Notky píše:
Jen pro zajimavost revodove pomery pro:
15/34.... 2,26
17/34.... 2
15/31.... 2,06
17/31.... 1,824
Ale jak rika ritsi nic si pod tim nepredstavim - nevim co znamenaji dve desetiny (ctyri) prevodovem pomeru..
Původně jsi mluvil o něčem jiném:
Notky píše:
17 kolecko a original zadni nebo 15 kolecko a zadni z SRka
…tedy 17/34 a 15/31… jukni se do tebou vypsaných převodových poměrů. To nejsou čtyři desetiny…
Notky píše:
Ale jak rika ritsi nic si pod tim nepředstavím…
Sakra chlape nebuď vztahovačném, neurážej se a přečti si ještě jednou, jak jsem to psal. Neříkal jsem nic ve smyslu „vím všechno, protože jsem mistr světa a vy všichni jste blbci, takže by jste to nepochopili“, protože by to rozhodně nebyla pravda. Tedy ani nic ve smyslu, že to nikdo nepochopí!
…grrrr... nepřekrucuj mě
!!!
Ale pokud jsem se fakt tak blbě vyjádřil a znělo to děsně namyšleně stylem „všichni jste blbci“, tak se Vám všem omlouvám. Tak to fakt nebylo míněno
…myslel jsem to tak, že se tu určitě najdou lidé, kteří o výpočtech převodových poměrů nic nevědí, takže to pro ně bude akorát pár čísel u kterých blíže nepochopí smysl. Což by bylo vcelku k ničemu
. Pokud vyplivneš vzorec, jo bude to hezký… ale pak by někdo mohl taky dojít k tomu, že když si dá na simsona 22 zubý kolečko a vytočí ho na 12 000 ot/min tak pojede 150 km/h… Navíc je tam pár – alespoň podle mě – zajímavostí. Proto se o tom snažím napsat malinký, trochu ucelenější, článeček. No tvořím tvořím… uvidíme
A Notky… snad spolu nejsme na kordy kvůli špatnýmu porozumění. Takže doufám, že můžeme oba meče zase rychle zahodit a společně se věnovat úpravám simsonů
. Jsem rád, že jsi tohle téma nadhodil, protože mě docela zarazilo, že se nikdo z "tunérů" (nic proti tuningu nemám, ale když už, ať to za něco stojí... přece nebudeme lepit na Schade místo křídla žehlicí prkno) nepozastavil nad tím, že hodit do zadu jinou rozetu (např. ze skútru) a ve předu nechat 15z je to samé jako dát do předu 17z kolečko… což nám dává zajímavé možnosti - například že můžeme taky dát dozadu rozetu ze skútru, dopředu 17ti zub a jak počítáš níž, vyjdou zajímavá čísla
… už chvilku se o tom snažím něco sesmolit, ty jsi můj článek předběhl diskuzí…
No snad jsem to uvedl na pravého Míru, pokračujme tedy dále:
Notky píše:
Pri 8000 otackach motoru by pri primarnim prevodu S70(PP) na ctyrku (CPS) by mely byt (pokud to lze takhle pocitat a ja sem poctial bez numerických chyb)
vystupni otacky hridele motoru 1760 ot/min (8000/PP/CPS = 000/2,95/1,54)
potom otacky zadniho kola:
pri primarnim prevodu 1,824 jsou 965 ot/min (1760/1,824),
pri prevodu 2,26 je to 778,8.
Pouze drobná oprava, číselně to máš dobře, ale pojmem jsi se asi upsal, nejedná se o primární převod – ten je jak sám uvádíš 2,95 – ale o převod sekundární.
Notky píše:
-->vysledna rychlost by mela byt pro 1. pripad pocitam kolo s obvodem 1,8 (S)
pocet otacek za SEKUNDU = 965/60 16,1 (F)
rychlost bodu po kruznici: V=F*S = 16,1*1,8 = 28,98 m/s = 104 km/h
pro druhy pripad je to tedy:
V = 12,98*1,8 = 23,364 = 84 km/h
jen pro zajimavost dle vypoctu by mel seriovy s50: 707 ot/min (ot na zadnim kole)
76 km/h
Akorát, že seriový SR50 nemá obvod kola 1,8 m
Notky píše:
UFF to byla prace...
…a byla to dobrá práce! …
a nebo se ve výpočtech pleteme oba stejně
Nebude ti doufám vadit, když tebou správně odvozený vztah trochu shrnu do vzorce:
Rychlost [km/h] = otáčky [ot/min] / (primární převod*(počet zubů zadní rozeta/počet zubů sekundární kolečko)*zařazený rychlostní stupeň)*obvod kola*(60/1000)
primární převod – pro S51 = 3,25, pro S70 = 2,95
počet zubů zadní rozeta – motocykl = 34, skůtr = 31
počet zubů sekundární kolečko – 15, 16, 17
zařazený rychlostní stupeň – I=4,4, II = 2,43, III = 1,89, IV = 1,54
obvod kola
(60/1000) – konstanta (převede otáčky z minuty na hodinu a převede metry na kilometry)…