Simson v Iglů - Fórum https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ |
|
nastříkat motor na černo https://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1088 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Johnny [ 12 duben 2006, 16:22 ] |
Předmět příspěvku: | nastříkat motor na černo |
zrovna jsem byl tůhle v obi nebo co to bylo , a koukal jsem tam na nějaký spreje - a našel jsem tam takovej kterej hlásal že je speciální tuning na motory odolnej hodně velkejm teplotám , pak tam byl samozřejmě ještě sprej na radiátory ale ten mi nepřišel moc vhodnej mě by se motor nastříkanej na černo moc líbil máte s tim někdo zkušenosti ? co si o tom myslíte mimochodem ten spray stál kolem 120,- |
Autor: | mirek999 [ 12 duben 2006, 16:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslim si ze je to uplna kravina a zhorsi se chlazeni |
Autor: | Johnny [ 12 duben 2006, 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmm , vim že se to tu už řešilo ale nedostatečně proč by ti to mělo zhoršit chlazení ??? marty ty seš taky konzerva odolná všem novotám |
Autor: | Martin [ 12 duben 2006, 17:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Johnny píše: hmm , vim že se to tu už řešilo ale nedostatečně
proč by ti to mělo zhoršit chlazení ??? marty ty seš taky konzerva odolná všem novotám Pokud jsou data, tak se dá spočítat o kolik. Může to být i zanedbatelné, ale také ne. Každá vrstva navíc je nějaký tepelný odpor. |
Autor: | Kimi [ 12 duben 2006, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mně se to taky líbí,jen bych nechal pak stříbrný(původní) ty lemy žeber... |
Autor: | Johnny.Cash [ 12 duben 2006, 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu |
Autor: | Martin [ 12 duben 2006, 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Johnny.Cash píše: Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu
A jak toho ta chemikalie dosahuje?:-) |
Autor: | Johnny [ 12 duben 2006, 23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Johnny.Cash píše: Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu A jak toho ta chemikalie dosahuje?:-) odvádí nebo odráží teplo, ne ? |
Autor: | mirek999 [ 13 duben 2006, 06:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
tady nezalezi na barve ale na materialu jakou ma tepelnou vodivost |
Autor: | Lunek51 [ 13 duben 2006, 08:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
mirek999 píše: tady nezalezi na barve ale na materialu jakou ma tepelnou vodivost
ak je to nieco na sposob farby tak to bude skor tepelny izolant jak vodic |
Autor: | mirek999 [ 13 duben 2006, 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj to je pravda |
Autor: | Lunek51 [ 13 duben 2006, 09:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
ked uz bysom sa do toho pustal tajk by som to urcite nefarbil nejakou farbou ale radsej by som zhanal nejaku chemikaliu vdaka ktorej by to zcernalo. |
Autor: | Johnny [ 13 duben 2006, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lunek51 píše: ked uz bysom sa do toho pustal tajk by som to urcite nefarbil nejakou farbou ale radsej by som zhanal nejaku chemikaliu vdaka ktorej by to zcernalo.
třiba kyselinou sírovou co ? to by to zčernalo určitě |
Autor: | Johnny.Cash [ 13 duben 2006, 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady to je: Černý povrch hliníkových částí značně zlepší přestup tepla do okolí a zároveň vzhled motoru. Před eloxováním je však nutno odstranit všechny kovové i mosazné části z eloxovaných dílů. Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzinu, tetrachloru apod. Dokonalé odmašténí pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravíme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou. Černé zbarvení dosáhneme přímím barvením v lázni o složení : 15 g manganistanu draselného 25 g dusičnanu měďnatého 5 ml kyseliny dusičné 1000 ml vody Předměty ponoříme do lázně 80 - 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé. Ja s tim vlastni zkusenosti nemam, takze za pripadne zniceni nerucim... Bylo to otisknuto v casopise Svet motoru-tam s tim barvili motor Pionyra |
Autor: | Martin [ 13 duben 2006, 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Johnny.Cash píše: Tady to je: Černý povrch hliníkových částí značně zlepší přestup tepla do okolí a zároveň vzhled motoru. Před eloxováním je však nutno odstranit všechny kovové i mosazné části z eloxovaných dílů.
Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzinu, tetrachloru apod. Dokonalé odmašténí pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravíme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou. Černé zbarvení dosáhneme přímím barvením v lázni o složení : 15 g manganistanu draselného 25 g dusičnanu měďnatého 5 ml kyseliny dusičné 1000 ml vody Předměty ponoříme do lázně 80 - 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé. Ja s tim vlastni zkusenosti nemam, takze za pripadne zniceni nerucim... Bylo to otisknuto v casopise Svet motoru-tam s tim barvili motor Pionyra Pokud budu ten návod chytat za slovíčko, tak přestup to může zlepšit, protože přestup tepla může být lepší mezi tím materiálem, ale dle mého názoru se horší prostup tepla. Teď jaký je rozdíl mezi přestupem a prostupem. Prostup = několik přestupů. Navíc dle mého názoru ten motor neprojektoval žádný tupec a naprojektoval chlazení takové, jaké je protřeba. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |