Simson v Iglů - Fórum http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ |
|
jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=5010 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Motorradwerk [ 01 červen 2013, 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
Touhle problematikou jsem se hodně zabýval kdysi v 15-16ti,vlastnil jsem enduro a chtěl jsem ho předělat na elektronika právě z tohoto důvodu a tehdy se mi elektronik i více líbil. Kromě toho,že má silniční pláště,duralové ráfky(mnoho origo endur má dural ráfky taky),tak elektronik jede líp hlavně díky svodu výfuku,protože plyny mají mnohem lepší skluz než u endura,kde to trochu brzdí koleno(které se i mnohem víc zahřívá) i prolis vzadu na stavitelný tlumič Kromě toho taky verze bez otáčkoměru je malinko živější,protože ať se to nezdá,náhon tomu trošku zvětšuje třecí odpor.Všechno,co jsem vyjmenoval dělá jen velmi malé rozdíly,ale v důsledku to na tacho rozdíl párk km udělá Toto nejsou bláboly vycucané z prstu,věnoval jsem tomu mnoho času a hodně dlouho to obadával a srovnával,tehdy mezi námi jezdilo simsonů podstatně více než dnes... |
Autor: | hruso25 [ 03 červen 2013, 17:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
Elektronic je ľahší. Ďalši rozdiel je aj v modelových rokoch. Simsony s karburátorom BVF16 N16 1-11 (nastavenie bohatosti zmesi z pravej strany) boli živšie a aj max. rýchlosť bola vyššia oproti BVF16 N 3-4 (nastavenie zmesi z hora). Na vine boli asi prísnejšie emisie a potreba znížiť hlučnosť.Už vtedy EHS/EU tlačila svoju politiky. Celkovo sa mi zdali 6voltové simsony temperamentnejšie. |
Autor: | Lunek51 [ 04 červen 2013, 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom? |
Autor: | zetor7011 [ 04 červen 2013, 15:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
Lunek51 píše: kde si na to prišiel že je elektronik lakší? O ten kratší korman užšie zadne tlmiče a 2 truby nad motorom? no ak ma vybehany motor a ide mu to ledva 50 tak pociti aj tych 800 gramov |
Autor: | Lunek51 [ 04 červen 2013, 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
tak treba jazdit len na rezervu a pred jazdou zamen drobné za papierove, prípadne si odskoč si na hajzlik a maximalka o 5km/h hnet vyššia. Hmotnost je rovnaká odchýlka max do 1-2kg čo je pri tom motore z féna uplne šumák. |
Autor: | Motorradwerk [ 06 červen 2013, 16:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
Tak enduro je o cosi těžší,to je pravda,je to ale těžko pocítitelné na jizdních výkonech,spíš se jedná o ty al kola,ty je snažší živěji roztočit.Ohledně karburátoru 16n1 a 16n3,tak to s tou živostí je nesmysl,všechno je to jen o seřízení.Sám jsem tehdy urputně sháněl právě 16n3-4 a měl jsem 16n1.novější typ taky jede perfektně a co je hlavní,lépe drží volnoběh a méně žere,protože se musí podržet pod plynem jen na dosažení rychlosti a pak lze o třetinu ubrat a simal jede furt stejně.Toto s 16n1 nejde,nehledě na to mizerné a neustálé seřizování volnoběhu podle toho,jak se zatěžovaný šroubek dorazu šoupátka povolí nebo se roztemuje šoupátko a už to chcípá.Teď nemluvím o volnoběhu 2000 ot/min,ale o krásném nízkém pravidelném volnoběhu při optimální bohatosti,předstihu a otáčkách.To prostě se starším typem nelze a pokud se to podaří,není to na dlouho právě kvůli dorazu šoupěte,stejně jako u pravěkého pionýra,kde byl na cestách člověk bez šroubováku úplně v háji.všechno je o stabilní hladině,perfektní čistotě,správných tryskách,rovné přírubě,jehláku,gumičkách a nevyšlehaných závitech na seřizovací šroubky,což má u 16n1 jen málokdo.Mám 16n3 sám ve skůtru 50tce a je živej víc než dost,jede 60 hlava nehlava a motor chce dál i přes 17zub vpředu,ale celkově to už dál kola nepustí,proto jsem se pustil do klasiky S 51,kde jsou mnohem větší rezervy k rychlosti. Naprd je,že 16n3 je nepoužitelný na 70/4 a více,protože nejde tak šikovně převrtat a má moc malé šoupě,což si uvědomili i výrobci bvf 19 a začali upravovat právě starší typ |
Autor: | JaKre [ 04 srpen 2013, 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
MaRtQoO píše: Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. Jsem z toho trošku mimo... Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... |
Autor: | zetor7011 [ 04 srpen 2013, 19:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: jakej je rozdíl mezi elektronikem a endurkem? |
JaKre píše: MaRtQoO píše: Je to pravda Enduro ma oceľové Elektronik hliníkové ráfiky. Jsem z toho trošku mimo... Můj otec má s51 Elektronika rok výroby 87, kupoval ho skoro nový a on asi nemá hlinikové ráfky, když mu na ně lepí magnet.... Takže si to tam asi fakt dávali, jak jim přišlo pod ruku... napriklad na mam na endure hlinikove, oni to davali ake im prisli pod ruku presne tak |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |