Přestavby

Přestavba S51 na opravdové enduro

Tento článek o své sepsal Slávek speciálně pro náš server.

Celý tento článek je věnován úpravě mého Simsona S51/1C1-CS. Jeho prozatímní úprava trvala 2 roky a musím podotknout, že ještě není kompletně hotová. Zatím je hotovo asi 85% a snad v brzké době stihnu domyslet a vyřešit koncové úpravy, které bych chtěl (úpravy, které bych chtěl se dočtete níže pod názvem "budoucí úpravy"). Dočtete se kompletní přestavbu, kterou jsem zatím stihl a porovnání s normálním Simsonem S51/B2-4.

Kostra

Celá kostra byla naohýbaná a vyztužená podle potřeby a úkolu, kterou měla plnit. Největší úpravy asi podstoupil celý předek (tlumiče, brejle, řídítka). Je celý daný z Jawy 175. Další úpravu podstoupila zadní vidlice. Ta byla rozříznuta, prodloužena o 10cm a hlavně byla uvnitř hodně vyztužena. Další úpravy už nejsou tak důležité o nich psát, protože to jsou maličkosti, většinou to je ohýbání kostry.

Kola

Kol se vystřídalo na tomto stroji celá řada. Začínal jsem na klasických kolech Simsona electronika (tj. přední: 2,75 -16 zadní: 2,75 - 16 oba silniční vzorek). To mi moc nedalo a tak jsem si koupil pláště ze Simsona enduro (tj. přední: 2,75 -16 zadní: 2,75 - 16 lepší vzorek), to bylo lepší. Hlínu mi to už trochu načechralo :-), ale po čase zase nic moc. Nezvládalo to tvrdší jízdu v lese a tak jsem si díky mému dobrému kamarádovy koupil zadní plášť už z drapákem ( 90/100 - 16 cca. 3,50 - 16). Byly obavy, že se plášť nevejde do zadní vidlice ale po úpravách se pláštích vešel, ale furt to mělo malou chybu. I když jsou obě kola 16 tak to zadní bylo vetší než to přední a tak jsem byl donucen koupit i přední a větší ( 70/100 - 19 cca 3,00 - 19). Zadní kolo bylo ponecháno na ráfku ze Simsona a na přední jsem dal ráfek železný. Časem přemýšlím o tom, že dám dopředu 21 a dozadu 18 ale až bude silnější motor a hlavně peníze :-)

Tlumiče

Tlumiče byly dány časem jiné, protože Simsoňácké silně nevyhovovaly. Přední tlumiče byly moc měkké a také mi každou chvílí praskly péra. Jak přišel skok nebo díra jenom bouchaly. Tak byly namontovány z Jawy 175.Zadní byly docela vyhovující, ale pokud jsem někoho vezl nebo byl velký skok tak se zmáčkly a kolo mi škrtalo o blatník. Tak jsem dal taky z Jawy.

Motor

Motor nepoznamenaly velké úpravy. Byl vybroušen na obsah 60 ccm. Veliké problémy byly s karburátorem. Jako první jsem měl karbec novějšího typu a ten mě hodně zlobil. Dělal si co chtěl, nastartovat mi to nešlo, chcíplo to samo od sebe za jízdy, blbě dodával benzín atd. Všechno jsem dal nové a nic až jsem sehnal jinej motor a na něm byl karburátor staršího typu. Ten jsem vyčistil a nemůžu si ho vynachválit, prostě super. Jak každý ví Simson není moc silný pokud se nehoní v otáčkách, a to moc v lese nešlo, tak jsem namontoval větší rozetu.

Blatníky

Začínal jsem na klasických plechových blatnících Simsona. Časem kámoš našel doma starej laminátový blatníček. Tak jsem neváhal a namontoval jsem ho Po menším pádu se rozlámal. Tak jsem koupil umělý blatník na ČZ a zadní také.Zadní se musel trochu upravit!

Budoucí úpravy

Jejich hodně,ale nejsou důležité spíše jenom okrasné. Chtěl bych větší přední kolo 21 a zadní 18,více plastů, jinou barvu ( zelenou kawasaki ), vylepšit motor a zvednout více zadek, ale to je trochu těžší na to musím upravit celou kostru.

Porovnání se standardním Simsonem

Porovnání jsem udělal jen proto, aby jste jsi představili jak asi vypadá můj Simson.
S51Můj simson
Značka,typS51/1C1-CSS51/1C1-CS
Rok výroby1989 1989
Zdvihový objem49,9 ccm 60 ccm
Karoserietrubkový rámtrubkový rám
Počet míst k sezení22
Délka / šířka / výška1890 / 770 / 1195 mm2040 / 850 / 1400 mm
Výška od země k motoru220 mm400 mm
Pohotovostní hmotnost80 kg95kg
Přední a zadní pneu2,75 x 16 , 2,75 x 1670/100 x 19 (3,00) 90/100 x 16 (3,50)
Rozvor náprav1210 mm1350 mm

Autor: Slávek
Datum: 31.3.2007

Zpět do sekce

Anketa

Využili jste naši Databázi servisů?

1323(58%)
 
287(13%)
 
652(29%)
 
Celkem 2263 hlasů.

Chat





1 uživatel online

Vyhledávání

Odkazy

McLaren Unofficial Fan Site
Pro řidiče suverény...
motoride
motorky
[.:MotorBook.cz:.]
www.JAWAmania.info
Simson na fotce
MZ-CENTER
Honda CBR 125 Czech Forum :: Fórum
Simson klub Plzeň

© Tomáš Roštejnský 2006-2007