Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 11:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 30 duben 2018, 09:29 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 duben 2018, 09:17
Příspěvky: 4
Ahoj, mám Simsona S51 Enduro, r.v.1985 a vyskytl se mi u něj problém hlavně při nízkých otáčkách.
Při nízkých otáčkách motor téměř nereaguje, vypadá buď jako kdyby neměl přísun paliva a nebo naopak
jako kdyby byl uchlastaný. Až při větším přidáním plynu se najednou s cuknutím probudí.
Projevuje se to hodně při rozjíždění, kdy musím přidávat zbytčně moc plynu a při přeřazení z 1 na 2, kdy dvojka
je dost dýchavičná, než se dostane trochu do otáček.

Další věc je, že při vyšší otáčkách trochu vynechává. Když jedu na plný plyn, tak to nedělá, ale při méně plynu se to objeví.

Můžete prosím poradit čím by to bylo?

Děkuji Martin


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 01 květen 2018, 09:01 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Co uz si vsechno zkousel? Jak dlouho mas sima a kolik mas zkusenosti?

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 02 květen 2018, 10:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 duben 2018, 09:17
Příspěvky: 4
Zkoušeli jsme seřídit předstih a vyměnili jsme jehlu v karburátoru, protože tam byla nějaké malá.

Tohoto simsona mám krátce, cca měsíc. Jinak simsona jsem měl když mi bylo okolo 17 docela dlouho.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 02 květen 2018, 12:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Ok. No budem zkouset pokus-omyl metodou. Momentalne sem linej vsechno vypisovat co jsem napr. psal pred mesicem v jinem vlakne.
Tu jehlu by chtelo vyfotit. Na karbci je vyrazeno o jaky jde typ karbce.
Nizke otacky rikas. Neni povolene koleno vyfuku a tesni ti vsude tesneni? Napr. ten cerny krouzek mezi pistalovym tubusem a hlavnim tubusem vyfuku?
Dale hlava valce doleha a tesni? Nepodfukuje to?
Nizke otacky mohou byt take polohou na jehle a sytosti volnobehu. Jake jsou velikosti trysek? Je potreba znat nebo zjistit par veci a vedet postup jak to overit. Vetsina toho je prekvapive v Dilenske prirucce Simson.
Predstih muze tez ovlivnovat spodky. Umis zmerit predstih posuvkou?
Tesni ti priruba karbce na valci? Netaha ti to fales?
Nezasekava se ti lanko sytice nebo plynu? Tesni ti tesneni v soupatku sytice?
Overovani elektriky si nechame na jindy. Tohle je zaklad. Projit cestu vzduchu, paliva, overovat funkci clen po clenu, krok po kroku.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 07:33 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2018, 09:24
Příspěvky: 4
Ahoj mám podobný problém mám S51 Enduro 70ccm 8kanál zvětšené sání na 21mm a výfuk na 32mm karburaci BVF 19N1 převodovku 5q.Zapalování VAPE předtih 1.8mm.Výfuk je nový tuning.Je v záběhu najeto teď asi 100km.Je problém s malými otáčkami jak klesnou pod 3tis tak začne prdlat až by chcipnul a nechce se roztočit pustím plyn a vzdechne natartuji bez plynu na první šlápnutí,ale s plynem musím opatrně malinko přidat pak se roztočí a jede normálně trysku jsem měl nejprve 105 pak jsem snížil na 95 je to lepší,ale menší si myslím už asi nedávat snížil jsem i hladinu pod normál nejlépe jede 4 až 6 tis otáček nad 6 tis se mu také nechce ale to zřejmě že není zaběhnutý a zatím to ani nad 6tis nezkouším nemáte někdo tip??? Díky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 08:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Zda ti to taha fales poznas tak ze motor vytocis na volnobeh nastojanku k 10 000 ot. a prudce pustis plyn. Tim vytvori dobihajici motor podtlak a kdyz mas presyceny volnobezne otacky tak motor nespadne zpet na volnobezne ale udrzuje si treba 8 000ot. Druhy zpusob jak to zjistit je pomoci startovaciho spreje. S tim nemam zkusenosti ale princip je takovy ze strikanim do mist kde si myslis ze by mohlo sat fales dodas motoru horlavy plyn a otacky musi jit nahoru aniz bys otacel vic plynem. Mozna uz to jde pri volnobehu ale spis bych rekl ze to bude chtit si zkouset a pohrat.
Uved nam prosim jak mas udelane sani. Mas origo air box filtr?
Vyfuk je hezky ze ma 32mm ale dulezite je jak je propustny v nejuzsim miste, uskrceny napr. na pistalach.
Krom toho u kanalaku jako ten tvuj sem mel ten samy problem. Nechtelo se mu jezdit pod 4000ot. Zacal se zakuckavat, chovalo se to nestabilne. Klapkove sani to zlepsilo a uz sem to neresil.. Mozna bys mohl zkusit pokrocilejsi nastavovani karbce ale moc tomh neverim, ze to pomuze.
Zkusit zvysit hladinu na plovacich, vetsi volnobeznou trysku.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 03 květen 2018, 08:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 08:19 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Je mozne ze to ani nastavit nelze. Ale myslim si ze jak motor spadne pod tech 4000ot. ze karbcem proteka malo vzduchu a kazda netesnost muze mit velky vliv na sytost. Nebo to muze byt tim ze se tam vytvorii nejaka nezadouci pulzace, resonancni efekt ktery rozkmita smes a treba i hladinu v trysce karbce. Takze to tam pak nedavkuje palivo distatecne. Kazdopadne bych zkusil hladinu zvysit treba o 2-3mm. To je jednoduche, hlavne si over ze mas funkcni prepad a ze po zvyseni hladiny ti palivo prepadem prilis neuchcava ani v naklonu motorky. Hrozil by ti hydrolock pistu.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 08:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2018, 09:24
Příspěvky: 4
Start sprejem jsem to zkoušel prostříkat a vše ok motor nezměnil otáčky filtr mám orig.a o trysce volnoběhu jsem také přemýšlel.Hladinu zkusím zase zvýšit snižoval jsem ji současně s výměnou trysky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 08:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 02 květen 2018, 09:24
Příspěvky: 4
Výfuk nevím jaké má průduchy nekoukal jsem do něj koleno i výfuk 32mm tak jsem předpoládal,že i vnitřky budou zvětšené


