Co můžete obout na vašeho miláčka.
Tento typ bych zvolil pouze v případě ježdění jenom v terénu a případné občasné návštěvy normální silnice. Měl jsem původní a jenom chvíli, protože byli hodně sjeté. V terénu jsem s nimi nebyl,tak nemohu posoudit jejich kvality. Pro silniční provoz jsou nevhodné. Nedá se na nich moc naklánět a při zhoršených povětrnostních podmínkách se na ně nedá moc spolehnout. Viděl jsem borce,kteří je obouvali jenom proto,že měli enduro,i když jezdili skoro pořád na silnici. Pravda,vypadá to hezky. Ale k čemu je motorka?? K ježdění nebo k okukování?? Aspoň pro mě převažuje to první.
Jsou čistokrevné silniční pneumatiky. Dělají se ve dvou typech. S měkčí směsí a s tvrdší směsí. Obě mají své výhody a nevýhody. Měkčí směs má lepší přilnavost k vozovce a tudíž se můžete více naklánět a ostřeji projíždět zatáčky. Jejich nevýhodou je rychlejší sjíždění. Tvrdé mají vlastnosti opačné. Pomaleji se sjíždějí. Daní za to je horší přilnavost k vozovce. Za letního počasí je celkem dostatečná, ale pokud přijde déšť nebo se ochladí, je zouvejte. Hlavně nebezpečné jsou tyto pneumatiky při ježdění na jaře nebo na podzim, kdy bývají teploty opravdu nízké. Člověk musí jezdit hodně opatrně a počítat s tím, že by to mohlo někde trošku ustřelit. Sám jsem vlastníkem pneumatik s tvrdší směsí a podle mých zkušeností si radši kupte ty měkčí.
Tento typ pneumatiky je na silnici jako doma. Ani jízda na polní cestě jim nedělá problém. Částečný problém pro ně představuje štěrk, kde motorka už moc nedrží stopu a musí se jet pomalu a opatrně. Naprosto nevhodné jsou do bahnitého terénu.
Autor: Martin
Datum: 20.3.2007