Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Rotor drhne o stator
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=32280
Stránka 1 z 1

Autor:  kryspin [ 13 duben 2017, 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Rotor drhne o stator

Motor po go 60/4, ložiska SKF C3, nová sportovní klika (moto-prodejna), vape. Po ohřátí motoru při vysokých otáčkách rotor drhne o stator, klika vložena šetrně, zkontrolována úchylkoměrem, rotor zabroušen na kužel brus. pastou, aby dobře seděl. Už si nevím rady.

Autor:  petrcifka [ 18 duben 2017, 06:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rotor drhne o stator

Tak tohle by se asi muselo videt. No co jineho poradit od stolu nez rozebrat a zkusit znova a lepe. Mne napr. drely magnety setrvacniku(rotor) dvakrat. Jednou kdyz uz byly loziska na klice po 21 500 km a 21 letech uzivani KO. Vetsi vule a uz to drelo o civky. Civky taky nevydrzi vsechno. Vibrace, teplo trenim a najednou ti prestane svitit protoze se na svetelne civce se uvolni jadro a upadne pajeny kontakt. Oprava zabrala i s diagnozou asi tyden.
Druhy pripad
Uvolnene magnety. Magnety rotoru jsou upevneny sroubky a vse prilepeno pro sichr lepidlem, jak plocha magnetu tak sroubky. Lepidlo take nevydrzi vecnost, zvlaste kdyz jezdis 8000ot. a zadiras co chvili. Jak se uvolni je jasne ze mohou zacit drit o stator. Vule tam je snad jen 2mm.
Usazeni na kuzel s brusnou pastou jak pises je podle mne zbytecne, staci ocistit rozpoustlem aby tam nebyl bordel, hrube necistoty a jestli si to nahodou neprehnal a nevydrel si to nahodou nesoumerne - tzn. ze ti rotor setrvacniku nehazi bokem. Muze to byt i spatnym dotahnutim matky na setrvacniku. Setrvacnik pak neni pevne na ose kliky.
Pak uz snad jedine je neco s klikou, usazeni lozisek, nestandardni rozmery, nestandardni rozmery statoru. Zkusit jiny stator tedy zapalovani.

Autor:  kryspin [ 10 květen 2017, 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rotor drhne o stator

To už jsem také zažil na vylítaném motoru, to je volnými ložisky na klice, jak píšeš. U mého motoru je vše v pořádku do té doby než se motor ohřeje, takže rozpínavost zde hraje roli. Mám podezření na tu sportovní kliku z moto-prodejny, trny sice nehází, ale motory se standartní klikou u kterých jsem dělal generální opravu byly vždy bez problému. Zapalování jsem zkoušel origo. úplně ten samý problém.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/