Ptal jsem se proto, že u varianty s trvalým svícením tj. už v poloze 1, nemůže hrát roli vadná spínací skříňka. Mrkni do schametu
http://simsonmuzeum.cz/wp-content/uploads/2017/09/s51-1c.png O napájení zadního brzdového světla se stará 21W neukostřená cívka. Její vývody jsou připojeny na usměrňovač ESB-1 (krabička v kaslíku vlevo dole (s žebrovaným chladičem)).
Odpoj oba vývody cívky od ESB-1 tj. svorky 59a, 59b. Připoj voltmetr (střídavý rozsah) na odpojené vývody. Po nastartování by tam mělo být napětí (odhadem až 30V). Pokud není je vadná cívka resp. přívody. Pokud je, připoj oba dráty zpět k ESB-1 a změř napětí na vývodu 59ab (stejnosměrný rozsah) proti kostře. Pokud není odpoj drát z 59ab a měř znovu. Pokud stále není, je vadný usměrňovač v ESB-1. Pokud na 59ab napětí je, postupuj dále dle schematu. Napětí by mělo být i na obou brzdový spínačích. Také prohlédni všechny kabely vedoucí na kostru.
Co se týká hlavního a zadního světla, tak to je napájené z jiné cívky. Na schematu je to ta nahoře. V poloze 1 změř napětí na svorce 59 spínací skříňky. Pokud tam napětí není je vadná cívka resp. přívod.
Pokud je, přepni do polohy 2, když se napětí ztratí je někde zkrat. Pokud napětí stále je, změř napětí na svorce 56 spínací skříňky. Pokud tam není, je vadní spínačka. Postupuj dál dle schematu. Ještě dodám, že modul ESB-1 slouží jako omezovač napětí pro světla. Funguje to tak, že po překročení stanoveného napětí tyristor zkratuje přívod z cívky na kostru. Napětí klesne tyristor vypne a tento cyklus se stále opakuje. Pokud by došlo ke zkratu v ESB-1 bude cívka trvale zkratovaná. Zkus tedy odpojit přívod 56 z modulu ESB-1. Tím vyřadíš omezovač z provozu. Zkus zda se na volnoběh světla nerozsvítí. Nepřidávej plyn, mohly by prasknout žárovky. Zkrátka proměř všechny kabely a zkontroluj kostry.