Johnny.Cash píše:
Tady to je: Černý povrch hliníkových částí značně zlepší přestup tepla do okolí a zároveň vzhled motoru. Před eloxováním je však nutno odstranit všechny kovové i mosazné části z eloxovaných dílů.
Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzinu, tetrachloru apod. Dokonalé odmašténí pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravíme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou.
Černé zbarvení dosáhneme přímím barvením v lázni o složení :
15 g manganistanu draselného
25 g dusičnanu měďnatého
5 ml kyseliny dusičné
1000 ml vody
Předměty ponoříme do lázně 80 - 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé.
Ja s tim vlastni zkusenosti nemam, takze za pripadne zniceni nerucim...
Bylo to otisknuto v casopise Svet motoru-tam s tim barvili motor Pionyra
Pokud budu ten návod chytat za slovíčko, tak přestup to může zlepšit, protože přestup tepla může být lepší mezi tím materiálem, ale dle mého názoru se horší prostup tepla. Teď jaký je rozdíl mezi přestupem a prostupem. Prostup = několik přestupů. Navíc dle mého názoru ten motor neprojektoval žádný tupec a naprojektoval chlazení takové, jaké je protřeba.