lilbg píše:
Lajda píše:
lilbg píše:
[quote="Lajda
Trochu budu oponovat. Je rozdíl, když dáš gufero do 80 stupňů Celsia nebo silikonové do 160 - 200 stupňů. To černé do 80 ti ztvrdne a povysune se ven a je vystaráno. Jeho životnost je dost omezená.
Jo, ale černý mi tam bez problémů běhá 24 let a 30 000km zato červený by tam nevydrželo ani 100km.....
Tak zkus zelené. Nevím. Já musel měnit to černé gufero po 12000km. Bylo úplně tvrdé. A to máčelo v převodovém oleji. Teď tam mám červené a jezdím. Jak dlouho nevím, ale uvidím. S červeným má zkušenosti i z aut, kde jsem ho musel měnit. A jedině červené u klikovky. Zelené nestálo za nic a černé už vůbec.
černý - do nízkejch otáček, nízkejch teplot, snese benál i olej
červený - nízký i vysoký teploty, snese i vysoký otáčky, ale benál nesnese.. Do převodovky OK, ale nesmí být u klikovky, kde se z druhé strany máchá v benálu.
zelený - neznám specifikaci, ale bude to něco na bázi silikonu, kterej snese i ten benál..
prostí zelený jsou ideální, ale těžko sehnatelný, tudíž jediná možnost jsou červený. červený gufera jsem měl na dvou motorech (trabantích) Jedno vydrželo přes 5000km, druhý sotva 50. Takže je to na náhodě, ale dřív nebo později tě to čeká..
a ještě k černýmu - Když ho namontuješ a motor nenastartuješ, tak to můžeš nechat stát dokud ti neztvrdne samo (což odhaduji tak na 40 let) ale když se prohřeje, tak už musí jezdit. Jakmile ho třeba necháš 4 měsíce bez toho, aby motor běžel a zahřál se, tak ztvrdne. To je jedna z výhod těch červenejch a zelenejch.[/quote]
pro rejpaly... mám to jednak z vlastních zkušeností a to samý se dozvíte i na
http://www.guma.cz/gufero.htm