Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

mhi (SR50/B4 1988)
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=32231
Stránka 2 z 2

Autor:  mhi [ 10 březen 2017, 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: mhi (SR50/B4 1988)

Nemate nekdo napad jak bez puleni motoru zjistit, zda byla nedavno delana GO motoru, resp. v jakem stavu jsou loziska, klika, ojnice? Byl delan vybrus cca 800km zpatky, o zbytku se nic nevi. Protoze mi to nejak (zatim ale ne uplne optimalne) jezdi, rad bych jej na jaro vyuzil, ale nechce se mi motor nicit (nemam jinou moto s revmaplechy).

Jede to po rovince tachometrove 70, jinak do lehkeho stoupani bez problemu radarove 50+ na 4ku, vibrace primerene, reakce na plyn v otackach dobra. Problemy akorat viewtopic.php?f=2&t=30453#p232305

Autor:  Bubaaak [ 14 březen 2017, 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: mhi (SR50/B4 1988)

Ojnice by neměla mít radiální vůli na spodním čepu (když ji chytíš nesmí tam být cítit pohyb nahoru/dolu). Axiální pohyb ojnice na spodním čepu je v pořádku. Podle vzhledu ojnice teoreticky poznáš, zda byla dělaná klika (originální ojnice je bez nápisů, druhovýroba tam obvykle má něco napsanýho, třeba CKR, SM50, atd. - o víkendu vyfotím).

Vůli ložisek poznáš když zkusíš pohyb rotoru zapalování (a případně spojkového koše), neměla by být cítit vůbec žádná, nebo minilální vůle.

Pokud to jinak jezdí (až na brikule se zapalováním / karburátorem) a nevydává žádný strašidelný zvuky, neřešil bych to.

Autor:  mhi [ 14 březen 2017, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: mhi (SR50/B4 1988)

Foto original ojnice by bylo moc fajn, diky. Barva svicky se nejak sama zmenila na krasne cihlovou, bohuzel lem svicky je cerny jak uhel. Predpokladam, ze za to muze blbe nastavena volnobezna smes, s tim si jeste pohraju.

Motor jede jinak docela hezky, nestezuji si. Snad jedine co je neprijemne, ze na konci cca 16km jizdy mam docela problem s razenim, 2-3-4 jde OK, ale nechce mi tam obcas skocit neutral (to neni tak fatalni, jen musim davat pozor), nebo naopak se nezaradi 1ka. To je horsi, clovek na krizovatce potom zbytecne par sekund blokuje (nejsem na to nikdy pripraven).

Pak jeste nefungujici dobijeni (vyresil jsem docasne manualnim rezimem), a par nedostatku v elektrice (brzdove svetlo nespina uplne 100%, apod.). Az bude tepleji, vyresim to.

*********
Skutr jsem zadny nikdy neridil, byl jsem prekvapeny, ze to je dost jine nez motorka. Pripadam si na tom jako na sekacce, ke ktere nekdo pridelal lavici ;-). A jeste k tomu to radi opacne nez Pionyr :(.

Autor:  mhi [ 06 květen 2017, 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: mhi (SR50/B4 1988)

Anabaze meho prskoletu ma dalsi zajimavy prubeh .. jen pro pobaveni, kterak se vyplati veci opravovat a ne jen zpojizdnovat. Dokonce se mi o tom uz zdal i sen.

Se Simsonem jsem chvili jezdil az mne nekde nechal, sice zrovna v tu nejmene vhodnou dobu, ale na dobrem miste. Asi netvoril smes, tak jsem mel za to, ze jsem prepnul na rezervu a nevycistena nadrz udelala svoje. O dva dny pozdeji pro Simala jedu s hromadou vybaveni a on nastartoval snad na prvni slapnuti :). Dalo se s nim dokonce pekne jet. Rikam si vyborne, zaparkoval jsem cca po 1km jizde u rodicu. A nenastartoval :). Takze hezky pred panelakem vyndat karburator, rodicum udelat v byte spravne dvoutaktni benzinove doupe ... a jelo to. Bez nejmensich problemu jsem ujel 15km domu. Dalsi den vyjedu znovu, dalsi zase, dojedu do prace. A uz nechce chytnout, proste to je spatne, navic zacalo prset, tak me s tim prestalo bavit blbnout. Simala jsem nechal v praci. Vzal jsem si domu karb na nove vycisteni, tentokrat uz poradne, vratim jej tam, nastartovat se mi povedlo, ale vubec se s tim nedalo jet, porad zdechal, des a hruza. Ted' se konecne zlepsilo pocasi a rozhodl jsem se, ze jej odvezu, ale porad to same, chcipal ihned po zmene rezimu jizdy (zpomaleni, volnobeh, zrychleni). Lezlo mi krkem si s tim hrat nekde na ulici (v Praze, nastesti v klidne lokalite), tak jsem po chvili prisel na to, ze dobre funguje sytic, takze jsem se naucil jezdit s nim. Tedy: kdyz jsem ubral plyn, musel jsem pustit i syticovou packu, kdyz jsem chtel jet pod plynem, musel jsem sytic drzet uplne vlevo. Vlastne jsem rukojeti ovladal vzduch (a zrejme ne dobre utvorenou smes) a syticem dodaval palivo ;-). 16km jizdy, ktera mne opravdu velmi tesila, ale byla mentalne neskutecne vycerpavajici. Porad poslouchat co dela motor a odhadovat jestli ubrat nebo pridat palivo do smesi. K tomu slo jizdu realizovat pouze v omezenem rozsahu otacek, takze neustale razeni. Ale jelo to i 45km/h ;-).

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/