Tento článek o své sepsal Slávek speciálně pro náš server.
Celý tento článek je věnován úpravě mého Simsona S51/1C1-CS. Jeho prozatímní úprava trvala 2 roky a musím podotknout, že ještě není kompletně hotová. Zatím je hotovo asi 85% a snad v brzké době stihnu domyslet a vyřešit koncové úpravy, které bych chtěl (úpravy, které bych chtěl se dočtete níže pod názvem "budoucí úpravy"). Dočtete se kompletní přestavbu, kterou jsem zatím stihl a porovnání s normálním Simsonem S51/B2-4.
Celá kostra byla naohýbaná a vyztužená podle potřeby a úkolu, kterou měla plnit. Největší úpravy asi podstoupil celý předek (tlumiče, brejle, řídítka). Je celý daný z Jawy 175. Další úpravu podstoupila zadní vidlice. Ta byla rozříznuta, prodloužena o 10cm a hlavně byla uvnitř hodně vyztužena. Další úpravy už nejsou tak důležité o nich psát, protože to jsou maličkosti, většinou to je ohýbání kostry.
Kol se vystřídalo na tomto stroji celá řada. Začínal jsem na klasických kolech Simsona electronika (tj. přední: 2,75 -16 zadní: 2,75 - 16 oba silniční vzorek). To mi moc nedalo a tak jsem si koupil pláště ze Simsona enduro (tj. přední: 2,75 -16 zadní: 2,75 - 16 lepší vzorek), to bylo lepší. Hlínu mi to už trochu načechralo :-), ale po čase zase nic moc. Nezvládalo to tvrdší jízdu v lese a tak jsem si díky mému dobrému kamarádovy koupil zadní plášť už z drapákem ( 90/100 - 16 cca. 3,50 - 16). Byly obavy, že se plášť nevejde do zadní vidlice ale po úpravách se pláštích vešel, ale furt to mělo malou chybu. I když jsou obě kola 16 tak to zadní bylo vetší než to přední a tak jsem byl donucen koupit i přední a větší ( 70/100 - 19 cca 3,00 - 19). Zadní kolo bylo ponecháno na ráfku ze Simsona a na přední jsem dal ráfek železný. Časem přemýšlím o tom, že dám dopředu 21 a dozadu 18 ale až bude silnější motor a hlavně peníze :-)
Tlumiče byly dány časem jiné, protože Simsoňácké silně nevyhovovaly. Přední tlumiče byly moc měkké a také mi každou chvílí praskly péra. Jak přišel skok nebo díra jenom bouchaly. Tak byly namontovány z Jawy 175.Zadní byly docela vyhovující, ale pokud jsem někoho vezl nebo byl velký skok tak se zmáčkly a kolo mi škrtalo o blatník. Tak jsem dal taky z Jawy.
Motor nepoznamenaly velké úpravy. Byl vybroušen na obsah 60 ccm. Veliké problémy byly s karburátorem. Jako první jsem měl karbec novějšího typu a ten mě hodně zlobil. Dělal si co chtěl, nastartovat mi to nešlo, chcíplo to samo od sebe za jízdy, blbě dodával benzín atd. Všechno jsem dal nové a nic až jsem sehnal jinej motor a na něm byl karburátor staršího typu. Ten jsem vyčistil a nemůžu si ho vynachválit, prostě super. Jak každý ví Simson není moc silný pokud se nehoní v otáčkách, a to moc v lese nešlo, tak jsem namontoval větší rozetu.
Začínal jsem na klasických plechových blatnících Simsona. Časem kámoš našel doma starej laminátový blatníček. Tak jsem neváhal a namontoval jsem ho Po menším pádu se rozlámal. Tak jsem koupil umělý blatník na ČZ a zadní také.Zadní se musel trochu upravit!
Jejich hodně,ale nejsou důležité spíše jenom okrasné. Chtěl bych větší přední kolo 21 a zadní 18,více plastů, jinou barvu ( zelenou kawasaki ), vylepšit motor a zvednout více zadek, ale to je trochu těžší na to musím upravit celou kostru.
S51 | Můj simson | |
Značka,typ | S51/1C1-CS | S51/1C1-CS |
Rok výroby | 1989 | 1989 |
Zdvihový objem | 49,9 ccm | 60 ccm |
Karoserie | trubkový rám | trubkový rám |
Počet míst k sezení | 2 | 2 |
Délka / šířka / výška | 1890 / 770 / 1195 mm | 2040 / 850 / 1400 mm |
Výška od země k motoru | 220 mm | 400 mm |
Pohotovostní hmotnost | 80 kg | 95kg |
Přední a zadní pneu | 2,75 x 16 , 2,75 x 16 | 70/100 x 19 (3,00) 90/100 x 16 (3,50) |
Rozvor náprav | 1210 mm | 1350 mm |
Autor: Slávek
Datum: 31.3.2007