Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 březen 2024, 15:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2017, 19:25 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 prosinec 2017, 19:03
Příspěvky: 8
Bydliště: Senica
Čaute potrebujem poradiť ! Minulý mesiac som kúpil Simson S51 Enduro. Simson bol od mojho súseda, kámoša :D. On mal toho simsona pojazdného ale potom mu začal vynechávať, nechcel to riešiť tak to dal jednému pánovy na Myjavu upraviť na 70ccm 8) . V pohode mu to upravil ukázal nam v testovacej lavici ako motor šlape :o . Teraz sa dostávame k problému :( . On je taký debilko troška a on tomu simsonu od začiatku dával plný kotol samozrejme zadrel :cry: . Asi pol roka mu to stálo v garáži iba tak. Tak som ho ukecal kúpil som ho :D . Minulý týždeň mi prišli diely. Válec, hlava piestna sada, ihličkové ložisko ... Motor som skompletizoval. Karburátor vyčištil vrátil som ho. Motor chytol prvý krát na 3tí kop :) . Pohoda ja štastný že to jede ale problém... Nechal som ho plepat na volnobeh 40minút. Potom som ho nechal vychladnúť. Išiel som sa previesť a tady je ten problém. Motor išiel tažko do otáčok až pri nejakých 5000 sa chytal ale zasa pri 6000 začal sa dusiť. Vytiahol som sviečku celá čierna. Poladil som zmes - sviečka tehlová farba. Bol som ho znova prebehnúť. 1 ide dobre do otáček, 2 tiež dobre, 3 už trocha horšie mierne kopce a musím podradiť, 4 po rovinke mŕtve. Ešte mám problém aj z volnobehom pod cca. 2300ot./m skape :| . Čítal som pár týpkov že im volnobeh drží v pohode 1500...
Karburátor amal 19T, valec, hlava, piestna hlava asi polsko(motozolzso.sk).
Sviečka brisk N15C.
Do zapalovania som nerýpal. Motor by mal byť po úprave, prakticky všetko nové ložiska atd... Už si neviem dať rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2017, 18:59 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Jakou mas hlavni trysku a jak si nastavil na jehle? Pokud mas vsechno v cajku muzes zkusit jeste jednou poladit karbec. Uved jaky mas karb, linky na valec, pistci dalsi zmenene komponenty by taky pomohly.
Ciste teoreticky je nejlepsi postupovat podle dilenske prirucky pro S51, je tam prakticky vysvetleno vsechno od karbu po elektriku. Pri kazde vymene pistu, klikovky, rotoru, statoru zapalovani, a vubec elektriky je myslim potreba zopakovat ci overit zda se nezmenil vyznamne staticky ci dynamicky predstih. Dynamicky se overuje stroboskopem ten nemam takze jedine improvizovat. Dynamicky predstih je defaktk jestli se nepletu ryska na statoru zapalovani a mne napr. muj rotor se strhl o woodrofovo pero takze ploha statoru neni uplne presne udrzovana vuci klikovce. Muze mi to litat plus minus 10 uhlovych stupnu, coz uz muze byt problem. Pointa je v tom ze tento nechteny posun dynamickeho predstihu neodhalis tak snadno zmerenim statickeho predstihu.
Vem supleru, posuvne meridlo a prekontroluj staticky predstih. Mereni opakuj nekolikrat abys vyloucil chybny postup a snizil nejistotu, ja to napr. meril asi 20x dokud mi nevychazelo 1.5 mm plus minus 0.2mm
Dynamicky p. by mozna mohl jit i bez stroboskopu. Ale zatim nevim presne jak. Az na to prijdu tak dam vedet.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2017, 19:20 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 prosinec 2017, 19:03
Příspěvky: 8
Bydliště: Senica
Tryska je 80 karburátor amal 19T. Šupatko som nemal rozobrate na aký zárez má byť ihla ? Pozrem ten predzápal či sa nahodu nepohol, nekontroloval som... Ja som vymenil iba piestnu sadu lebo simson bol zadreny a plus ložisko na piestny čap v ojnici, podložky aby ložisko nelietalo to je všetko čo sa týka motoru. Do eletriky som sa vobec nerýpal, ešte mna napadlo že som počul že má simson nastavovací tyristor že či sa to nepohlo lebo chytá na jemný kop, nemusím do toho silno kopnúť ale do vysokých otáčiek nejde ...
