Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 25 duben 2024, 05:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 11 únor 2017, 23:57 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
mhi píše:
Co s nim?
Jedine co mne napada je levy zavitnik, mala dirka, a vytahnout ho takhle.


Mal som takých prípadov viac . Je to bežná vec ak sa s tým často nekrúti (čo sa nekrúti lebo nie je dvôvod) tak on zaoxiduje. Ak sa po sezóne nevyčistí karbec, tak celý vnútrajšok zozelená a zoxiduje.
Sú pôsoby ako to vyčistiť . Ale to všetci vedia :mrgreen: .
Ja vždy po sezóne karbec vyčistím vyfúkam vzduchom a takto suchý ho zložím. Ja ešte používam na čistenie ultrazvukovú vaňu .

K tvojmu šróbu asi toľko . Ak nemáš možnosť použiť ultrazvuk tak potom sa dá ten šróbik opatrne odvŕtať . Začneš malým priemerom vrtáka a potom o dačo vetším. Základ je ho dobre vystrediť (trefiť stred diery) . Nesmieš ale odvŕtať závit v ktorom je ten šrób zakrútený. Potom vyčistíš zbytok opatrne ihlou vyfúkaš vzduchom a prerežeš nový závit.
Začneš I závitníkom potom II a nakoniec celým závitníkom . Vyfúkaš vzduchom a dáš nový originálny šrób.
Ja to tak robím bežne a vždy bol požadovaný úspech.
Je to piplačka ale dá sa to vpohode a nemusíš karbec vyhodiť :wink: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 14 únor 2017, 02:41 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Ten sroub by po ultrazvuku stejne nesel ven, zavit byl moc poruseny .. a drazka neexistentni. Takze jsem zval 2ku vrtak a udelal diru, pak do toho narazil kladivem inbusovy klic, sroub se mi trosku povedlo zasroubovat, pokus o vysroubovani selhal. Koukajici vnitrni zavit jsem lehce opravil zalomenou jehlou, vysrouboval nez se sestihranna dira omackala a inbus zacal protacet. Nasledovalo prohlubovani diry a narazeni inbusu, vzdy se povedlo sroub dostat o kus ven. Pokud bych tam neco vlepil loctitem, asi by ten sroub sel vytahnout... kazdopadne pri poslednim pokusu jsem projel skrz a dira se uz prilis omackala. Rozsireni na 3mm a vetsi inbus nevedl k zadnemu velkemu uspechu, vzdy tak o 1-2 otacky nahoru, desive malo na delku sroubu.

Tak jsem to jeste trosku rozsiril az se zacal objevovat vnejsi zavit, tzn. sroub je skoro cely zniceny a je potreba torza zustavsi v zavitu nejak dostat ven (idealne zavitnikem)

Nez koupim novy sroub (nemam zadnou vhodnou prodejnu "za rohem"), hodilo by se mi vedet jak zavit je na tom sroubku (s konusem na konci, pod plombou). Poradite nekdo? Bacha aby to nebyl nejaky atyp, tzn. prosim prumer i stoupani, nerad bych posledni trivialni operaci se zavitnikem karburator finalne znicil ;-).

Pocatek mi vychazel na M5x0,8.

Jeste rozsirim otazku jak vypada sroub na mnozstvi volnobezneho vzduchu, ma na konci konus, nebo je to obycejna M5 s kolmou hranou? Ten tam totiz mam. Na webu http://www.jawadily.cz/serizovaci-sroub ... ,4796.html je to jinak, ale je nedostupny :-(. Pripadne jestli by slo zmerit ten konus, jakou ma delku.

Linkuji jeste podobny thread: viewtopic.php?f=2&t=2741


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 14 únor 2017, 21:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
ještě bývali vytahováky na zalomené šrouby https://www.googleadservices.com/pagead ... INg&adurl=

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 15 únor 2017, 11:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
vytahovak, resp. nic z te sady co mam ja, neslo pouzit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 15 únor 2017, 12:23 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Pokud je tam ještě trochu materiálu, můžeš tam zkusit zarazit torx místo inbusu. Stoupání zkusím změřit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 15 únor 2017, 21:05 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Tak doufam, ze to bylo M5/0,8, protoze na to jsem to vycistil zavitnikem a vytocil si cosi co pripomina ten puvodni sroubek, alespon jeho podstatny kuzelovity konec. Zjistil jsem, ze tech sroubu je nekolik verzi, tak jsem rezignoval a nejak se to pokusim nastavit s tim co jsem si udelal.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 15 únor 2017, 21:41 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
M5 / 0,8 je správně


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 18 únor 2017, 19:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Dekuji. No, nakonec jsem skoncil tim, ze jsem si tu jehlu (sroub bohatosti smesi) vyrobil sam z M5ky sroubu (mam konec puvodni jehly, tak podle nej jsem to udelal). Bohuzel na te motorce je cela radka neoriginalnich dilu, takze mi to nejde nastavit.

