Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

5ti rychlostní převodovka AKF lang
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=6026
Stránka 9 z 9

Autor:  haskpat [ 08 červen 2012, 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

Jawasaki.rider píše:
Zdarec chci se zeptat kde se dá nejlevněji sehnat 5-ti rychlostní převodovka na SIMSONA?


No zas pozor aby nebyla moc levná-obvykle je to nějaká blátoocel :idea:

Autor:  VincekTDi [ 13 červen 2012, 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

dnes mi došel dlouhej 5 qalt kupoval jsem to v česku pač nikde neni skladem ani na AKF bylo tam napsaný dovoz Německo ale jak jsem si ji prohlížel tak to malé ložisko co bývá na převodovce gratis tak je výrobce SNH což je čína! čet jsem že tam bývá když je německá SKF.vím že dělaj i repliky v maďarsku jinak jsem tam žádý vzhledový rozdíl není
TAK SE VÁS PTÁM JESTLI NEVÍTE JAK POZNÁM KVALITNÍ NEMECKEJ 5 QALT OD REPLIKY!!

Autor:  S.M-A-RT [ 15 červen 2012, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

Poznáš to asi až provozem, skoro všechno bude z maďarka. Já si objednal z AKF ten dražší dlouhej, dělá to MZA a malý ložisko SKF :)

Autor:  Stana Simson [ 06 únor 2013, 07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

Kolik si za to dal??a kde si koupil mam to taly v planu 8)

Autor:  S.M-A-RT [ 06 únor 2013, 07:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

Vždyť to tam je napsaný, AKF-shop.de

Autor:  shrek08 [ 11 březen 2013, 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

čau lidi přes zimu jsem namontoval taky 5q ale na rychlosti jsem nepoznal rozdil možná to bude tímže mám tu krátkou(do síly) myslíte že by šlo sehnat jenom to 5kolečko s více zubama ?

Autor:  winie [ 11 březen 2013, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

na rychlosti to třeba ani poznat nemusíš pokud na to nestačí válec :-) já jsme si přitížil převod 16zubym sekundárem a měl jsem vzadu větší gumu :twisted: a výsledek ??? po rovine se dalo jet max na trojku a maximálka 60 po rovině ;-) ve chvíli kdy jsem dal origo 15zub a normální kolo jelo to 65 po rovině a lehce přez 70 z mírnýho kopečka ;-) 5kvaltová převodovka má podlě mě smysl na upravený válce nebo pro tebe pokud by jsi dal menší sekundár jinak tu 5ku já osobně bych ani nevyužil sice mám 85 kg ale ten simson jede na 4ku v normálních otáčkách žádnej přetočenej uřvanej křoviňák ;-)

Autor:  shrek08 [ 11 březen 2013, 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

tak to ja mam necelych 100 kg :D ale mi se ten simak hrozne pretacel tak jsem myslel ze dam 5q a ono to pomohlo ;) akorat ta rychlost ze nezmenila ale tak co :D je to 50ccm casem mozna dam 60/4 tak to uz by mohlo byt jine cafe :D

Autor:  Lunek51 [ 12 březen 2013, 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

winie píše:
na rychlosti to třeba ani poznat nemusíš pokud na to nestačí válec :-) já jsme si přitížil převod 16zubym sekundárem a měl jsem vzadu větší gumu :twisted: a výsledek ??? po rovine se dalo jet max na trojku a maximálka 60 po rovině ;-) ve chvíli kdy jsem dal origo 15zub a normální kolo jelo to 65 po rovině a lehce přez 70 z mírnýho kopečka ;-) 5kvaltová převodovka má podlě mě smysl na upravený válce nebo pro tebe pokud by jsi dal menší sekundár jinak tu 5ku já osobně bych ani nevyužil sice mám 85 kg ale ten simson jede na 4ku v normálních otáčkách žádnej přetočenej uřvanej křoviňák ;-)


zrejme píšeš o údajoch na tacháči. Tomu údaju sa dá veriť z privretým okom len pri 15Z kolečku ináč je údaj skreslený, nakolko tacháč ukazuje podla otáčok hriadela na ktorom je sekundárne kolečo a nemá teda šancu zaznamenat zmenu pri zmene kolečka.

