Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 20:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 02 leden 2013, 12:18 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11 březen 2012, 14:25
Příspěvky: 350
Bydliště: Trnava (SR)
canopus píše:
Zdravím, chtěl jsem udělat na další sezonu kompletně novou 12v elektriku. Jelikož ji tam teď mám zapojenou tak nějak zvláštně, že jediné co funguje jsou světla a startování, jinak nic, tak nevím jaké díly pro ní mám koupit... Teď tam jsou různé i nezapojené, jen tam jsou přidělané, ale kabely do nich nevedou... tak moc nevím co s tím. Zapojení už by nebyl takový problém, ale potřeboval bych vědět, co všechno nakoupit.

Přemýšlel jsem, že z těch hlavních věcí koupím tuto elektroinstalaci http://moto-ustinl.cz/katalog/zbozi/pop ... ic_ma=2683 a potom cívku dobíjecí a cívku svítící, ale potom už tak nějak nevím, co je tam potřeba za věci (v kastlíku). Díky


Daj foto kastliku takto je to tažke povedat čo potrabuješ

_________________
Simson s51 elektronik upgrade 70ccm,sportova kluka,16Z,vyfuk hikone,úprava prevodovky,1988


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 25 únor 2013, 12:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
canopus píše:
Zdravím, chtěl jsem udělat na další sezonu kompletně novou 12v elektriku. Jelikož ji tam teď mám zapojenou tak nějak zvláštně, že jediné co funguje jsou světla a startování, jinak nic, tak nevím jaké díly pro ní mám koupit... Teď tam jsou různé i nezapojené, jen tam jsou přidělané, ale kabely do nich nevedou... tak moc nevím co s tím. Zapojení už by nebyl takový problém, ale potřeboval bych vědět, co všechno nakoupit.

Přemýšlel jsem, že z těch hlavních věcí koupím tuto elektroinstalaci http://moto-ustinl.cz/katalog/zbozi/pop ... ic_ma=2683 a potom cívku dobíjecí a cívku svítící, ale potom už tak nějak nevím, co je tam potřeba za věci (v kastlíku). Díky


to je nehorázna cena. za hrst káblov a pár konektorov pítat takúto taxu. By som sa na nich.....

Ked behneš do elektra (nie tam kde ladničky predavaju) tak to nakúpiš za 150korún a ešte ti ostanú prachy na 12v cievky a žiarovky.

Simson má velmi jednoduchú elektriku zapojenú ani nie že zložito ale debilne, ked sa bavíme o originál schéme.

Vec sa má tak že simson je už staršia mašina často ludia čo tomu nerozumia prasia elektriku ako sa len dá len aby to volako išlo. Potom to kúpiš a máš hlavu v smútku lebo nevieš čo je originál a čo dorobené.

Nič si z toho nerob. Elektriku motora ti poradím aby ti to aspon behalo

základ je mať správne nastavené zapalovanie dole pod deklom simson. Určite tu najdeš navod ako na to. Možno to bude stačiť iba skontrolovať

Teraz aby sme sa odpichli

tak ideme zobereš tyristor do ruky hovnoidná krabička 5 vývodov 3kontakty vedla seba, medzera a potom dva. Ideme od tých troch. Tak

prvý kontakt je č.14. origo by tam mal ist cerveny drat - ten ide od vysokonapetovej cievky (tá čo je navinutá najtenším drátom) nič viac nič menej

druhý kontakt je č.2 tam ide originál žltý, ale prevnetívne ho odpoj. Ten slúži na vypínanie motoru. Ked ten kontakt spojíš z kostrou tak ti skape motor. (vo vnutri tyristora je prepojený z kontaktom č. 14)

tretí kontakt je č.3 modrý kábel. ten ide od snímača otáčok. Taká dobiela kocka na tom kolečku kde sú cievky uchytené.

teraz ideme na dvojicu kontaktov

štvrtý kontakt č.31 ten je hnedý ten ide na kostru

piaty kotakt č. 15 ten ide na + indučky

to by bol tyristor. Druhý kontakt označený č.1 indučky pripoj na kostru. A vyplatí sa spojit kostru motora z kostrou motorky. Napr dáš očko na ten dlhý M8 šrob čo drží motor a pripojíš to o kostru motorky, napr v kaslíku.

