Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 17:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sekundární převod
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2006, 20:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 duben 2006, 20:26
Příspěvky: 837
Bydliště: U Hořic
Co myslíte, je pro upravenej motor ( 4 kanal + bing + ladak) 17 kolecko a original zadni nebo 15 kolecko a zadni z SRka? Zkousel to nekdo davat? :)

_________________
S70 MEMBRANE Obrázek Vmax over 100km/h

s70 valec, triprefuk, kanal v pistu, klapka, tuning klika, lestena klikovka a kanaly. zavodni oblozeni, sport riditka. Cervena + bila perlet z kolekce YAMAHA R1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2006, 23:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
No o někom rozhodně vím. Sice to ještě nezkoušel, ale má to už chvilku v plánu :)

Jen nevím na 100% jestli by na simsona sedla zadní řetězovka ze skůtra. Ale podlě mě to bude stejný... co skůtráci?

Jinak k té změně zpřevodování z tunérského hlediska... smolím odpoveď, ale nebude to hned... nemělo by smysl napsat že změnou zadního řetězovýho kola se ti změní celkovej převodovej poměr na 10,34 oproti 10,01 protože by to asi moc lidem nic neřeklo. Tak to zkusím trochu rozepsat...

...ale z toho co říkáš... bylo by to to samé. Takhle je to na nic. Ale kdyby se na to trochu máklo jinak :wink: konečně cesta ke smysluplnějšímu tuningu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2006, 23:27 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Rozeta u skůtra by měla mít asi 32 zubů a pasuje i na normálního simsona. Akorát je nutný vodsoustružit ten hliníkovej límec nebo vyměnit ten bakelitovej kryt rozety za skůtrovej.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 00:33 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
qwerty píše:
Rozeta u skůtra by měla mít asi 32 zubů a pasuje i na normálního simsona. Akorát je nutný vodsoustružit ten hliníkovej límec nebo vyměnit ten bakelitovej kryt rozety za skůtrovej.


Díkes, to je fajn. Vím, že má 31 zubů, ale v ruce jsem ji neměl :wink: :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 19:21 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 duben 2006, 20:26
Příspěvky: 837
Bydliště: U Hořic
Jen pro zajimavost revodove pomery pro:
15/34.... 2,26
17/34.... 2
15/31.... 2,06
17/31.... 1,824

Ale jak rika ritsi nic si pod tim nepredstavim - nevim co znamenaji dve desetiny (ctyri) prevodovem pomeru..

Pri 8000 otackach motoru by pri primarnim prevodu S70(PP) na ctyrku (CPS) by mely byt (pokud to lze takhle pocitat a ja sem poctial bez numerických chyb)
vystupni otacky hridele motoru 1760 ot/min (8000/PP/CPS = 000/2,95/1,54)
potom otacky zadniho kola:
pri primarnim prevodu 1,824 jsou 965 ot/min (1760/1,824),
pri prevodu 2,26 je to 778,8.

-->vysledna rychlost by mela byt pro 1. pripad pocitam kolo s obvodem 1,8 (S)
pocet otacek za SEKUNDU = 965/60 16,1 (F)
rychlost bodu po kruznici: V=F*S = 16,1*1,8 = 28,98 m/s = 104 km/h
pro druhy pripad je to tedy:
V = 12,98*1,8 = 23,364 = 84 km/h

jen pro zajimavost dle vypoctu by mel seriovy s50: 707 ot/min (ot na zadnim kole)
--> 76 km/h

UFF to byla prace...
8)

_________________
S70 MEMBRANE Obrázek Vmax over 100km/h

s70 valec, triprefuk, kanal v pistu, klapka, tuning klika, lestena klikovka a kanaly. zavodni oblozeni, sport riditka. Cervena + bila perlet z kolekce YAMAHA R1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 21:35 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Notky píše:
Jen pro zajimavost revodove pomery pro:
15/34.... 2,26
17/34.... 2
15/31.... 2,06
17/31.... 1,824

Ale jak rika ritsi nic si pod tim nepredstavim - nevim co znamenaji dve desetiny (ctyri) prevodovem pomeru..


Původně jsi mluvil o něčem jiném:

Notky píše:
17 kolecko a original zadni nebo 15 kolecko a zadni z SRka


…tedy 17/34 a 15/31… jukni se do tebou vypsaných převodových poměrů. To nejsou čtyři desetiny…

Notky píše:
Ale jak rika ritsi nic si pod tim nepředstavím…


Sakra chlape nebuď vztahovačném, neurážej se a přečti si ještě jednou, jak jsem to psal. Neříkal jsem nic ve smyslu „vím všechno, protože jsem mistr světa a vy všichni jste blbci, takže by jste to nepochopili“, protože by to rozhodně nebyla pravda. Tedy ani nic ve smyslu, že to nikdo nepochopí!

