Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 07 červen 2024, 23:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hosha
PříspěvekNapsal: 01 leden 2009, 20:25 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 leden 2009, 20:16
Příspěvky: 15
Bydliště: Město Albrechtice
S51C-CS
Před přijímačkami na střední školu jsem dostal návrh od táty, že když se na školu dostanu, okamžitě mi začne shánět Simsona. Na školu jsem se dostal, přijímací řizení jsem absolvoval 24. dubna 2006 a dva dny na to, 26. jsem v inzertních novinách našel nabídku - Simson v původním stavu. Nikdy bych nechtěl žádnou překopávku nebo jakkoliv napadenou motorku, apeluji na zachovalý a hezký stav. Na inzerát jsme zavolali, poptali se na okolnosti a hlavně jsme zdůraznili otázku: ,, BEZ ÚPRAV??? '' Ano, odpovídal chlápek na druhé straně, je bez úprav. Prý kdysi taky sháněl nějakého takového Simsona, takže nám plně rozumněl. Na druhý den jsme se za ním vydali, do asi 100 kilometrů vzdálené Ostravy i s přivěsným vozíkem. Před garáží majitelova rodinného domku byl již Simson nachystán. Resp. vytažen z té garáže, trochu od prachu... Již při prvním pohledu na něj jsme s taťkou věděli, že to je ten pravý, kterého hledáme ( nutno říct, že toto byl první objekt, na který jsme narazili, nikdy předtím jsme vůbec nehledali ). Následovalo prohlédnutí, oba jsme žasli nad jeho stavem! Potom mi majitel nabídl zkušební jízdu. Nechal motor chvíli běžet na volnoběžné otáčky, motor byl krásně tichý, žádné vibrace, klepání, prostě jako nový!! Sedl jsem a začal se rozjíždět, hezky v klidu, pomaličku... Už při jízdě na první převodový stupeň jsem žasl, jaký je to vůči fichtlovi rozdíl, prostě něco nesrovnatelného! Když bych to přehnal, Simson mě tehdy hodně překvapil, jak jel.. Mezi Simsony je opravdu výtečný! Pak následovaly formality, papíry, konečné naložení na vozík a teď to přišlo - začali jsme se s chlapem loučit. A on se zeptal, že jestli bychom se teda nemohli vyrovnat... :-D My jsme úplně zapomněli zaplatit! Tak jsme tak učinili a pomaličku jeli domů. Simson byl pečlivě zabalen starou madrací, hadrami a ještě obvázán natahovacími pavouky. Doma jsme ho opatrně vyložili a ještě jsem se jednou projel. Byl jsem prostě unešený... Následovaly první fotky, hned toho dne. Další den očištění od maličké vrstvičky prachu a časem i leštění. Jsem čtvrtý majitel, vše je originální, mám k němu i servisni knížku, knihu údržby... Dnes najeto 19300 km, bez poruchy, někdy ujeto za den 300 kilometrů. Dostane vše, na co si vzpomene, ale taky jsou od něj vyžadovány výkony v podobě dlouhých výletů a projížděk. Během provozu vyměněna pouze zadní pneumatika. Nutno dodat, že vydržela najetých 18 tisíc kilometrů. Stav posuďte podle fotografií v kolonce Fotogalerie, kde je spolu s ním vyfocen i Simson enduro. Jediným problémem se staly světla. Vše fungovalo, jen světla přestaly svítit. Zkoušečkou se docílilo zjištění, že na statoru, kde je světelná cívka, se utřepal pájený spoj. Pět minut práce a světla znovu fungovala. Podnikl jsem s ním mnoho vyjížděk, vždy bez jediného problému. Nikdy nebyl generálkovaný, stále jezdí bez jediného výbrusu. Oba si navzájem nejsou schopní ujet. Vitalita motoru jde ovšem na enduru díky jeho kilometrům přeci jen mírně poznat, chod je ostřejší než u elektronika, jehož chod je hladší.

