tomson píše:
Lunek51 píše:
tomson píše:
karbec asi nezozenem, valec som mal rozobraty piest je taky aky bol...ale som amater, co je vlozka?
ozaj som zabudol pred osudnou jazdou som dal medzi tie dva clanky valca take vlasnorucne robene tesnenie...
2 clanky valca??
chces povedat medzi kartery a valec. taky skoro lychobeznik co sa navlece na tie 4 sroby
no ano moze to byt tim moze ti to tade tahat falosny vzduch. skus investovat 10sk a kupit origos a nezabudni ho nabrblat hermetikom
ano myslel som tu cast kde sa srobuje sviecka, mam orig tesnenie z takej sady, ale ma taky divny tvar ten otvor na piest nieje okruhly ale ide z neho taky vicnelok von, preto som dal to svoje...mohol som tym nieco poskodit?
takto aby si mi spravne rozumel
hlava = uplny vrch motora v jej strede je otvor zozavitom kde sa srobuje sviecka
valec = v podstte stvorec v stede ma dieru cez ktoru je videt kanaly ma prirubu na vyfuk a na karburator
vlozka = liatinova cast valca je. je vlisovana v hlinikovej casti valaca. v nej chodi piest
kartery = 2 najvecise sucasti motor a su na seba nasrobovane. su to tie velke hlinikove bolky na ktorych je v nutri vsetko uchytene. v nich su nasrobovane tie 4 sroby na ktore nalveces najprv valec potom hlavu
medzi valec a kartery sa dava papierove tesneni ktore kupis za par korun. ale musis ho natret hermetikom. ten teplom vyschne a utesni to
medzi hlavu a valec sa zevraj tesnenie nedava ziadne ale ja davam hermetik aj tam lebo mam trosku uskrkanu dosadacu plochu hlavy