…grrrr... nepřekrucuj mě :) !!!

Ale pokud jsem se fakt tak blbě vyjádřil a znělo to děsně namyšleně stylem „všichni jste blbci“, tak se Vám všem omlouvám. Tak to fakt nebylo míněno :cry:

…myslel jsem to tak, že se tu určitě najdou lidé, kteří o výpočtech převodových poměrů nic nevědí, takže to pro ně bude akorát pár čísel u kterých blíže nepochopí smysl. Což by bylo vcelku k ničemu :(. Pokud vyplivneš vzorec, jo bude to hezký… ale pak by někdo mohl taky dojít k tomu, že když si dá na simsona 22 zubý kolečko a vytočí ho na 12 000 ot/min tak pojede 150 km/h… Navíc je tam pár – alespoň podle mě – zajímavostí. Proto se o tom snažím napsat malinký, trochu ucelenější, článeček. No tvořím tvořím… uvidíme :)

A Notky… snad spolu nejsme na kordy kvůli špatnýmu porozumění. Takže doufám, že můžeme oba meče zase rychle zahodit a společně se věnovat úpravám simsonů :wink:. Jsem rád, že jsi tohle téma nadhodil, protože mě docela zarazilo, že se nikdo z "tunérů" (nic proti tuningu nemám, ale když už, ať to za něco stojí... přece nebudeme lepit na Schade místo křídla žehlicí prkno) nepozastavil nad tím, že hodit do zadu jinou rozetu (např. ze skútru) a ve předu nechat 15z je to samé jako dát do předu 17z kolečko… což nám dává zajímavé možnosti - například že můžeme taky dát dozadu rozetu ze skútru, dopředu 17ti zub a jak počítáš níž, vyjdou zajímavá čísla :twisted: … už chvilku se o tom snažím něco sesmolit, ty jsi můj článek předběhl diskuzí…

No snad jsem to uvedl na pravého Míru, pokračujme tedy dále:

Notky píše:
Pri 8000 otackach motoru by pri primarnim prevodu S70(PP) na ctyrku (CPS) by mely byt (pokud to lze takhle pocitat a ja sem poctial bez numerických chyb)
vystupni otacky hridele motoru 1760 ot/min (8000/PP/CPS = 000/2,95/1,54)
potom otacky zadniho kola:
pri primarnim prevodu 1,824 jsou 965 ot/min (1760/1,824),
pri prevodu 2,26 je to 778,8.


Pouze drobná oprava, číselně to máš dobře, ale pojmem jsi se asi upsal, nejedná se o primární převod – ten je jak sám uvádíš 2,95 – ale o převod sekundární.

Notky píše:
-->vysledna rychlost by mela byt pro 1. pripad pocitam kolo s obvodem 1,8 (S)
pocet otacek za SEKUNDU = 965/60 16,1 (F)
rychlost bodu po kruznici: V=F*S = 16,1*1,8 = 28,98 m/s = 104 km/h
pro druhy pripad je to tedy:
V = 12,98*1,8 = 23,364 = 84 km/h

jen pro zajimavost dle vypoctu by mel seriovy s50: 707 ot/min (ot na zadnim kole)
 76 km/h


Akorát, že seriový SR50 nemá obvod kola 1,8 m :wink:

Notky píše:
UFF to byla prace...
8)


…a byla to dobrá práce! … :) a nebo se ve výpočtech pleteme oba stejně :lol:

Nebude ti doufám vadit, když tebou správně odvozený vztah trochu shrnu do vzorce:

Rychlost [km/h] = otáčky [ot/min] / (primární převod*(počet zubů zadní rozeta/počet zubů sekundární kolečko)*zařazený rychlostní stupeň)*obvod kola*(60/1000)

primární převod – pro S51 = 3,25, pro S70 = 2,95
počet zubů zadní rozeta – motocykl = 34, skůtr = 31
počet zubů sekundární kolečko – 15, 16, 17
zařazený rychlostní stupeň – I=4,4, II = 2,43, III = 1,89, IV = 1,54
obvod kola
(60/1000) – konstanta (převede otáčky z minuty na hodinu a převede metry na kilometry)…


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 21:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
...jinak dá se s tím skvěle hrát na pc v Excelu. Sáhl jsem do jednoho ze svých starších "rychlostníků" a vylovil pro vás:

=7500/(2,95*(31/17)*1,333)*1,76*(60/1000)

Stačí zadat do buďky a vyleze výsledná rychlost pro "trochu" těžší zpřevodování :twisted:

(primární převod S70, pátý rychlostní stupeň, 17z sekundární kolečko, zadní rozeta ze skútru)

