Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Malá max. rýchlosť
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=32335
Stránka 1 z 1

Autor:  Loki999 [ 03 srpen 2017, 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Malá max. rýchlosť

Zdravím, nedávno bola dokončená GO na mojom Simsone a všetko klape ako má, zatiaľ je v zábehu.. no lenže problém je že ide až príliš pomaly, výkon je dobrý ale rýchlosti sa mi zdajú nejaké krátke..
S kamarátom na babette sme sa pretekali a skoro ma dobehol! Pred GO išiel v pohode 60-65km/h, teraz som išiel max. 46km/h. Zprva som si myslel že je niečo s tachometrom, ale potom som rýchlosť odmeral cez GPS (odchýlka 1-2km/h) a ukazovalo to skoro presne. Nevie niekto v čom môže byť problém? Je to tým že je v zábehu?

Karbec 16N3-4, reťaz namazané, 15z

Autor:  petrcifka [ 06 srpen 2017, 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

Loki999 píše:
Zdravím, nedávno bola dokončená GO na mojom Simsone a všetko klape ako má, zatiaľ je v zábehu.. no lenže problém je že ide až príliš pomaly, výkon je dobrý ale rýchlosti sa mi zdajú nejaké krátke..
S kamarátom na babette sme sa pretekali a skoro ma dobehol! Pred GO išiel v pohode 60-65km/h, teraz som išiel max. 46km/h. Zprva som si myslel že je niečo s tachometrom, ale potom som rýchlosť odmeral cez GPS (odchýlka 1-2km/h) a ukazovalo to skoro presne. Nevie niekto v čom môže byť problém? Je to tým že je v zábehu?

Karbec 16N3-4, reťaz namazané, 15z

Co vse se menilo a kdo delal GO? No je hodne moznosti cim to muze byt. Zkusil bych nejdriv zaklad co je v dilenske prirucce. Palivem pocinaje... predstihem konce. Je potreba vedet presne jake tam sou napriklad prevody v primaru a sekundaru. Zkus ho vytocit kratce na stojanku, bez zatizeni by ctvrty prevodovy stupen mel dat asi tech 80km/h. Dej ho na stojan a postupne tam nahazej rychlosti, vytoc na plny coud. Kratce.
Zkontroluj jizdni odpory. Prepnuty retez vadi. Latentne brzdici brzdy taky vadi. Netesnici koleno vyfuku taky vadi.
Projdi instrukce v dilenske prirucce, pokud si nevis rady.
Nedavno tu byl borec co pri GO prohodil hlavni trysku za volnobeznou nebo co a divil se ze mu to nejede. Je tolik detajlu co se da podelat.

Autor:  Loki999 [ 09 srpen 2017, 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

no GO som robil ja, môj otec a jeho bratranec, všetci máme nejaké skúsenosti a najviac bratranec ktorý renovuje veteránske Jawy už celkom dlho.. menili sa ložiská a guferá, spojka a robil sa výbrus, potom ešte nové brzdy a inak je všetko pôvodné. kedže môj simson má tyristorové zapalovanie tak jedine som nastavil stator podla rysky. primár a sekundár sú tiež pôvodné, ale to na stojane vyskúšam a uvidím. reťaz skúsim ešte kúsok povoliť no, brzdy sú volné to som už skúšal. koleno výfuku drží dobre, trošku akokeby vytekal olej po pár nabehaných km, žeby aj tak to netesní?
Zatial dík za rady. :D

Autor:  petrcifka [ 09 srpen 2017, 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

Barvu svicky mas jakou? Dobre nastavena smes je taky zaklad. Svicka v max zatizeni a svicka pri castecnem zatizeni se zmeri tak ze asi 2km jedes na plny coud nebo na ctvrtku plynu a 6-7 tis otacek. Pak rychle vypnout motor nejlepe jeste za dojezdu a brzdeni a po vypnuti asi do 20 s vytocit svicku, nebo rychleji. Fotku svicky bys mohl taky ukazat. Pri zkouseni nemusis dotahovat uplne natvrdo at si neznicics zavit.

Autor:  Loki999 [ 09 srpen 2017, 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

sviečka je myslím BRISK N17, odskúšam a odfotím keď sa mi bude dať.. zatial má nabehané len asi 20km odvtedy čo sme ju zložili

Autor:  petrcifka [ 09 srpen 2017, 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

Dej Brisk N15C. Pokud mas 17, tak ta ma dost vysokou provozni teplotu. Muzes mit diky tomu predzapaly.
Na 17ku jezdi myslim babeta, ale tam je vykon motoru o 1kW mene, cim vic zdimas valec prevrtanim a tuningem kanalu tim chladnejsi svicku 15ka staci a jeste vic dulezitejsi je pridavek ethanolu v palivu pro lepsi chlazeni a oktanove cislo paliva. Bez ricinu muzes jit na 20-30 % objemovych. Vys uz musi byt olej specielne do lihu, ricin je nejlevnejsi, a zatim musim rict ze nemam s nim problemy, a to uz testuju asi pul roku a 1000km.