S51E-CS
Druhý přírůstek.. koupen 27. září 2008. Jeho označení napovídá, že se jedná o enduro ve výbavě comfort. Oproti elektroniku má pár odlišností. U endura tato výbava nepostrádá boční stojan. Náhodně jsem našel inzerát, druhý den jsem si vezl Simsona domů. Všechno je originální, včetně pneumatik, nářadí... Skutečný stav budíku je neuveřitelných 3700 km. Hrany šroubků nejsou nikde stržené, karburátor jsem dával dolů poprvé jen já..... Byla to uloženka autoškoly. Nejezdilo se na něm, jen druhý majitel najel pár kilometrů, poté jsem to od něj koupil. Vše funguje jak má, odstraněny nedostatky v podobě kosmetických záležitostí, všechno jsem očistil, něco i vyleštil. Koupil jsem akorát novou krytku zadního světla, původní byla naprasklá. Dále sklíčko předního blinkru.. Dvojité ovládání plynu a spojky z důvodu určení pro výuku v autoškole jsem vyrušil, motorka tak reaguje na plyn daleko rychleji, spojka se ovládá krásně. Jako elektronik nemá žádné kosmetické záležitosti. Když v garáži stojí vedle sebe, připadám si jako v mototechně :-) Je velká náhoda, že jsem sehnal enduro, takže mám sérii a ještě ve stejné barvě v takovémto stavu. Olej v převodovce snad ani ještě měněný nebyl, po důkladném zahřátí jsem z převodovky vylil vzhledově grafitový olej velké hustoty! Sračka je slabé slovo.. Na magnetu, který je přichycen k vypouštěcímu šroubu, byla kulička nachytaných špon a opotřebenin. Nalil jsem PP80, který budu nejspíše brzo vylévat znova, takže splní akorát nestoprocentní vyplachovací funkci. Do Naturalu 95 liju Stihl olej, který doporučuju. Cena asi 130 Kč / litr.


Přílohy:
SDC10068.JPG [3.65 MiB]
107 krát
Sdc10058.jpg [3.69 MiB]
89 krát
IMG_3099.jpg [1.15 MiB]
60 krát
IMG_3096.jpg [995.73 KiB]
52 krát
IMG_3085.jpg [865.28 KiB]
44 krát
IMG_3082.jpg [1.08 MiB]
43 krát
IMG_3075.jpg [994.73 KiB]
52 krát
IMG_3074.jpg [1022.26 KiB]
47 krát
IMG_3073.jpg [1.12 MiB]
46 krát
IMG_3071.jpg [1.07 MiB]
60 krát

_________________
Simson S51/1C1-CS, r.v. 1990, Simson S51/1E1-CS, r.v. 1990.


Naposledy upravil Hosha dne 02 leden 2009, 13:09, celkově upraveno 10
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 01 leden 2009, 20:28 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 květen 2007, 00:09
Příspěvky: 1734
Bydliště: Vlašim
Upravil jsem ti nazev podle pravidel fora. Priste si na to davej prosim pozor.

_________________
Kawasaki GPZ 500S - r.v. 1992, 53 900km, Vmax: 225 km/h
Simson S51 B2-4
Obrázek
Další úpravy: sportovní klikovka a brzdové obložení,sliky,ložiska SKF,bočák,chrom zrcátka
Vmax:89km/h,Spotřeba:3,8/100km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 01 leden 2009, 20:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 říjen 2008, 14:51
Příspěvky: 2490
Bydliště: mnetěš
FOTO! FOTO! sem zvědavej jak vypadá :D

_________________
simson S51 elektronik (zatím šrot)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 01 leden 2009, 21:11 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 leden 2009, 20:16
Příspěvky: 15
Bydliště: Město Albrechtice
Jo děkuju moc!!

_________________
Simson S51/1C1-CS, r.v. 1990, Simson S51/1E1-CS, r.v. 1990.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 01 leden 2009, 21:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 24 duben 2008, 14:56
Příspěvky: 308
Bydliště: Náchod
Kvalitní článek, přidej foto :-({|=

_________________
Yamaha YBR 125
Teprve teď můžu překročit povolenou rychlost O:)

další info <ZDE>


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 14:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28 červenec 2007, 19:13
Příspěvky: 145
Bydliště: Vápenice cca 20Km od Uherského Brodu
Zdravím. ty simsony jsou nádherný. Už jsem se díval na motorkáři myslím :-) paráda

_________________
Simson S51 elektronic Laděný výfuk; koleno enduro; open filtr; nový zelený lak; 6V; r.v. 1988; otáčkoměr tachometr;vmax = 75Km/h.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 14:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červenec 2008, 09:11
Příspěvky: 1308
Bydliště: Ostrov nad Ohří
Fox8 píše:
Zdravím. ty simsony jsou nádherný. Už jsem se díval na motorkáři myslím :-) paráda

sou upa super a ten članek presne jako rika tady fox8
ses na nem dal hodne zalezet co ????
a planujes nejake upravy ??
jinak takova sbirka je fakt husta jeste Bcko simsona a mas komplet .... a ten stav ten je fakt perfektni ,kdyz jsou ty simsony takle v originalu a nalesteny jsou daleko hezci nez nejaky masivne nemcema upravovany


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 14:41 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 květen 2007, 00:09
Příspěvky: 1734
Bydliště: Vlašim
Simson nadherny kousky, jenom tise zavidim :-), fakt nejkrasnejsi originali na foru :-) :wink:

