Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 27 duben 2024, 20:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 10 červen 2016, 10:07 
Offline
Uživatel

Registrován: 10 červen 2016, 09:12
Příspěvky: 6
Přečetl jsem příspěvky, ale nevím přesně kam tento problém zařadit. Na stará kolena jsem si pořídil S51, najeto cca.9 tis. km. Problém spočívá v tom, že po nějaké době jízdy asi 3-6 km motor zdechne a nenaskočí ani při jízdě z kopce. Po nějaké době (zřejmě po vychladnutí ) zase začne fungovat. Myslel jsem ,že je nějak rozštelovaný karburátor BING, tak jsem nyní koupil nový původní, 16N1, ale chování motoru je prakticky stejné. Předpokládám, že karburátor je z výroby OK, nastavil jsem pouze volnoběh,směs, atd. jde krásně za plynem až do 10 tis. otáček, dobře jede , vše OK , ale po ujetí ( včera cca.6 km, bylo chladněji) určité vzdálenosti, nebo snad zahřátí motoru to zdechne a musím potupně tlačit, nejsem nejmladší a potřebuji jezdit po polních cestách mimo asfaltky, tak to tedy vážně nasere a do kopce se pořád jezdit nedá. Dělá to na mě dojem, jakoby neměl motor benzín, svíčka nová, jiskru hází, tak proboha co s tím je? Nejraději bych to hodil do rokle, ale navíc mám nové obutí, tak jsem si myslel, že budu Simsona v pohodě provozovat, ale mám strach se s ním vydat kousek dál od domova. Nabízím 1/2 království za koně, v mém případě za fungujícího Simsona. Má-li někdo z členů fóra řešení této záhady , tak prosím o relevantní návrh.
Díky Hoki.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 10 červen 2016, 10:49 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Tahle se většinou projeví snímač otáček. Pokud teda máš bezkontaktní zapalování. pozná se tak, že v pravym kastlíku je tyristor(hnědá krabička) On se projevuje většinou právě tak, že se motor trošku zahřeje a přestane to jet, pak to vychladne a zase chvíli jede a takhle pořád dokola. Ale první bych se kouknul na barvu svíčky, jestli je cihlová a pak eště jakou má tepelnou hodnotu. ideálně je N14c nebo třeba od ngk B8HS.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 10 červen 2016, 16:53 
Offline
Uživatel

Registrován: 10 červen 2016, 09:12
Příspěvky: 6
Svíčku mám novou tu 8, ale je mokrá, černá, jako by začazená ?, ale benzín mám nový s olejem 1:50. Mám tedy objednat nový Tyristor, jsou různé typy ?, nebo stačí uvést, že je to pro S51.
Díky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 10 červen 2016, 17:19 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Zkus hned po tom, co to chcipne jestli dává jiskru. Pokud ne tak bude špatný snímač otáček. A jestli jiskru dávat bude tak zkontroluj jestli teče benzin - pokud ne tak bude ucpana dírka ve víčku nádrže


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 14 červen 2016, 13:34 
Offline
Uživatel

Registrován: 16 srpen 2011, 14:58
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha
Přesně takhle se mi projevoval vadný snímač otáček. Někdy byl problém ho nakopnout i když vychladl. Stačilo jej ale pořádně proletovat - návod na opravu je tady někde na fóru - a od té doby jezdí bez problémů.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 17 září 2016, 20:06 
Offline
Uživatel

Registrován: 10 červen 2016, 09:12
Příspěvky: 6
Moje snahy udělat ze Simsona přiměřeně spolehlivý stroj jsou asi vyčerpány. Po ujetí cca. 3 km vždy spolehlivě chcípne a nejde nastartovat dokud nevychladne. Přitom dobře startuje, dobře jede, vytáčí se bez problému do 10 tis.otáček. Reagoval jsem na vaše rady a zkušenosti a postupně vyměnil tyristor, cívku, svíčku, zanesený tlumič výfuku, snímač otáček a nejnověji i gufero, ale nic nepomohlo, zase po 3 km zdechnul a šlus. Je asi zřejmé, že tyto problémy souvisí s nějakou úrovní teploty, co muže zvýšená teplota vyřadit z provozu ? V jednom muzeu motocyklů mi říkali, že Simson může mít problémy s teplotou karburátoru, který se přehřívá od válce a benzin se může více odpařovat apod. je to možné ? pak by to ovšem chtělo lepší izolační těsnění mezi válcem a karburátorem, má někdo ještě návrh co mám vyzkoušet, než to celé hodím do rokle.
Díky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 17 září 2016, 20:40 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 červen 2015, 21:15
Příspěvky: 86
Bydliště: Humpolec
Mě se stalo podobné..přestal jet. když jsem si to tu celé pročetl, upustil jsem od pokusu postupné výměny jednotlivých částí zapalování a rovnou objednal VAPE zapalování. a mám klid. a bez obav jezdit...nebzlo sice levné, ale kdyzž spočítam co vše ostatní při pokusech o opravu nakonec vymění,tak drahé ve finále nebylo a to nemluvím o ušetřeném času a nervech..Vliv teploty na karburátor bych asi vyloučil,je proti přestupu tepla izolován bakelitem nebo s čeho to je... a u skutru je jestě navíc celý schován pod kapotáží-teoreticky je na tom ještě hůř.Zahřátí může mít vliv na kteroukoliv elektro součástku cívky nevyjímaje..pokud ti to tedy nepřestáva jet z jiného důvodu-problémy s benzínem.
Přeji hodně zdaru se zprovozněním. Mimo mísu-vape vyšlo na 3500.

_________________
Fiat ducato 244 Camper+SR50 na nosiči..

Montáž a výroba tažných zařízení na obytné vozy,montáž plynových nádrží.


V plánu je repas na 80ccm a 5speed.
Je hotové-zatím VAPE..převrtaný blok pro válec 80ccm..

Je koupeno-Vape,válec+hlava 80ccm,klika 70ccm..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 18 září 2016, 08:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Jakou tepelnou hodnotu mela svicka?

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 18 září 2016, 19:15 
Offline
Sponzor

Registrován: 23 květen 2006, 19:48
Příspěvky: 158
Bydliště: Znojmo
zkus vyměnit indukční cívku,i ta se projevuje tak jak popisuješ.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: nespolehlivost motoru = stresss
PříspěvekNapsal: 18 září 2016, 19:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 červenec 2012, 05:46
Příspěvky: 116
Simsony, jakožto krásné staré stroje se do rokle neházejí! to už radši do rokle čínu.
V okamžiku kdy to přestane fungovat by to chtělo zkusit jak ti radí, jestli dává jiskru, možná i mít připravenou druhou svíčku a jen přehodit a přidržet koncovku s kabelem a svíčku u hlavy válce a prošlápnout. Je už jen pár možností kde je chyba a měl bys na to přijít.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 167 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.074s | 15 Queries | GZIP : On ]