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 12:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Je to trochu piplacka. Kdyz budes postupovat systematicky zrejme se doberes spravneho vysledku-8500-9500ot. a odhaduji 6-7kW, 90-100km/h. Podle meho vkusu, je hl. tr. 105 moc. U amalu 21mm mam 90ku. Spodky a ochota jit za plynem odspodu se da ovlivnovat jehlou. Max. otacky od 7000 a vyse jsou zase z 90% v rezii hl. tr.
Jo a jaky mas pist? Myslim ze bez ethanolu to neuchladis, ze ti zacnou detonace a zadres to pri prvnim coudu 100% trottlu.
Kolik mas velikost pistu?
Spocitam ti oktanove naroky. Uz sem to uvadel ve svem vlakne. Rozhoduje vyska vyfukoveho kanalu, vrtani, zdvih, velikost a tvar spalovaku, vyska hlavy resp. antidetonacni sterbiny. Pokud to mas podobne jako ja, rozhoduje 70kova hlava. Ta je upravena, tedy zmerit velikost spal. komory v horni uvrari. To lze zmerit objemove hydraulicky nebo spocitat ze zmerene geometrie, pritom mysli na to ze jedno mereni, jedno opakovani mereni- je zadne mereni.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 03 květen 2018, 17:50 
Offline
Uživatel

Registrován: 14 únor 2009, 16:17
Příspěvky: 66
Verticulus píše:
Ahoj mám podobný problém mám S51 Enduro 70ccm 8kanál zvětšené sání na 21mm a výfuk na 32mm karburaci BVF 19N1 převodovku 5q.Zapalování VAPE předtih 1.8mm.Výfuk je nový tuning.Je v záběhu najeto teď asi 100km.Je problém s malými otáčkami jak klesnou pod 3tis tak začne prdlat až by chcipnul a nechce se roztočit pustím plyn a vzdechne natartuji bez plynu na první šlápnutí,ale s plynem musím opatrně malinko přidat pak se roztočí a jede normálně trysku jsem měl nejprve 105 pak jsem snížil na 95 je to lepší,ale menší si myslím už asi nedávat snížil jsem i hladinu pod normál nejlépe jede 4 až 6 tis otáček nad 6 tis se mu také nechce ale to zřejmě že není zaběhnutý a zatím to ani nad 6tis nezkouším nemáte někdo tip??? Díky

