Tak chlapi, dnes som pokoril "magickú" hranicu 20 000 km. Napíšem sem akési zhodnotenie simsona, pre vás, kto nerád číta nech ani nezačína
možno to niekto z vás ocení, poprípade si z toho niečo zobere. Tak simáka som dostal keď mal nabehaných 11 500 km. Hned ako som ho dostal som zistil že motor je pridretý, takže v 11 500 bol robený aj výbrus (bol už 2-hý ako som sa neskôr dozvedel). Prvý rok jazdenia som ho mal v pôvodnom stave, jediné čo sa vymenilo, boli pneumatiky Deestone, tie staré Barum-ky už boli tak stvrdnuté, že aj na suchej ceste sa šmýkali. Ten rok som najazdil niečo cez 2 500 km. Jazdil som na rôzne oleje M2T,nejaky do píly,nejaky do scootra, a repsol polosyntetike, pri ktorej som aj zostal. Cítil som však, že mi simson už výkonovo nestačí. Zima 2008/2009 sa teda niesla v znamení úprav a opráv. Urobilo sa všetko (rám, nádrž, kolesá, kastlíky, motor, brzdy, pripojila sa všetka elektrika, ktorú predošlý majiteľ poodpájal ).Setup motora vtedy bol: 70/2 kanál, nové ložiská, semeringy, Bing 17, hl. tryska 68 ak sa nemýlim( open filter a reso prišli neskôr). Novú sezónu 2009 som začal v novom "kabáte". Výkonovo som bol spokojný, neskôr som doobjednal RESO, ktorý mi ešte trošku zlepšil odpich a odvtedy na ňom jazdím v podstate bez nejakych väčších úprav ak nerátam také drobnosti ako (kufrík, gumové krytky pod budíky a la MZ, nové parkovačky). Simson si získal obdiv, najmä od starších pánov, ale aj fagani ako ja ho vychvalovali že je pekný a dobre jazdí... Ja k nemu predsa len ale jednu výčitku mám a tou sú slabé brzdy. Povedal by som že to je asi problém väčšiny simsonov, ktoré majú upravený motor. Keď bol ešte originál tak sa s ním brzdiť ešte ako tak dalo, ale po prerobení už tie bubnové brzdy nestačia. Keď chcem aby mi ako tak brzdili, musel som ich neustále rozoberať, odmasťovať a prebrusovať pakne aby aspoň ako tak brzdili. Zadná budiš, aj keby ostal bubon, ale dopredu jednoznačne po úprave motora kotúč. No a momentálny stav ? Po takmer 2-och rokoch od úpravy je asi na 2-och miestach na nádrži odfrknutá farba, + na zadnom blatníku pri držiaku sa začína odlupovať farba a predný ráf stráca chróm (ráf je ale dosť nekvalitne spracovaný, takže to sa dalo čakať). Gumy sú na tom biedne ale vždy ma podržali aj na suchu, aj na mokre. Aj keď pár drobných krízoviek som mal, nepopieram
Prednú som už vymenil za zánovnú, odložil si ju doma a niekedy o mesiac ked zoderem dohladka tú čo mám vzadu, pôjde tam bývalá predná. Čo sa týka motora, raz sa mi ho podarilo pridreť (vtedy som mal nabehaných nejakých 15-16 000 km neviem presne), ale nerozoberal som ho, len som zmenil pomer na 1:35 a kúpil RVS master (nejaká ruská mazlanica) "nanovo" zabehol a drží. Jediné čo som mal za tých skoro 9 000 km z motora dole je hlava (ani tú som dávať dole nemusel) a motor drží a ide a ide a ide stále ako predtým, vôbec necítiť rozdiel, nestráca výkon. Kluka je pôvodná, myslím že je zrepasovaná a taktiež drží. Spojka je pôvodná, jemne šmýka, ale iba vtedy, keď je nad 35°C, jazdím naplno a rýchlo radím. Nedávno som so simákom behal v riadnom daždi a nič čo sa týka elektriky mi neodišlo, ani len nezahaprovalo, čo som tiež milo prekvapený. Myslím že na to aký starý stroj je to a akou koncepciou je postavený, má veľmi málo chýb čo by som mu mohol vytknúť. Aj keď viem že som sa tu na fóre veľakrát vypytoval a sťažoval na to že neviem čo s ním je, vždy to boli len prkotinky, ktoré keby som bol znalejší do veci, rýchlo odstránim. Samozrejme že som mu venoval veľa času čo sa týka čistenia, starostlivosti ale určite sa mi to vrátilo spať v podobe "skoro" bezporuchovosti. Motoru myslím je ideálna polosyntetika, najlepšie je chodiť stále na ten istý osvedčený olej, miešať radšej 1:45 a motor sa tak ľahko nezadre. 3 roky som na ňom odkrútil, nemám nejaké silné nutkanie si kúpiť niečo väčšie namiesto neho. S pohodlím na simsone som to čiastočne vyriešil tou mojou sedačkou
aj ked možno nevyzerá k svetu, spolujazdec si sedí ako na tróne
. Myslím ešte že kúpiť prednú masku aj s plexisklom by nebola zlá investícia čo sa týka komfortu... Ale to už nechám tak.... Buď na iných, alebo možno niekedy v budúcnosti.
Toť môj "krátky" sloh keď ma ešte niečo k veci k nemu napadne pridám to sem.... Tu sú fotky, tachometer ukázal 20 000 km. Reálne by to mohlo byť tých 20 500 keďže som istý čas jazdil bez lanka a mám pocit trošku nepresne ukazuje kilometráž...
Simsonovaniu zdar
_________________
1989 Simson S70/2 - Bing 17(t.82), Reso, open filter. Spotreba 2,5-3,8l V-max: 95 km/h (iba raz), rovina 75-80 km/h
Viac info tu:http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=8161
http://www.toxicsimson.estranky.sk