Ak máš tyristor indučku a sviečku OK tak to musí hádzat iskru.

To je všetko čo tam musí byt aby to išlo. Ostatné možeš vyšklbat a spravit si podla seba.

ENJOY

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Naposledy upravil Lunek51 dne 18 červen 2013, 16:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 25 únor 2013, 12:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11 červenec 2011, 10:10
Příspěvky: 851
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom , Slovensko
[
dakujem aj ja za napísanie tých kontaktov. pomôže mi to pri zapájaní :dancing:

_________________
simson s51 1C1-CS r.v.1990 12V : 50/2, biele smerovky, červený poťah sedačky, bočák, modrá parkovačka, nový lak
simson s50 B1 1980 - renovácia
jawa 23 mustang
2x jawa 20, 2x jawa 21, jawa 555
škoda 120 LS


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 25 únor 2013, 13:03 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
nech sa darí. Keby niečo treba sa pýtať. Osobne si myslím že hladať chybu v 20ročnom hniezde starých ponadpájaných káblov je 100x pracnejšie, než to vycvakať a naťahať si nanovo. Motorovú elektriku treba dodržať a tú pre žiarovky si už každý môže vybrať z mnoha schém čo su tu. Celý simson sa dá nanovo prekáblovat za poobedie.

Mimochodom, doporučujem si zohnat káble z nejakého vraku auta aspon mladšieho než RV 1990. Káble používané v autách a motorkách sú iné než tie čo sa bežne používajú a predávajú na elektrické veci. Tri vlastnosti za všetko. Sú chemicky odolnejšie, znesú vyššiu teplotu a majú vyššiu mechanickú odolnosť.

Začnite riešit elektriku v japonských autách a potom vám bude "elektrika" v simsone nasmiech.
Kód:
http://a.pictureupload.us/1553987412512b524d3dc7e.jpg

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 25 únor 2013, 13:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11 červenec 2011, 10:10
Příspěvky: 851
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom , Slovensko
Lunek51 píše:
nech sa darí. Keby niečo treba sa pýtať. Osobne si myslím že hladať chybu v 20ročnom hniezde starých ponadpájaných káblov je 100x pracnejšie, než to vycvakať a naťahať si nanovo. Motorovú elektriku treba dodržať a tú pre žiarovky si už každý môže vybrať z mnoha schém čo su tu. Celý simson sa dá nanovo prekáblovat za poobedie.

Mimochodom, doporučujem si zohnat káble z nejakého vraku auta aspon mladšieho než RV 1990. Káble používané v autách a motorkách sú iné než tie čo sa bežne používajú a predávajú na elektrické veci. Tri vlastnosti za všetko. Sú chemicky odolnejšie, znesú vyššiu teplotu a majú vyššiu mechanickú odolnosť.

Začnite riešit elektriku v japonských autách a potom vám bude "elektrika" v simsone nasmiech.
Kód:
http://a.pictureupload.us/1553987412512b524d3dc7e.jpg


Ja som si zohnal po známosti káble aké boli origo na simsone (také isté farby aj prierezy) :wink:
Inak elektro na simsone je jednoduché. Ked sme s kamarátom robili palubovku na felicii tak som skoro zošedivel :D

_________________
simson s51 1C1-CS r.v.1990 12V : 50/2, biele smerovky, červený poťah sedačky, bočák, modrá parkovačka, nový lak
simson s50 B1 1980 - renovácia
jawa 23 mustang
2x jawa 20, 2x jawa 21, jawa 555
škoda 120 LS