Když ti chcípne, jaká je svíčka? Pokud je mokrá, je možné, že se ti to ulejvá velkou tryskou. Dej níž jehlu, ta ti ovlivňuje nízké a střední otáčky. Jestli ti jede nejlíp 4-6 tis. otáček, tak máš něco hodně špatně, protože v těchto otáčkách jezdí dvoukanály, ten tvůj cedník by se měl probouzet někde kolem 6000rpm a jet do cca 9000-12000 rpm. Jinak mě dvoukanál v záběhu po 50km vesele točil přes 7000rpm, což je jeho maximum, takže na záběh bych to nesváděl.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 04 květen 2018, 09:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
dneska sem objevil toto, mozna by to pomohlo i bez klapkoveho sani zlepsit odezvu ve spodku i spotrebu. V diskuzi to tam nekdo zminuje.
http://www.scooter-tuning.cz/boost-bottle-stage6
Ja o tom premyslim.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 04 květen 2018, 12:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 duben 2012, 17:36
Příspěvky: 480
Bydliště: Praha nebo Bíla
petrcifka píše:
dneska sem objevil toto, mozna by to pomohlo i bez klapkoveho sani zlepsit odezvu ve spodku i spotrebu. V diskuzi to tam nekdo zminuje.
http://www.scooter-tuning.cz/boost-bottle-stage6
Ja o tom premyslim.

Pokud chces muzu ti to prodat, pred lety jsem si to kupoval mam tu modrou...

_________________
______
SIMSON S51 :60/3/2 vějířová hlava,RZT Rennauspuff,DellOrto PHBH24, cagiva mito energy, Stage6- boost bottle + air filtre
SIMSON S51 :60/2,BING 17
KTMexc530


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 07 květen 2018, 21:31 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
No podle patentu toho boost bottlu od Yamahy by to melo usporit az 10% paliva, zalezi jak se to asi naladi. Jde o tzv. Helmholtzuv rezonator, tedy vytvoreni zadouci rezonance vstupniho proudu smesi vyuzitim jeji kinetiky, v odkaze je to docela vycerpavajicim zpusobem vysvetleno. Jeste sem to poradne nenastudoval.

http://www.dragonfly75.com/motorbike/YEIS

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém v nízkých otáčkách
PříspěvekNapsal: 19 květen 2018, 19:42 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 duben 2018, 09:17
Příspěvky: 4
Křovák píše:
Ahoj, mám Simsona S51 Enduro, r.v.1985 a vyskytl se mi u něj problém hlavně při nízkých otáčkách.
Při nízkých otáčkách motor téměř nereaguje, vypadá buď jako kdyby neměl přísun paliva a nebo naopak
jako kdyby byl uchlastaný. Až při větším přidáním plynu se najednou s cuknutím probudí.
Projevuje se to hodně při rozjíždění, kdy musím přidávat zbytčně moc plynu a při přeřazení z 1 na 2, kdy dvojka
je dost dýchavičná, než se dostane trochu do otáček.

Další věc je, že při vyšší otáčkách trochu vynechává. Když jedu na plný plyn, tak to nedělá, ale při méně plynu se to objeví.

Můžete prosím poradit čím by to bylo?

Děkuji Martin


Tak jsem zkusil vyměnit karburátor za jiný a problém zmizel, ale asi se mi ho nepovedlo zatím optimálně naladit.
Původní problém tedy zmizel a jede relativně v pohodě, ale ztratil trochu tah a netáhne tak, jako táhl s tím starým karburátorem.
Kopce, které jsem v pohodě vyjížděl na trojku, teď musím na dvojku a podobně.
Poradíte prosím, čím by to mohlo být?
Směs a volnoběh mi přijde, že mám nastavené dobře.

Díky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.121s | 13 Queries | GZIP : On ]