TO Shrek08:
ak má motorka stále dost sily na 5tke tak najlacnejšie riešenie je vymenit origo 15Z sekundárne kolečko za 16 a možno aj 17Z

má to jednu zásadnú záludnosť posunie ti to komplet prevod. od 1 až po 5 čiže na 5tke bude motor primerane zatažený no jednotka bude o niečo slabšia. Treba skúšať čo je pre teba ideálne. No a ako som písal pri inom sekundárnom kolečku ti bude skreslovat tachometer +-5-10km/h ale to by ma asi najmenej pálilo. Ešte som nepočul že by niekto dostal pokutu za rýchlost na simsone.

Autor:  Bubaaak [ 12 březen 2013, 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

Tachometr ukazuje vcelku presne, ja jsem nikdy zadnou velikou odchylku napr. od radaru nezaznamenal. A pri 16z je skutecna rychlost o 5% vyssi nez ukazuje tachometr, tedy kdyz na tachometru je 60 ve skutecnosti jedes 63...

Autor:  Lunek51 [ 12 březen 2013, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

možno si práve ten štastný komu to ukazuje presne ale večšina simsonových tachometrov ukazuje +-5km/h.

Autor:  P.Holomek159 [ 30 červen 2017, 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

jsou ty první 4 kvalty stejný jako u origo převodovky nebo jsou kratší??

Autor:  Václav1 [ 09 únor 2019, 06:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5ti rychlostní převodovka AKF lang

První čtyři kvalty jsou stejný, jenom je menší rozdíl o jeden zub mezi prvním a druhým kvaltem.

1. 10-44
2. 16-40
3. 19-36
4. 22-34
5. 23-32 do tahu
5. 24-32 do rychla.

https://www.moto-prodejna.cz/prevodovka ... -info.html
Je tam i manuál. Manual jsem dal dolu.

Čtyřkvalt 50 obsah.
1. 10-44
2. 16-39
3. 19-36
4. 22-34

Čtyřkvalt 70 obsah.
1. 10-44
2. 16-39
3. 20-36
4. 23-32

Nechá se dokoupit do čtyřkvaltu 40zubý kolo. Potom bude menší rozestup mezi prvním a druhým kvaltem. Je to, ale jenom o jeden zub.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... motor.html
https://www.plszabo.cz/eshop/volne-kolo ... 65634.html

https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... -sr50.html

Nebo extremne upravit převodovku. Potom bude menší rozestup mezi rychlostma. Výstupní 12zubý kolo do tahu nebo dát 13zubý kolo. Dvě kola se musejí zbrousit.
Tuto převodovku jsem postavil hlavně kvůli tomu, že pátá rychlost byla pomalá, když jsem simsona zpřevodoval. Tím jsem získal to, že je menší rozestup mezi prvnim a druhym kvaltem. Udělal jsem jí na závody, nechá se, ale používat i v běžném provozu.

1- 10-44
2- 16-40
3- 20-36
4- 24-32 - origo převod u pětikvaltu do rychla.
5- 27-29

Tyto tři kola se do pětikvaltu musejí zbrousit.
https://www.plszabo.cz/eshop/volne-kolo ... 74548.html
Musí se dát 24zubý kolo, aby byl menší rozestup mezi 4 a 5 rychlostí.
Mám to vyzkoušený.
I toto třetí 20zubý kolo se musí zbrousit.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... motor.html

Přílohy:
dlouha.jpg
dlouha.jpg [ 65.22 KiB | Zobrazeno 19295 krát ]
kratka.jpg
kratka.jpg [ 75.39 KiB | Zobrazeno 19295 krát ]

Stránka 9 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/