Ten pán na Myjave ten motor dával na horizontálnu frézu aby zvačšil tú dieru kde sa dáva válec :D potom komplet ložiská guferá, nová klukovka S70 valcova sada 70ccm, a ten karburátor nič iné z motorom ani on nerobil. A eletriku nechytal okrem zapalovania lebo sme mu viezli iba motor. Ale záhadné je že ja som z ničím nehýbal nenastavoval a predtým na toto nastavenie ten Simson išiel a po výmene tejto valcovej sady ten simson nechce ísť :shock: :D :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2017, 19:41 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Kedy boli naposledy menené guferá na Kľuke? Možno tam je problém.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2017, 20:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
jeste zkontroluj polohu na jehle a zda neni zasekle lanko sytice nebo zasekle soupatko sytice nebo spatna guma na tom soupatku sytice. Soupatko se musi volne pohybovat a vracet se. Nestava se to asi casto ale je potreba to zkontrolovat jinak bychom se zbytecne mrdali, uz se mi to stalo u amalu, protoze sem soupatko poskodil klestema.


Samozrejme to nastaveni tyristoru, nebo co to je, je taky dulezite. Jinak nebude zapalovani davat jiskru pri vysokych otackach ale nevim nikdy sem to nenastavoval.
Tady nelze snadno posilat fotky, nejlepsi by bylo komunikovat pres FB.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2017, 19:18 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Gufera musi tesnit, chtelo by to zkousku na fales vzduch. Melo by to jit startovacim sprejem nebo nakym jinym horlavym udajne i cistic brzd. Nastartujes, nechas na volnobeh a zkousis sprejem mista kde by to mohlo tahat falesny vzduch. Pokud se horlave pary ze spreje dostanou dovnitr otacky jsou nahoru.
Chystam se to vyzkouset.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 prosinec 2017, 15:00 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 prosinec 2017, 19:03
Příspěvky: 8
Bydliště: Senica
Guferá, ložiská sú menené z úpravou toho motora na 70ccm. Už to je možno rok. V pondeli to mrknem keď sa k simsonu dostanem :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2017, 21:55 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Gufera u soimsona je tradičná vec. :lol:

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 prosinec 2017, 22:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 prosinec 2017, 19:03
Příspěvky: 8
Bydliště: Senica
Počul som o tom, zajtra sa dostanem k Simsonu tak mrknem ten tyristor, karbec znovu vyčištím dám si pozor na jehlu a na sytič, guferá pozrem, vyčištím, nastavím zápalko a dám vedet :) . Zatial všetkým dakujem za pomoc :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 prosinec 2017, 18:47 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 prosinec 2017, 19:03
Příspěvky: 8
Bydliště: Senica
Takže konečne som sa dostal k simsonu. Prvé som dal dole karboš, znova vyčistil. Cez trysky nič vidieť nebolo :D . Prečistil som pohoda :) . Teraz tie záhadné šúpatka :D . Plynová ihla má iba 3 zárezy a bola na 1. zhora. Tak som ju dal na 2. zhora. Sytičové šúpatko som rozobral, zložil asi 6 krát aby som vedel že je dobre zložené. Rozchodil som ho aby chodilo ľahko a aby sa samo vracalo. Pozrel som gumičku bola ako nová. Zložím to všetko. Pozrem zapalovanie všetko v poriadku :) . Tak som pozrel tyristor. Tyristor bol trocha pohnutý, nastavil som ho podla mojich predstáv. Natešený som to všetko dal do kupy :D . Zapnem benzín, sytič ako vždy raz dva tri :D krásne odpálil pridal som a tak rýchlo som nevidel nič ísť do otáčok :D iba trochu som pridal a hneď tam bolo 6000ot./m. Sadnem hodím 1. pustím rýchlejšie spojku potiahlo mňa silnejšie ako predtým :D :D usmiaty až po uši a teraz iba čakať na zajtra :) . Ďakujem všetkým ktorý mi pomohli. Veľká vďaka :) . Teraz idem založiť tému pekelná elektrika :D :D .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.130s | 13 Queries | GZIP : On ]