Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=5010
Stránka 3 z 3

Autor:  Motorradwerk [ 01 červen 2013, 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

Touhle problematikou jsem se hodně zabýval kdysi v 15-16ti,vlastnil jsem enduro a chtěl jsem ho předělat na elektronika právě z tohoto důvodu a tehdy se mi elektronik i více líbil.
Kromě toho,že má silniční pláště,duralové ráfky(mnoho origo endur má dural ráfky taky),tak elektronik jede líp hlavně díky svodu výfuku,protože plyny mají mnohem lepší skluz než u endura,kde to trochu brzdí koleno(které se i mnohem víc zahřívá) i prolis vzadu na stavitelný tlumič :wink:
Kromě toho taky verze bez otáčkoměru je malinko živější,protože ať se to nezdá,náhon tomu trošku zvětšuje třecí odpor.Všechno,co jsem vyjmenoval dělá jen velmi malé rozdíly,ale v důsledku to na tacho rozdíl párk km udělá 8)

Toto nejsou bláboly vycucané z prstu,věnoval jsem tomu mnoho času a hodně dlouho to obadával a srovnával,tehdy mezi námi jezdilo simsonů podstatně více než dnes...

Autor:  hruso25 [ 03 červen 2013, 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

Elektronic je ľahší. Ďalši rozdiel je aj v modelových rokoch. Simsony s karburátorom BVF16 N16 1-11 (nastavenie bohatosti zmesi z pravej strany) boli živšie a aj max. rýchlosť bola vyššia oproti BVF16 N 3-4 (nastavenie zmesi z hora). Na vine boli asi prísnejšie emisie a potreba znížiť hlučnosť.Už vtedy EHS/EU tlačila svoju politiky.:lol:
Celkovo sa mi zdali 6voltové simsony temperamentnejšie.

Autor:  Lunek51 [ 04 červen 2013, 07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom?

Autor:  zetor7011 [ 04 červen 2013, 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

Lunek51 píše:
kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom?


no ak ma vybehany motor a ide mu to ledva 50 tak pociti aj tych 800 gramov :D :D

Autor:  Lunek51 [ 04 červen 2013, 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

tak treba jazdit len na rezervu a pred jazdou zamen drobné za papierove, prípadne si odskoč si na hajzlik a maximalka o 5km/h hnet vyššia.

Hmotnost je rovnaká odchýlka max do 1-2kg čo je pri tom motore z féna uplne šumák.

Autor:  Motorradwerk [ 06 červen 2013, 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

Tak enduro je o cosi těžší,to je pravda,je to ale těžko pocítitelné na jizdních výkonech,spíš se jedná o ty al kola,ty je snažší živěji roztočit.Ohledně karburátoru 16n1 a 16n3,tak to s tou živostí je nesmysl,všechno je to jen o seřízení.Sám jsem tehdy urputně sháněl právě 16n3-4 a měl jsem 16n1.novější typ taky jede perfektně a co je hlavní,lépe drží volnoběh a méně žere,protože se musí podržet pod plynem jen na dosažení rychlosti a pak lze o třetinu ubrat a simal jede furt stejně.Toto s 16n1 nejde,nehledě na to mizerné a neustálé seřizování volnoběhu podle toho,jak se zatěžovaný šroubek dorazu šoupátka povolí nebo se roztemuje šoupátko a už to chcípá.Teď nemluvím o volnoběhu 2000 ot/min,ale o krásném nízkém pravidelném volnoběhu při optimální bohatosti,předstihu a otáčkách.To prostě se starším typem nelze a pokud se to podaří,není to na dlouho právě kvůli dorazu šoupěte,stejně jako u pravěkého pionýra,kde byl na cestách člověk bez šroubováku úplně v háji.všechno je o stabilní hladině,perfektní čistotě,správných tryskách,rovné přírubě,jehláku,gumičkách a nevyšlehaných závitech na seřizovací šroubky,což má u 16n1 jen málokdo.Mám 16n3 sám ve skůtru 50tce a je živej víc než dost,jede 60 hlava nehlava a motor chce dál i přes 17zub vpředu,ale celkově to už dál kola nepustí,proto jsem se pustil do klasiky S 51,kde jsou mnohem větší rezervy k rychlosti.
Naprd je,že 16n3 je nepoužitelný na 70/4 a více,protože nejde tak šikovně převrtat a má moc malé šoupě,což si uvědomili i výrobci bvf 19 a začali upravovat právě starší typ

Autor:  JaKre [ 04 srpen 2013, 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

MaRtQoO píše:
Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. :wink:



Jsem z toho trošku mimo... :D Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... :D

Autor:  zetor7011 [ 04 srpen 2013, 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem?

JaKre píše:
MaRtQoO píše:
Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. :wink:



Jsem z toho trošku mimo... :D Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... :D

napriklad na mam na endure hlinikove, oni to davali ake im prisli pod ruku presne tak

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/