_________________
Kawasaki GPZ 500S - r.v. 1992, 53 900km, Vmax: 225 km/h
Simson S51 B2-4
Obrázek
Další úpravy: sportovní klikovka a brzdové obložení,sliky,ložiska SKF,bočák,chrom zrcátka
Vmax:89km/h,Spotřeba:3,8/100km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 15:35 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 květen 2007, 06:01
Příspěvky: 1213
Bydliště: Dolní Lutyně
Nemám slov =D>

_________________
Simson S51/1E1-CS :moon:
50/2, r.v. 1990, 12V, 15z, carbon řidítka a zrcátka, gripy design Kawasaki, čiré blinkry, závaží, Vee Rubber 094, sport. brzdové obložení

Feel The Power - 2,7 kW a zrychlení z O km/h na 100 km/h za nikdy... Miluju ho! :wub:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 15:41 
Offline
Uživatel

Registrován: 11 červenec 2007, 07:50
Příspěvky: 4349
Bydliště: Duchcov
krásný stroje :twisted:

_________________
Obrázek
trochu pošťouraná 741 a jako bonus ducati energia, DO 24, klapajzna a něco k tomu...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 18:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 leden 2009, 20:16
Příspěvky: 15
Bydliště: Město Albrechtice
Záleží, jak se to vezme.. Starám se o ně průběžně. Věnuju se jim rád, baví mě to, ale nejsem z těch, který u toho v garáží dřepí a z nudy je leští. Prostě si jich jen vážím navzdory tomu, že to kolikrát nemají lehké. Však víte, chce to mít k nim vztah. Jo a jestli plánuju nějaké úpravy? Určitě ne, rád se podívám na pěkně a kvalitně upraveného Simsona, ale s těmi mými nic takového neplánuju. Spíše ty peníze, za které bych upravoval, narvu do benzínu, sbalím batoh a jedu tam, kam mně Pneumanty vedou :lol: Ještě posílám nějakou fotku hned poté, co jsem dovezl enduro domů.


Přílohy:
IMG_2973.jpg [971.37 KiB]
65 krát
IMG_2958.jpg [703.74 KiB]
41 krát
IMG_2954.jpg [955.96 KiB]
43 krát

_________________
Simson S51/1C1-CS, r.v. 1990, Simson S51/1E1-CS, r.v. 1990.
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 18:45 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 květen 2007, 00:09
Příspěvky: 1734
Bydliště: Vlašim
Simsoni ti normalne zavidim, u me kdyz to klapne tak taky pribude jedne prirustek :-)

_________________
Kawasaki GPZ 500S - r.v. 1992, 53 900km, Vmax: 225 km/h
Simson S51 B2-4
Obrázek
Další úpravy: sportovní klikovka a brzdové obložení,sliky,ložiska SKF,bočák,chrom zrcátka
Vmax:89km/h,Spotřeba:3,8/100km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 18:58 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 leden 2009, 20:16
Příspěvky: 15
Bydliště: Město Albrechtice
Aleee! Fakt? Prozradíš, o co půjde?

_________________
Simson S51/1C1-CS, r.v. 1990, Simson S51/1E1-CS, r.v. 1990.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 19:00 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 květen 2007, 00:09
Příspěvky: 1734
Bydliště: Vlašim
Hosha píše:
Aleee! Fakt? Prozradíš, o co půjde?


No dalsiho Simsona mam v planu az koupim trosku silnejsi motorku, zatim moji vysnenou. Pak bych rad nejakyho Simsona Enduro v peknym stavu, nebo horsi stav a dat si ho do peknyho stavu.

_________________
Kawasaki GPZ 500S - r.v. 1992, 53 900km, Vmax: 225 km/h
Simson S51 B2-4
Obrázek
Další úpravy: sportovní klikovka a brzdové obložení,sliky,ložiska SKF,bočák,chrom zrcátka
Vmax:89km/h,Spotřeba:3,8/100km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Hosha
PříspěvekNapsal: 02 leden 2009, 19:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 prosinec 2006, 18:10
Příspěvky: 409
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Taky jsem tak koupil toho svojeho akorát to bylo trochu jinak. Byli jsme utatového kámoše v garáži a zahlídl jsem pod hromadou nějakých dek no prostě bordelu kousek zadního světla zeptal jsem se jestli by nebyl na prodej a za 2 dny jsem si ho tlačil domů. Měl najeto 1 700Km a jezdí bez poruchy až do teď :D

_________________
Simson S61 enduro
Úpravy:60/4,leštěné kanály,BVF19,sport. klika,31z rozeta,dlouhý 5ti-kvalt,náhon z předního kola,15z,leštěná kliková skříň,32mm koleno+resonanz výfuk
Max. rychlost: okolo 90 km/h
Plány: BMW 325i E30 :twisted:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.131s | 13 Queries | GZIP : On ]