Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 27 duben 2024, 07:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: David.rsn
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2014, 12:29 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 srpen 2014, 11:35
Příspěvky: 5
Zdravím vás kolegové Simsoňácí :)
Rád bych vám se pochlubil se svým Simálem. Je to trošku raritka v naší vlasti. Jedná se o Simson S 50 B 2 Electronic. Rok výroby je 1978 a je to předchůdce v ČR rozšířených S 51. Raritka proto, že tento typ a vlastně celá výrobní řada Simsonů S 50 se do ČSSR nedovážela a individuální dovoz byl kvůli clu atd..skoro nemožný. K nám se začala ofiko dovážet skrze Motokov až řada S 51. V Německu a hlavně v tom bejvalým východním občas na nějakej ten S 50 narazíte, dokonce i u nás se semtam objeví na bazaru nějaká S 50 ve všelijakým stavu. Ten muj je před 7 lety dovezený právě z bejvaláho NDR, po prvním majiteli. Motorově byl v bezvadném stavu, do dnešního dne a po dalších 17 tisících najetých km nebylo dosud třeba provádět na motoru žádné opravy, kromě jednoho výbrusu (má nejeto 37 tisíc a prvních 20 tisíc zvládl na 1. výbrus). Za 7 let jsem na něm provedl pár oprav a úprav, takových těch klasických (náhon tacho, pneumatiky, návleky stupaček, zrcátka, novej červenej lak, novej sitz, koleno laufu, luftfiltr, špritzdýzy...) jinak ale žádné větší závady se za provozu na motocyklu nevyskytly. Neni to žádná leštěnka, spíš jí v létě používám na každodenní ježdění :) PS: Blinkry nejsou původní. S 50 Electronic sice měl už z fabriky brinkry, ale německý majitel je společně s baterií a elektrikou v devadesátech letech údajně demontoval a blikače prodal. Zůstal po nich na řídítkách přepínač a pod nádrží přerušovač. Natahal jsem tehdy kabely znova a dal jsem tam tehdy ,,provizorně" z nějaký Yamahy ohebný a už tam zůstaly :)


Přílohy:
IMG_20140819_130826.jpg [1006.48 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2014, 12:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 srpen 2012, 07:33
Příspěvky: 764
Bydliště: Opatovice nad Labem
Peknej, jen skoda ze nema original nadrz.

_________________
SIMSON S51 ENDURO 1984, 6V, 60/2, hlava 50, píst Berta 2k, otáčkoměr, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2014, 12:47 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 srpen 2014, 11:35
Příspěvky: 5
Nádrž má zrovna origo. Určitě jsi měl na mysli takovou tu větší, ,,velbloudí"..to měly Simsony S 50 N až S 50 B1. S 50 B2 měla jako první verze ,,banánovou" nádrž, protože výroba se začínala už prolínat s prvníma S 51čkama a nádrže z B2 byly záměnný s nádržema z S 51ček :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2014, 22:18 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 09 leden 2014, 20:55
Příspěvky: 44
Bydliště: Chotěšov (Plzeň-jih)
Nemůžu nic než pochválit krásný stroj :shock: Jinak s tou nádrží jsem to nevěděl :alright: ještě by to chtělo více fotek a budu úplně spokojenej :D jinak jak vypadaly originál blinkry S50? jako ty na S51 nebo malinko jiné? A ještě zapalování je bezkontaktní nebo kladívkové? Ještě jednou paráda :twisted:

