekupnik neni smerodatny, ale at si kazdej dela jak chce.

Autor:  miro.ferko [ 07 srpen 2015, 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

DRN píše:
miro.ferko píše:
DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

Ja si to nemyslim, ja to vim, par let mne loziska zivej.
Tohle je do cca 120 stupnu, schvalne koukni kolik je na pistnim cepu.
Podminky pro lozisko na klice a na cepu jsou nesrovnatejne, navic je pouzitej jinej druh plastu.
Oznaceni kleci je KBK a rozmer pro horni oko, KZK a rozmer pro spodni oko.
Dlouhodobe to provozovat opravdu nepujde.


V prvom rade ja sa bavím o SKF alebo ak chcete ešte o NSK !
... takže keď ti v AKF predajú ložisko s plastovou klietkou, tak ten motor zložíš, naštartuješ, klietka na ložisku sa roztaví a máš po vtákoch?
https://www.akf-shop.de/nadellager-k12- ... ig/a-3715/
Aha teba ložiska živia! Aha ložisko s plastovou klietkou nepatrí na piestny čap. Aha dlhodobo to prevádzkovať nepôjde. A čo tak spaľovací motor v rotavátoroch Agzat, a čo tak motor v skútroch Derbi, a čo tak Briggs Stratton Vanguard, a čo tak letecký motor M601 (turbo vrtuľový le-tec-ký motor)?

Do roku 1970 to chápem lebo to boli plastové klietky z prvo polyamídu. Ten mal samozrejme nízky bod tavenia (cca 120stup.) a tieto ložiska sa používali len v „studenej“ konštrukcii. Koncom 70-tých rokov a začiatkom 80-tých rokov prišla firma Zeltner Genas (vyvijajúca polyamid od roku 1939) s novými typmi polyamidov (aromatizované polyamidy – nazývané tiež meta aramídy) PA66, ktoré mali bod tavenia 260 stup. Koncom 90-tých rokov zase s novými typmi polyamídov (para aramídy) Twaron, ktoré majú bod tavenia 550 stup (kedy bude mať M541 na piestnom čape 550 stup.?). Tieto polyamídy dnes tvoria základ tvorby kevlaru! Mimochodom para aramidy majú pevnosť v ťahu 5-násobne vyššiu ako oceľ. Plastové klietky z para aramídov majú vysokú odolnosť voči oderu, nízku hydroskopickosť, vysokú chemickú odolnosť (vôbec nekorodujú), chemickú stálosť, nízku špecifickú váhu, ich vysoká vodivosť statickej elektriny bola eliminovaná antistatickými preparáciami, ale sú neskutočne drahé (ložiská s plastovou klietkou stoja 2x toľko ako s oceľovou klietkou). Firma Zimmerman para aramidy používa ako základnú zložku do pretekárskych brzdových obložení. Vo všeobecnosti sa však na výrobu plastových klietok používajú základné modely plastov: para aramid a teflon. Ložiská s teflónovou klietkou majú jasné označenie a používajú sa len v studenej konštrukcii. Samozrejme sú firmy (Kinex, ...), ktoré skúšajú vyrábať klietky či dokonca celé ložiská (PDF ložiská) z iných typov plastov, ale tie nie sú určené pre spaľovacie motory.

Autor:  frantazer [ 08 srpen 2015, 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Krásný sloh, hltal sem každé písmeno a myslim si že je to vysvětlene :)

Autor:  Falic [ 15 únor 2016, 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jehlové ložisko na pístní čep

Hmm Mz 251 ETZ má standartně plast snad všude - kromě ojničního čepu tam je kovová klec.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/