Bahno píše:
Asi před 3 měsícema jsem si koupil simsona S51 Enduro.Nejdřív nejezdil nic moc škubal a netáhl a čoudil.Tak jsem vyměnil gufera na klice tak jse to zlepšílo.Taky mi neukazoval tacháč tak jsem to opravil.Ukazoval mi 50KM/h tak jsem myslel že neukazuje dobře.Ale nedávno jsem jel a najednou mi rychlost začala lest přes 60KM/h a otáčky jse taky začaly zvedat pak jsem dojel a chcípnul a od té doby jse to už nestalo a furt mi to zase jezdí 50KM/h. Nevíte prosím někdo co stym?Já si myslim že bude karbec nic moc.
Nejdřív nejezdil nic moc škubal a netáhl a čoudil - moze ale aj nemusi byt karburatorom - moze to byt aj v elektrike
Tak jsem vyměnil gufera na klice tak jse to zlepšílo - hmm zaujmave tisi menil gufera a na loziska si sa vyflakol. to nebolo od teba pekne
Taky mi neukazoval tacháč tak jsem to opravil.Ukazoval mi 50KM/h tak jsem myslel že neukazuje dobře.Ale nedávno jsem jel a najednou mi rychlost začala lest přes 60KM/h... - to ze ti simal ide na nic musis spoznat aj bez tachaca
. ved ked ides 50km/h tak ta musia predbiehat aj babety a to uz tiu musi bliknut ze neni setko OK
Nevíte prosím někdo co stym?
takze zakladne veci ktore musis skontorlovat pri neznamej poruche:
1. karbec
A - dvokladne vycisti celi karbec benzinom.
B - hlavne trisky, hlavnu aj vedlajsiu precisti napr jednou zilkou z oceloveho lanka,
C - skotroluj ci pekne chodi ten ventilek co ho otvara a zatvara plavak.
D - skontroluj hladinu - vid dielenska priucka alebo pouzi hladanie na fore
E - pozri ci nieje nahodou ohnuta ihla
F - skus ci sa nezadiera lanko v boedene
G - skontroluj tesnenie medzi karbecom a motorm ci tito nechyta falosny vzduch
H - pozri ci nejde falosny vzduchokolo supatka sitica
2. elektrika
A - vysrobuj sviecku zavit opri niekde o kostru a zatlac nakovacku malo by pekne iskryt
B - ked neiskry vymen sviecku ak neiskry ani tak hladaj chybu v kabloch ale kedze tebe to jazdi tak tam by som chybu nehladal.
C - ked iskry malo tak by to mohol byt tyristor alebo inducka navrhujem v tomto pripade odskusat tak ze tam vmontujes z druheho simala
D - rozstelovany predstih - predstih urcuje to aby sviecka hodila iskru v spravny okamih a nie skorej ani neskorej. ked je roztelovany taksimal v lepsom pride ide zle a v tom horsiom nejde vobec - steluje sa to tak ze zhodis pravy dekel povolis tie sroby co drzia kruh z cievkami a mierne nim pootacas
3. vzduchovy filter - tam toho moc nespozorujes. ked sisi nim neni isty tak ho daj na noc do technicko benzinoveho nalevu a nahod naspet
4. benzin
A - dufam ze davas 1:50 a nie menej oleja viac teoreticky nevadi ale pokial nezabiehas motor tak je to zbytocne. tu plati viac je lepsie ako menej pretoze ked je:
malo oleja - motor sa menej maze a teda viac prehrieva a hrozi zadretie. nech je uz olej kvalitny ako chcel urcite by som nedeval menej ako 1:50 aj ked mozno na krabicke oleja pisu neco ine
vela oleja - motor sa dostatocne maze ale zase olej ide do vyfuku a ten potom vyteka a prispieva to k ucpaniu vyfuku.
podla mna lepsi ucpany vyfuk ako zadrety valec
B - skonroluj sitko v nadrzi ci je ciste ak nie vycisti ho
C - sitko na nadzi je dost riedke a oplati sa pouzivat pridavne napr papierove sitko ktore das na hadicku
D - netankujes nahodu nejaky benal neznameho poodu ak ano vypustri ho a skus tam dat 95tku
4. vyfuk
A - pozri ci nieje upchany ak je vycisti
B - pozri ci je dostatocne utesneny pri hlave vlaca staci aby to tam netesnilo a hnet ide vykon o nieco nizsie. navrhujem odsrobovat ocistit dat nove tesnenie zatahnut a po takych 2-3km dotahnut ale pozor je to hlinik aby sisi neztrhol zavit
ked toto setko spravis a skontrolujes a stale to nepojde tak sa o tom mozme dalej bavit