_________________
Simson S51 B2-4/1-CS Electronic
60/2, 16z, otáčkoměr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2014, 15:59 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 srpen 2014, 11:35
Příspěvky: 5
Díky :) Víc fotografií určitě nafotím a dodám. Co se týče originál blinkrů, tak v ruce jsem je fyzicky nikdy neměl, ale na pohled dle obrázků vypadají, že jsou záměnné. Zapalování je již elektronické se snímačem, podle německých fór je to první typ S 50 Simsona se snímačem a tyristorem, záměnnost desky a snímače s 51čkou jsem zatím nezkoumal, jedná se ale o jiný typ, takže nevím. Pokud vás zajímají rozdíly oproti S 51 Electronikovi, tak pominu li motor, kterej je uplně jiný než na S 51, tak hlavní rozdíly jsou:
-Přední blatník (S 50 má ještě v horní části po obou stranách příčnou plechovou výztuhu)
-Předním světlo (tělo světlometu je plechové a má jiný tvar, jinak parabola, sklo a chromovej rámeček jsou záměnné s 51čkou, tzn. nachází se v něm i parkovačka)
-Zadní světlo (to je úplně jiné, menší a trochu jinak uchycené..přesto i v něm se nachází krom klasickýho koncovýho i světlo brzdové)
- Přední tlumiče nemají ochranné manžety (i když to lze spatřit i na mnoha S 51)
- Zadní tlumiče (tam si nejsem uplně jistej, na všech obrazcích co jsem viděl, měly S 50 přes pružinu ochrannej chromovanej kryt, já ho tam nemám, podle mě zadní tlumiče i s pružinama už minulý majitel vyměnil za ty novější ,,nahaté" z S 51 B 2-4.
- Podstatný rozdíly jsou na řídítkách (řídítka samotný, myšleno konstrukce jsou stejný jako na S 51, ale vypínače, rukojeť a rychlopal jsou úplně jiné než třeba na Enduru, i když je pravda, že jsem viděl pár prvních S51 Electroniků které měli stejný rychlopal, ale jiné spínače světel, nebo obráceně, takže těžko říct, postupem času tam asi majitelé dávali při opravách všelicos, co zrovna bylo v mototechně :))
Ale abych se vrátil k motoru: Jedná se o motor M53/22 KF. Kromě jiných, většinou nezáměnných součástí má motor o desetinu nižší výkon (3,6 PS oproti 3,7 PS u S 51) nižší objem (49,6 mm oproti 49,9 mm u S 51) a jiný zdvih a vrtání (39,5/40 mm oproti 44/38 mm). Dál má jiný karburátor 16N1-8 (bez výměny bowdenů jej nelze vyměnit za novější i s bowdeny ano) a hlavně má jen tři kvalty. POZOR ZAJÍMAVOST, mohlo by se zdát tedy, že když má jen tři rychlosti je pomalejší než 51 Electronik nebo Enduro, ale on je rychlejší než oba dva. Pouze když kamarádi (podotýkam, že všichni jsme vážili během této zkoušky přibližně stejně) vyměnili kolečka za 17 zubá, rychlost se srovnala. Zapoměl jsem dodat že já nemám 15 zubů ale 14 zubů. To znamená, že novější motory sice mají o nějaký ten milimetr větší vrtání,zdvih,atd, ale S50 je jinak zpřevodovaná a na rovině je tedy rychlejší, než ,,sériovka" S51čka s 15 zubama :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2014, 17:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Moc pěkné :wink:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2014, 20:15 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Krásny stroj.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2014, 16:46 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 srpen 2014, 11:35
Příspěvky: 5
Takže posílám slíbené další drobet detajlnější fotky. Jak možná vídíte, začíná mě trápit netěsnost motoru, zejména to kape na straně šaltrpáky mezi šaltpákou a nakopávačkou a na druhé straně kolem toho gumovýho futrálu řetězu a v místech kde vychází z magneta svazek kabelů. Asi nákej o-kroužek, nebo gufero, za ty léta jsem ho ještě neměl rozebraný. Je na čase zřejmě motor vyndat a trochu přetěsnit :)


Přílohy:
Poznámka: Simson
IMG_20140822_172530.jpg [888.74 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Tady ještě jednou motůrek
IMG_20140822_172420.jpg [1.01 MiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Motor tříkvalt ze strany magneta..
IMG_20140822_172359.jpg [1.15 MiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Zadní světlo a zase uchycení blinkrů. Já vím, chybí druhá půlka nosiče :)
IMG_20140822_172343.jpg [490.78 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Detajl předního světla a uchycení (vlastní výroby :)) blinkrů
IMG_20140822_172327.jpg [920.31 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Simson
IMG_20140822_172303.jpg [922.63 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Motor tříkvalt. Já vím žádná leštěnka :)
IMG_20140822_172237.jpg [987.37 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Simson
IMG_20140822_172215.jpg [869.1 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2014, 17:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 duben 2014, 17:54
Příspěvky: 222
Bydliště: Prešov SK
perfektne :) čo to maš za tesnenie medzy karburatorom a valcom? Neni hrube?

_________________
Neznašam činske skutre a skutristov.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2014, 18:54 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 srpen 2014, 11:35
Příspěvky: 5
Hrubé? No nevím, na karbec jsem ještě nešahal, takhle to bylo :)) Jinak mam za to, že to je těsnění a plastovej mezikus ? :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: David.rsn
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2014, 09:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 květen 2014, 17:46
Příspěvky: 61
Bydliště: Klatovy
Moc peknej! :shock: :shock:

_________________
Simson S51 enduro 1984, 6V, BING 17,16z kolečko


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 94 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.094s | 14 Queries | GZIP : On ]