Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 10:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 17 březen 2018, 23:11 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
zdravím
mal som 16n3-2 karbec ale očividne s ním niečo je (možno je prekliaty) pretože je jedno ako ho nastavím, vždy motor nejde dobre alebo neštartuje. alebo je sviečka úplne začmudená. tak som rozmýšlal že kúpim rovno nový karbec nech mám s tým pokoj. ale fakt neviem ktorý by postačoval. rozmýšlal som na amalom/bingom ale nevyznám sa v nich a neviem či sa oplatia na 60/2.

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 18 březen 2018, 12:35 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 únor 2009, 16:17
Příspěvky: 66
Bing stojí raketu, na Amal spousta lidí nadává, že prej kvalita je kus od kusu. Sám teď zajíždím klapkovou 60ccm s origo BVF 16n3-2 a startuje to na první šlápnutí, volnoběh krásnej, průběh výkonu bez děr. Svíčka spíše do černa, jelikož je v záběhu a jehla je vytažená na max. Takže být tebou zůstanu u BVF, dá se koupit už kolem 900Kč.

Ale sranda bude, až dáš nový karbec a ono to bude dělat pořád :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 18 březen 2018, 13:36 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
keď je studený tak ide dobre, na prvý krát nakopne, voľnobeh je dobrý a ide za plynom. problém nastane keď sa zohreje na prevádzkovú teplotu, tak ho pravdepodobne prechlastáva. ešte by som skúsil ho vyvariť v octe, ale nemyslím že to pomôže. ten karbec je taký frankenstein, ani neviem aké sú v ňom trysky :D

našiel som aj ja 16n3-4 za 650kč (25€), ale tie sú asi tajwanskej výroby, takže neviem
mám tam teraz túto sviečku http://www.motozolzso.sk/zapalovacia-sv ... tor-tuning
prejdem 20-30km, sviečka mokrá čierna... tak očistím, prejdem ďalších 20-30km, sviečka suchá čierna.

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 18 březen 2018, 17:19 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 únor 2009, 16:17
Příspěvky: 66
Dej tam Brisk N14C, na tu to funguje v zimě i v létě, stojí kolem 40,- Kč.
Černá svíčka - máš to moc bohatý, něco je špatně. Hlavní tryska má být 70, tak to zkontroluj a seřiď si výšku plováku, jehlu dej na druhý zářez odspoda. Pak ji kdyžtak doladíš.
Tady máš návod. http://www.mopedfreunde-oldenburg.de/html/vergaser_16n1_16n3.html

Ty kopie BVF bez znaku BVF nekupuj, jsou to krámy. Měl jsem to v ruce a je to nepřesně udělané, u mého kusu byla zborcená stěna sytiče.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 18 březen 2018, 19:15 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Dám ruku do zahaseného ohňa, že máš fuč guferko pod zápalkom,alebo pri spojke.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 19 březen 2018, 09:57 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
1)Karbec co mas bys mel znat dokonale, tedy i jake pouzivas aktualne trysky a vysku hladiny.
2)Velikost je vyrazena na trysce. Overit velikost lze tezko, leda vzit vrtacek nejblizsi nizsi velikosti a vyzkouset jak volne jde zasunout hladkou casti driku vrtacku do trysky. Velikost 70 je 0.7 mm a podobne.
3)Uchcavani a vysokou sytost muzes mit i diky poloze soupatka na jehle nebo zacpanym sanim. Chtelo by to se ujistit zda nemas neco ve filtru a airboxu. Vedet kudy vstupuje vzduch do airboxu a projit celou trasu. Pak si muzes hrat s dalsimi udelatky na ceste vzduchu a smesi- jako karbec a tesnosti systemu za nim.
4) Karbec ma sytic a je nutne vedet jak funguje, jake vule a tesneni tam je a zda ti nepresycuje treba zasekly nebo prilis utazene syticove lanko.
5) Svicku co pouzivas vyhod a pouzij novou, nejlepe overenou uz provozem.

To je asi tak vse co mne namatkou napadlo.
Mne napriklad tuhle zlobila svicka a nepoznal sem to hnedka na prvni dobrou. Stava se to tak jednou za 5-10 tis. km. Elektrody se upaluji a zvetsuje se mezera.
Jak jezdim na ethanol E60, ktery muze hure zazehavat tak pri vzdalenosti elektrod svicky odhaduji 0.6-0.8 mm uz jiskra pri urcitych otackach nezvladala zapalovat, svicka vynechavala.
Upravy sytosti stejne nepomahaly a nezlepsovaly, takze sem uz v koncich zkusil zmensit na 0.4mm jak je predepsana vzdalenost a hle ono to pomohlo! Kvuli tuneni a ladeni pouzivam chladnejsi Brisk N14C, vypodlozenou dvema podlozkama (asi 3-4mm) aby zavit svicky neprecnival do spalovaci komory. 15ka je teplejsi standardni.
Nebo tuhle mi salo fales kolem priruby a k tomu jeste detonacni spalovani soucasne.
Protocil sem na volnobeh k 12 000 ot. nastojanku a pustil prudce plyn a pri plne zavrenem soupatku motor nespadl na volnobezne ale drzel si tech 8 tisic. Rekl sem si OK uz vim kde je zakopany cert, staci to tam utesnit izolepou, zkousim vypnout klickem motor a zadna reakce! Motor si jel tech svych 8 tisic dal i bez jiskry na svicce. Tak sem zaradil rychlost a udusil ho pres spojku, ale docela prekvani.
Po utesneni se uz nekonalo.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 20 březen 2018, 07:01, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 19 březen 2018, 12:04 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
pochybujem že to bude guferami, motor má nové všetky tesnenia a najazdených sotva 200km, takže guferá dávam ako poslednú možnosť.

