Co dodat:-).
Díky firmě TKmoto tu mám pro vás další grafíky z motorové brzy. Na prvních dvou je vidět změnu po převrtání na 60 ccm. Navíc získáme 1 k a velmi dobré 2 Nm. Velký přínos má tato úprava v tom, že nám vzrostou obě věličiny hlavě před dosažením jejich maximálních hodnot. Z toho plyne, že pokud nevyužíváte stále plný výkon, tak při stejném stylu jízdy by se mohla spotřeba trošku snížit. Doporučil bych dá větší sekundární kolečko, aby se přírustky zužitkovali i na zvýšení maximálky.
Další v pořadí je laděný výfuk. Jak z grafu vidíte, tak nám nijak nezvýší maximální hodnoty točivého momentu a výkonu. Jeho hlavní přínos spočívá v posunutí maxima výkonu přibližně o 1000 ot. výše, mírné zlepšení průběhu okolo maxima výkonu a celkového průbehu. U točivého momentu není přinos moc výrazný. Co získáme ve vyšších otáčkách, to ztratíme v nižších. Hlavní přínosem je zvýšení maximální rychlosti, větší možnost vytáčení a zřejmě zvýšené spotřeby.
Asi je zbytečné tyto grafy znovu komentovat. Jenom podotknu, že je jedná opět o převrtání na 60 ccm. Obě měření byla provedena s laděným výfukem.
Za poskytnutí grafů děkuji firmě TKMoto
(Výfuk použitý při měření)
Na závěr bych chtěl dodat, že od laděného výfuku (použitém v tomto testu) nelze čekat zvýšení výkonu nebo točivého momentu. Pouze vylepší průběh obou křivek, proto bych upřednostnil nejdříve přestavbu na 60 ccm.
Autor: Martin
Datum: 25.3.2007