Autor:  Loki999 [ 13 srpen 2017, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

tak som objednal tu Brisku N15C, našpanoval som kus aj reťaz a skúsil som ten trik na stojane a vybehol tachometer na asi 85km/h na plný plyn, skontroloval som brzdy ešte raz a kolesá idú volne. nemohlo by to byť aj karburátorom? mal som tam 16N3-4 a zistil som že je zle nastavená hladina tak som ju nastavil správne lenže potom išiel motor veľmi zle, vôbec nešiel za plynom a nedržal volnobeh, drbal som sa s tým asi 3 dni kým som tam nedal 16N3-2 a bolo :D

Autor:  petrcifka [ 14 srpen 2017, 08:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

Nastavit karbec je lehke, hlavni je aby spravne fungovalo dopousteni, tedy zkontrolovat plovak, zda neni deravy a nenatekalo do nej palivo, aby mel vse co ma mit, pak jak funguje napousteci ventil, celkove aby tam nebyly ucpane kanaly, ventily pryskyrici, to se muze stat pokud v nem nekolik let stalo palivo. Vse se da snadno odzkouset tak ze si s tim hrajes pri napojene palivove hadicce hybes plovakem nahoru dolu a sledujes jak otvira a zavira, tedy ze se tam dopousti palivo. Kdyz rozeberes napusteny karbec, mas v plovakove komore asi 5mm pod hornim okrajem hladinu paliva. Nastavit hladinu tak aby palivo pretekalo prvnim prepadem nad horni hranou plovakove komory je skoro kumst. Musel bys plovaky a jazycek ktery se opira o tahlo ventilu ohnout az neskutecne do pravych uhlu.
Zatim si nic nerikal o poloze jehly hlavni trysky.
Karbec se nastavuje v urcitem sledu ukonu.
Preskocim to ze musi spravne fungovat plovak a nebyt zanesene trysky, trysky spravne velikosti. 50ccm S51 BVF16N3-4 ma hl. tr. neco mezi 68-72 tedy 0.68-0.72 mm. Jede to jak na 68 tak na 72. Rozdily jsou nepatrne nemelo by to delat vic jak 10km/h na maximalce. Je to vyrazeno na trysce, muzes si to overit. Volnobezna je 35.
Hlavni je a to dela dost poloha jehly na zarezu. Zarezu je 5 a slusne to jede vetsinou na prvnim , druhem a tretim odshora. Druhy je myslim optimalni pro Natural95 a normalni podminky jako 20°C, 101 kPa, 60% vlhkost.
Barva svicky ma byt cihlova. Mam na to takovy obrazek co dost usnadnuje urceni zabarveni a pricinu.

Autor:  Loki999 [ 14 srpen 2017, 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

pokúsim sa ešte pohrať s 16n3-4, určite som si tam len niečo nevšimol, ale karbec som celý rozobral a vyčistil znova. plavák bol z prva nízko takže keď som pridal plyn tak asi nemal palivo v komore tak zdochol, iba na sytiči išiel ako tak, ale zatvára dobre. zatial kým funguje tá 16n3-2 tak ho nechám tak. a skúsim aj tú sviečku odfotiť nabudúce. chcel som sa opýtať tvoj Simson keď ideš napr. 50km/h v akých otáčkach beží motor? nejak 5000-6000 otáčok/min. ? rozmýšlal som že kúpim ešte 17z sekundár, len neviem či sa to oplatí a či to nejak veľmi nezníži výkon.

Autor:  Loki999 [ 14 srpen 2017, 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

tak vymenil som sviečku trošku som s ním pobehal a vyzerá takto
Obrázek

Autor:  petrcifka [ 16 srpen 2017, 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

Pro N95 1:40 s olejem asi optimalni barva, ted uz jen vyladit castecne zatizeni na jehle tak aby sel za plynem.
Otacky motoru vs rychlost najdes v excelovskym souboru "prevody.xls". Je tam potreba nastavit nekolik parametru aby ti to pocitalo, jinak budou implicitne myslim seriovka, coz je defakto tvuj pripad.

Autor:  Loki999 [ 29 srpen 2017, 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

tak konečne som sa dostal znova k môjmu simíku a všetko už beží ako má. dal som novú reťaz napol ju a riadne namazal a tá maximálka sa vytiahla na takých 53km/h. tak som rozmýšlal že na kolesách sú osadené enduro kolesá (drapáky), môže aj to spôsobovať že má nižšiu maximálku ako s továrenskými kolesami? (väčší valivý odpor)

Autor:  petrcifka [ 30 srpen 2017, 04:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

To mas GPS maxV? Porad nevim jake tam mas prevody. Myslim ze bys mohl jit na 65 i s drapakama. Mne 60ccm dalo 68-70 na rovnem asfaltu. Zkus primichat podle meho postupu do naturalu ethanol. 60ccm ma vyssi kompres a uz se to spatne chladi. Chlazeni a plneni valce spolu souvisi. Cim chladnejsi smes tim lepsi plneni valce a vykon pri dlouhodobe zatezi, coz u 60ccm je defakto silnicni provoz.
Drapaky nemam odzkousene , ubirat ti mohou ale kolik to ti nereknu.

Autor:  Loki999 [ 17 září 2017, 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

primárny prevod je 21:62 a sekundárny je 15:35 prevody sú všetky pôvodné od výroby.. kúpil som 16z koleso na sekundár tak ešte uvidím čo to spraví.

Autor:  petrcifka [ 18 září 2017, 07:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Malá max. rýchlosť

podle mne je puvodni primar tento:
https://www.extremebike.cz/Spojkovy-kos ... -d2007.htm
20:65
ja mam 21:62 coz je pro vyssi max. S 50@60/2ccm sem jezdil na nejtezsi co sem za rozumny peniz sehnal 21:62, 17:35. Ted se divam extremebike ma nejake specialni primary.
Mohl si vzit rovnou 17z. 50@60 to s prehledem pobere. Samozrejme kdyz je v cajku a ma odpovidajici vykon.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/