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013, 10:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2012, 18:43
Příspěvky: 29
Bydliště: Lipova 116. ok Prerov
Čau lidi . Mam takovy problem . Zapooval jsem novou elektriku na mjeho simsona ale vubec neháže jiskru. Kupoval sem voný rotor , stator a zvlášť nové cívky - (Zapalovací pol 6+12V , Světelný pol 6V/35W , Nabíjecí pol 6V/21W ) .Napřeb sem to zapojoval podle špatného schématu :D takže jsem vůbec nevěděl kam ty drátky zapojovat , ale ted to mám zapojeno podle "správného" schematu a nic to nedělá. Když jsem poprvé zkoušel jestli to kope (háže jiskru) tak se oběvila jedna jiskra a potom už nic.Takže mě napadá jestli jsem nekoupil špatný civky do zapalování ,že by třeba ty krabičky do kterých sem strkal ty drátky :D měli větší voltáž než ty cívky a proto to neháže jiskru.Takže se ptám zda je potřeba koupit jiné cívky , nebo je to blbost a problém je jinde , diky za odpovědi a rady,

Užovka.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013, 12:50 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 duben 2013, 12:49
Příspěvky: 181
Bydliště: Blansko
Tipoval bych to na tyristor nebo indukční cívku.

_________________
Simson S51 enduro r.v. 1983 - 60/3/3M by FK racing, NGK B8HS, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013, 21:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2012, 18:43
Příspěvky: 29
Bydliště: Lipova 116. ok Prerov
A da se nejak obejit , že bych spojil jaký drátky a jen vyzkoušeli jestli to bez něho půjde , nebo spis nejak otestovat ten tyristor ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013, 21:21 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 duben 2013, 12:49
Příspěvky: 181
Bydliště: Blansko
Půjčit si od někoho jinej :)

_________________
Simson S51 enduro r.v. 1983 - 60/3/3M by FK racing, NGK B8HS, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2013, 15:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2012, 18:43
Příspěvky: 29
Bydliště: Lipova 116. ok Prerov
Bohuzel jsem jedinej simsonista v obci a jiny lidi se simsonama znam jen od videni ale uvidim co se da delat ,kazdopadne dik za rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2013, 16:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 srpen 2012, 07:33
Příspěvky: 764
Bydliště: Opatovice nad Labem
napis si do profilu bydliste a treba bude nekdo blizko

_________________
SIMSON S51 ENDURO 1984, 6V, 60/2, hlava 50, píst Berta 2k, otáčkoměr, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 01 září 2013, 08:24 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 červenec 2012, 05:46
Příspěvky: 116
dá se otestovat na stole, ale potřebuješ k tomu pár součástek navíc a nějaký ty znalosti z elektroniky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 13 září 2013, 20:30 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 duben 2013, 21:19
Příspěvky: 6
Je nějaký spolehlivý způsou ověření funkčnosti statoru ? (zapalovací cívka,světelné cívky,snímač otáček..? Do servisního manuálu se nemůžu dostat...Ideálně někde kolem Ov - Bílovec - OP
Dík


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 27 prosinec 2013, 00:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11 červenec 2011, 10:10
Příspěvky: 851
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom , Slovensko
čaute. Sorry za sprostú otázku. Pozeral som si túto chcému: http://www.a-k-f.de/moser/s50n.pdf a zarazila ma jedna vec. Nikde tam nevidím indučku... ako je to teda zapojené :?: bez indučky :?: :shock:

_________________
simson s51 1C1-CS r.v.1990 12V : 50/2, biele smerovky, červený poťah sedačky, bočák, modrá parkovačka, nový lak
simson s50 B1 1980 - renovácia
jawa 23 mustang
2x jawa 20, 2x jawa 21, jawa 555
škoda 120 LS


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Elektricke schemy
PříspěvekNapsal: 27 prosinec 2013, 05:40 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 březen 2008, 08:47
Příspěvky: 2315
Bydliště: Praha
Jo.jo starší motory měli rovnou z cívky na faju. :wink:

_________________
S 51 Comfort,r.v.1989, SR 50 1CE r.v.1990
ObrázekObrázekObrázek -Básnička,Home Made,Olej.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.115s | 13 Queries | GZIP : On ]