...no nevim, esi bych se chtěl svézt :| ...aby se v téhle rychlosti rám nerozložil za jízdy :x :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 21:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 září 2006, 06:03
Příspěvky: 682
Bydliště: Obříství
to pak chytíš (na našich krásných českých silnicích) díru a přední kolo se ti bude cpát do motoru :lol: :lol:

_________________
Me Bitch - Simson S51 Elektronik předělanej na Enduro, BING 17, zelený a modrý neon, modrá parkovačka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 22:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 duben 2006, 20:26
Příspěvky: 837
Bydliště: U Hořic
Ritsi píše:
Sakra chlape nebuď vztahovačném, neurážej se a přečti si ještě jednou, jak jsem to psal. Neříkal jsem nic ve smyslu „vím všechno, protože jsem mistr světa a vy všichni jste blbci, takže by jste to nepochopili“, protože by to rozhodně nebyla pravda. Tedy ani nic ve smyslu, že to nikdo nepochopí!


Kdepak ja sem to potvrzoval - co si predstavis pod nejakym desetinym cislem? Takze sem se snazil to nak prevest na km. Jinak tebe beru jako cloveka kterej vi co mluvi a rozumi simsonu - rozhodne ne jak vseznalka...

Ritsi píše:
Akorát, že seriový SR50 nemá obvod kola 1,8 m :wink:

JJ ja to taky pocital pro normalniho sima...

Ritsi píše:
Nebude ti doufám vadit, když tebou správně odvozený vztah trochu shrnu do vzorce:


Budu jen rad... :wink:

_________________
S70 MEMBRANE Obrázek Vmax over 100km/h

s70 valec, triprefuk, kanal v pistu, klapka, tuning klika, lestena klikovka a kanaly. zavodni oblozeni, sport riditka. Cervena + bila perlet z kolekce YAMAHA R1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 23:16 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 leden 2006, 13:54
Příspěvky: 81
Bydliště: LhOtA !
.

_________________
Upravený válec, klapka, jiná hlava, bing, výměněná ojnice a vycentrováná klika, jede zvostra, žádný problém stačí se zeptat.


Naposledy upravil FK Racing dne 01 listopad 2008, 17:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 23:40 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Notky o pětce nemluvil, takže se s kritikou klidně obrať přímo na mě.

No podle mě nezáleží na tom, jestli se jede na jedničku nebo na pětku...

(Seriový S51, IV rychl. stupeň, 15z sekundární kolečko, 7500 ot/min
Točivý moment přenášený na kolo 28,4 Nm (zanedbány ztráty na točivém momentu v převodovce)

LT 60 ccm 4-kanal, V rychl. stupeň, 7500 ot/min
Točivý moment přenášený na kolo 52,4 Nm (uvažoval jsem ztráty výkonu v převodovce))

...ale na tom, že v takovéhle rychlosti budou jízdní odpory (aerodynamický odpor aj.) stát za to. Takže by motor musel mít už hodně slušný výkon, aby dokázal motorku dotlačit až do téhle rychlosti.

Taky se o tom v tom článečku zkusím zmínit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 23:44 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 leden 2006, 13:54
Příspěvky: 81
Bydliště: LhOtA !
:lol:

_________________
Upravený válec, klapka, jiná hlava, bing, výměněná ojnice a vycentrováná klika, jede zvostra, žádný problém stačí se zeptat.


Naposledy upravil FK Racing dne 14 březen 2016, 22:00, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 listopad 2006, 23:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
To FK: Tentokrát nerejpeš :)

Podle mě může seriovej Simson S51 vytáhnout s klidem kolem 70 Nm...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: převody
PříspěvekNapsal: 09 prosinec 2006, 21:06 
Offline
Uživatel

Registrován: 23 srpen 2006, 10:41
Příspěvky: 183
Bydliště: Kašava
Skutečnost je pořád jedna,o co zrychlím svůj stroj o to příjdu v síle.A pokud se to přežene(ten převod do rychla) tak pojedu v maximálce (po rovině a né s kopce) pomaleji než s převodem o zub menším,samozdřejmě proto, že na to motor nemá výkon a při 4 rychlosti dosáhnu jenom 5 tis.otáček a né 7 tis.

_________________
KF250F
Nabízím upravy a opravy i GO motorů na simsona,pionýra,babettu 207,210


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 prosinec 2006, 21:10 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 duben 2006, 20:26
Příspěvky: 837
Bydliště: U Hořic
My se ale bavime o upravenem motoru

_________________
S70 MEMBRANE Obrázek Vmax over 100km/h

s70 valec, triprefuk, kanal v pistu, klapka, tuning klika, lestena klikovka a kanaly. zavodni oblozeni, sport riditka. Cervena + bila perlet z kolekce YAMAHA R1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.113s | 16 Queries | GZIP : On ]