Abych se nejak mohl odpichnout, velmi by mi pomohlo, pokud byste nekdo byl tak laskav a zmeril mi jeste sroub volnobezneho vzduchu - jaky ma uhel a jaky konus, idealne i ten stelovaci pod plombou, ono se to nekomu dalsimu bude urcite hodit. Prosim jen originaly, TW verze ma sroub volnobezneho vzduchu s plochym koncem, ten mnou vyrabeny sroub se take prodava ve vice verzich :-((. Udelal jsem jednoduchy obrazek v malovani (omlouvam se za provedeni v rozporu snad se vsemi pravidly, ale v malovani mi to fakt nejde a CAD tu nemam). Jde mi o rozmery a,b, i,j,k, d1,d2. Snad to je pochopitelne.

Příloha:
Poznámka: Srouby 16N3
srouby.png
srouby.png [ 11.32 KiB | Zobrazeno 4507 krát ]


U toho sroubu bohatosti (pod plombou) mne zarazilo, ze pruzina tam je docela natesno a rozhodne brani v ceste smesi ven. Je to ok?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 18 únor 2017, 21:57 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Já měl za to, že šroub volnoběhu má plochý konec originálně, ale je pravda že se n3 raději vyhýbám. Zítra prohrabu hromadu karburátorů a podívám se jak to je.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 19 únor 2017, 12:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
V nejakem eshopu mi rekli, ze driv tam konus byl, repliky uz jej nemaji. Navic ja tam mam obycejny M5x20x0,8 ... predpokladam, ze to je spatne a ta delka nema byt zrovna 20 - zdeformuju perko, ale na dorazu jest nejsem.

Dole v karburatoru pod tim sroubem mam zuzeni, zrejme to je protikus ke konusu na sroubu, ale uplne nechapu proc tam je, kdyz se predpokladam skrti vstup vzduchu mnohem vyse nad tim!

O Simsonech toho moc nevim, je to muj prvni, tak nechci mystifikovat


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 19 únor 2017, 14:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Z asi deseti karburátorů (až na jeden všechny originální) jsem našel jediný šroub, který měl na konci konus. Těžko říct, jestli za tím stojí zjednodušení výroby nebo poztrácené původní šrouby... Každopádně je to pro mě nová informace, a až se zase budu trápit nastavováním N3 tak to vezmu v potaz.

Rozměry asi takhle:

a = 14,5
b = 3
i = 8,5
j = 3
k = 6

d1 a d2 = 2 , je tam pozvolný přechod.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 19 únor 2017, 16:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Hmm .. mam uplne jine rozmery vseho :) Slo by jeste poslat delku plocheho sroubu ? Hodnota a, s b=0.

d1 = 2,5 ; d2=2, k docela sedi, je to komoly kuzel, ale velikost vrcholu mozna 0,3 - pod toleranci toho co umim zmerit/obrobit, stejne to nehraje roli ve funkci. [mm]


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 19 únor 2017, 19:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Kouknu na to, ale už jsem odjetej tak zas v pátek :) . V německém katalogu ND je uveden šroub M5x14 a nakreslen je bez konusu. (http://www.pstaude.de/Simson/7_S50-53_S ... n_S_SR.pdf , strana 30)
Ještě by mohlo pomoci tohle: http://wrzuc.se/images/534e3e76012f9.png

Že d1 = d2 je vidět třeba tady : https://www.akf-shop.de/gemischregulier ... -3/a-1329/ . Průměr vrcholu jsem naměřil 0,8. Ještě zkusím změřit šroub z jiného karburátoru :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: plomba na karburátoru
PříspěvekNapsal: 20 únor 2017, 00:47 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 leden 2017, 08:03
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Dekuji za zmereni, i dodatecne info & dalsi budouci mereni ;-).

Simsona jsem slozil (ono tam toho bylo vic na dekutilizaci a vycisteni), podstatne lepe jsem to nastartoval, volnobeh to ale stale nedrzi, nastavit se mi to nepovedlo. Na srouby to ale nejak reagovalo +- podle ocekavani. Takze musim jako dalsi krok hledat falesny vzduch a poradne opravit elektriku (jsou tam vselijak polamane draty, neco napojovane) a nastavit kladivka.

Update: Simson uz nejak jede. Problem byl jeste v elektrice, nalomeny drat, spatne nastavena kladivka.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.310s | 16 Queries | GZIP : On ]