Simson v Iglů - Fórum
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

EWR - výstupní proud pro přední světlomet
https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=30886
Stránka 1 z 1

Autor:  Fixi [ 22 listopad 2014, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  EWR - výstupní proud pro přední světlomet

Měl bych dotaz, zda někdo neví kolik mA teče do předního světlometu. Někde jsem se dočet že EWR výstup omezuje ale už nevím na kolik.
Popřípaděněkdo kdo by to mohl ještě změřit ..:) Díkk všem za info.

Autor:  Ond3x [ 22 listopad 2014, 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

Žárovka má 35W a napětí znáš. Tož počítej :wink:

Autor:  Fixi [ 22 listopad 2014, 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

HS1 má 35w?
Pokud ano, tak by to bylo 2.9A(snad se nepletu :)..
A teď otázka - omezí tento proud EWR (nebo jej nejakým způsobem hlídá)?


Jde mi o to kolik je maximální proud pro přední světlo.
Světelná cívka má 42W jestli se nepletu, takže teoreticky by mohl výstup být 3,5A.
Ví někdo ???

Autor:  Ond3x [ 22 listopad 2014, 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

Jo

Když už se něco reguluje, je to napětí a ne proud. Ten většinou utne až pojistka.

Autor:  stepus [ 09 prosinec 2014, 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

jjop ja k píše ondra, ewr je připojený k žárovce paralerně, a když napětí dosáhne nějaké hranice ewr ji omezí, chceš tam dát silnější žárovku ? :D

Autor:  patt [ 07 leden 2015, 01:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

EWR omezuje při překočení napětí, nikoliv proudu. Začne omezovat kolem 12,5V-13V.

Ale i na jednom simsonu jsem ewr jendotku uplně vyhodil (odešel usměrnovač) a dal místo ní klasickej gretz co sem našel v šuplíku a na omezení napětí do předního světla jsem se vyprdl a světlo svítí dobře, žárovka nepraská a to už tam je celkem dlouho :twisted:

Autor:  sedlik15 [ 25 červen 2015, 02:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: EWR - výstupní proud pro přední světlomet

Kdysi (ještě jako majitel simsona) jsem dal všechny 3 cívky na statoru 42W, každou zvlášť pak usměrnil, výsledný + a - spojil a vyhladil napěťový špičky kondenzátorama. Pak jsem přidal regulátor napětí, připojil to k baterce a pak k tyristorovému zapalování. Na statoru zůstalo kladívko které dávalo zapalování impulz, kdy se má vybít a hodit jiskru - přes kladívko nešlo už 3A ale jen 15mA a nevypalovalo se! - s tím jsem měl velkej problém.
Díky tomu vše elektrické běželo z baterky a po nastartování toto bylo dobíjeno. U tyristorovýho zapalování je třeba poměrné velkýho chladiče! Pefektní jiskra kdykoliv - svíčky vydržely víc (respektive už to nebyla jedna na 200km ale jedna až do dne prodeje), jiskru to hodilo "na brnk", jen přijít, otočit klíčkem a protočit a chytlo to.
Úprava elektroinstalace do 1000Kč, už jsem nemusel řešit kladívko, svíčky, lucerničku na volnoběhu - hlavní světlo běželo taky z baterky a svítilo jak mělo.
Regulátor napětí nemá moc smysl stavět - tam se dá sehnat jako náhradní díl už hotovej.
Ještě doplním, kde jsem vzal inspiraci:
http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-12v-tyristorove-zapalovani.html
http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-ctyrpolove-zapalovani-cdi-tyristorove-zapojeni-elektroinstalace.html
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove-aktualizace.html

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/