sviečku založím BRISK N15C, s ňou vtedy problémy neboli takže musím s ňou vyskúšať ešte

sytič som už skúšal a zatvára sa, takže ním to nebude

keď som tento karburátor nastavoval podľa toho čo je na papieri, tak motor ani neškrtol, musel byť otvorený sytič aby vôbec nakopol, dal som ho tam dal ako záložné riešenie kým nenájdem niečo lepšie, navyše niekto sa hral so vzdušníkom ktorý má byť zaplombovaný a nemá sa s ním hýbať, očividne niekto predomňou myslel že je lepší montér :D

kúpil som už nemecký 16n3-4 aj s filtrom na hadičku, takže ak bude stále haprovať tak už to budú musieť byť tie guferá, a to ma môže aj poraziť zase poliť motor :bang:

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 19 březen 2018, 20:17 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 únor 2009, 16:17
Příspěvky: 66
Kvůli guferům kliky půlit motor nemusíš.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 19 březen 2018, 20:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
jasné ja som to myslel obrazne :wink:

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 19 březen 2018, 22:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Hlavne nepouzivej palivovej filtr na hadicce ke karbci, zvlaste ne papirovej! Ucpava se. Nevydrzi ani 500km. Filtr v nadrzi je bezproblemovy.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 20 březen 2018, 06:58 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Uchcavat se muze krom jineho pravdepodobnejsiho tim ze bys mel nahodou velmi spatne fungujici plovak, napriklad by se ti zasekaval ve spodni poloze nebo by byla derava stena mosazneho plovaku a ten by se zaplnoval palivem a moc neplaval. Pak by ti mozna brutalne pretekal karbec i prepadem.
Prekontroluj jak ti zavira plovak a jehlovy napousteci ventil. Odsroubuj vanu plovakove komory, drz karbec svisle, hraj si s plovakem nahoru a dolu a sleduj jak zavira a otvira natok paliva a v jake poloze plovaku.
Krom toho musi ti dokonale tesnit hlava na valci a koleno na vyfuku jinak to muze natolik ztratit kompresi ze to na svicce budi dojem ze je to uchcavane.
Se vzdusnikem nebo jak se to jmenuje ten plombovany schovany sroubek na BVF 16N3-4 sem si nikdy nehral. Jedine co mne napada je zajit do prodejny kde maji stejny typ i verzi karbce, s laskavym dovolenim si ho pujcit a okoukat z nej jak je ten sroubek zasroubovany hluboko. Reguluje prutok paliva a vzduchu pri volnobehu nejakym kanalkem. Pak jedine najjt ten kanalek a foukat pres nejakou nastrcenou hadicku pusou a tocit tim sroubkem a sledovat jak to reguluje. Pak bys to porovnal s tim spravne nastavenym v prodejne. Je to improvizace jako svin ale asi by to tak slo.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 20 březen 2018, 19:59 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Tých možnosti kde je pes zakopaný a súdruhovia z NDR urobili chybu môže byť veľa, bude treba asi na to ísť vylučovacou metódou. :)
Aby si vylúčil chybu karbca, tak by bolo dobré vyskúšať karburátor z fungujucého simsona.
Postupne vymieňať sviečku, cievku, tyristor a atď. :(

Vrátim sa ešte k tým guferám. Simson má tu vlastnosť , že hlavne po zimnej odstávke po jarnom naštartovaní začne z pod gufier prísávať falošný vzduch. Príznaky: cca minútu po naštartovaní motor nedrží otáčky hlavne vo vyšších vynecháva, väčšia dymivosť.
Daj vedieť ako pokračuješ.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 22 březen 2018, 11:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
takže sviečkou to nie je. rozobral som ten karbec a div sa svetu deravý plavák :D mám ešte náhradný takže dám ten.

hlavná tryska je 70tka, mam 72ku tak skúsim ešte tú.

dám mu ešte jednu šancu a idem ho dneska riadne vyčistiť, nejaký "profík" komu som dal striekať nádrž ju asi nezavrel a farba išla aj dnu a postupne sa rozpúšťa a zapcháva karbec.

guferá - simson ešte pred tým ako som ho zgenerálkoval stál skoro 15 rokov v nejakej búde pod plachtou a pôvodné guferá boli ešte z továrne a toto ani vtedy nerobil.

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 22 březen 2018, 12:15 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Myslim ze 70 je o neco lepsi pro benzin, ale byt tebou zkusim pridavek 20-30 % objemovych E85, jede to lepe a lepe se to chladi, a pro ten pripad bych pouzil 72 nebo 74 trysku.
Jo a pridavky 30% a vic uz vyzaduji 2T olej pro alkoholicka paliva (ricinovy olej)

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Karburator 60/2
PříspěvekNapsal: 22 březen 2018, 13:28 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 květen 2017, 12:52
Příspěvky: 16
ok, tak necham tú, žial nemám v okolí benzínky ktoré ponúkajú E85, s tým zatiaľ experimentovať nebudem

_________________
'84 Simson S51 Enduro 60/2 Strieborný po GO
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.088s | 14 Queries | GZIP : On ]