Zdravím, nedávno jsem si v elektrosoučástkách nakoupil 2 modré diody i s odporama přímo na 6V Simsona, resp. Baterii.
Tak jsem si rozebral tachometr, vyvrtal do desky s číslama 2 díry po bokách, připravil diody: Propojil jsem společné uzemnění (-) u dvou diod, propojil jejich napájení (+), na + jsem napojil jeden rezistor a bylo hotovo. Dráty + a - jsem protáhl trubičkou místo staré žárovky na podsvícení a myslel jsem si, že to bude fungovat.
Taky se tak stalo, než jsem začal tachometr montovat na motorku, vpoměl jsem si, že mám doma AKU Vrtačku na 6V, ihned jsem zapojil dráty na její baterku a svítilo to nádherně, tak jak by mělo.
Tak jsem si vzal tachometr do garáže a chtěl jsem to vyzkoušet tak, že jsem si + zapojil na pravý blinkr a - jsem uzemnil na rám. Samozřejmě to nesvítilo (*neblikalo). Trochu jsem si s tím pohrál (resp. jsem pořád drbal do drátů
) a najednou to začalo blikat. Říkám sio sláva, stačí to připojit třeba na přední světlo. No tak jsem rozdělal přední světlo, připojím + na napájení žárovky a nic. Pak jsem to strčil zase do toho blinkru a zase nic. Najednou když jsem drát - oddělal z kostry a držel pouze v ruce ve vzduchu, začalo to blikat
Je možný, že se ten drát někde hádá s uzemněním uvnitř tachometru ? Jsem celkem naštavanej, protože jsem si kvůli tomu zničil rámeček tachometru, který drží horní sklíčko a výsledek je nulový. Jo a dráty jsem použil ze staré elektriky na Jawě Mustang.
Budu rád za každou radu, nápad atd.