Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Špatně startuje
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=30453
Stránka 1 z 1

Autor:  Hanzi51 [ 24 květen 2014, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Špatně startuje

Ahoj :) Potřeboval bych radu. Sifón hrozně blbě startuje (když se to povede na podvacátý nakopnout, je to svátek). Mám tam karbec 16N3-4, celej jsem ho rozdělal, vyčistil i povařil v octový vodě, pak jsem ho seřídil podle příručky, pro jistotu jsem dal i novou svíci, ale pořád nic... :? Jinak když chytne, tak jede jak z praku :D
Budu vděčnej za každou radu :)

Autor:  Coxx_cz [ 24 květen 2014, 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Předstih, odtrh, bohatost směsi? Jaká je svíčka? Startuješ se sytičem?

Autor:  Hanzi51 [ 25 květen 2014, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

tak už je to ok :) ač byla nová svíce, tak byla asi špatná, dal jsem jinou a je to v cajku 8) jinak se sytičem a parádní skoro cihlova barvička :D

Autor:  mhi [ 08 březen 2017, 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Abych nezakladal nove tema, tak doplnim toto o svuj problem: kladivkovy SR50; karb. 16N3, svicka tusim PAL N7. Karburator jsem vycistil, nejak nastavil, aby drzel za tepla otacky, bohatost na volnobeh ani hladinu asi nemam uplne 100% dobre, ale bez problemu (chcipani) jsem s tim ujel dneska 16+16km Praha & okoli (tzn. ruzne rezimy jizdy), beh zvukove pravidelny. Opravovano elektro, cisten a nastavovan karburator, motor nepulen, ze by to nekde salo falesny vzduch se mi nezda.

Problemy jsou dva:

- blbe to startuje studene, a to i na sytic. Musim treba 10x slapnout, hrat si ruzne s syticem, nekdy zkusit pridat rychle plyn, aby to chytlo dech, studene to musim udrzovat pri zivote chvili pod plynem. Proste neni to ani naznakem o tom, ze dam sytic, slapnu, a vrcim.

- Proti treba Babette to kouri. Babetta na stejny olej, ze stejneho benzinu, po zahrati skoro nesmrdi a viditelne nekouri. Ze simala jde porad cmoud a takovy smrad jako kdyz se opekaji burty v ohni (asi palici se olej). Svicka je ale spis do bila (takova cihlovo-bila, tzn. smes chudsi nez by mela byt), lem je cerny, ale to muze byt tim startovanim a volnobehem. Pocitove se skutr ridi dobre, na tacho neni velky problem hodnota 70km/h po rovince, bezne 50 do mirneho kopce na 4ku.

Nevim uplne co s tim, protoze bohate to neni, pritom to kouri. Jeste muze byt nejaky prusvih v elektrice, pokusim se to po sobe zkontrolovat. Nejake napady, prosim ?

Autor:  Multik [ 09 březen 2017, 06:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Určitě se podívej na kladívka, seřídit znovu zápalko. Upravit (seřídit) karba a musí to frčet jak má. Ještě popř. odkud jsi? třeba bych našel čas ti pomoci to dát dokupy.

Autor:  mhi [ 09 březen 2017, 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Jeste me napadlo a vecer jsem to samozrejme zapomnel napsat, ze teoreticky by to mohlo sat guferem co je u prevodovky. Motor jsem nepulil, valec je cca 800km po vybrusu, zda tam byla delana GO nebo jen vybrus netusim, podle stavu tip spis na GO nebo nejakou polo-GO. Popravde ani netusim jestli je jednoduche sundat kryt prevodovky ;-).

Na kladivka mrknu, ze to nepali dobre je prvni co mne napadlo. Zarazejici ale je, ze pod zatezi se to chova dobre...

Jsem ze zapadni strany Prahy (smerem ke Kladnu), ale nechci na tom jezdit v provozu (tzn. dojezdova je Praha 5/6, pripadne ke Troji, Radotin).

Autor:  Bubaaak [ 09 březen 2017, 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Začal bych novou svíčkou - nejlevnější Brisk N14C je dostačující. Bůh ví co ta Palka má za sebou.Neodrušenou fajfku. Pak zkusit vyměnit indukční cívku, pozor aby byla správná pro kladívkové zapalování (z českoslovenckých je to 8V , nevím jak to bylo se značením původních simsoních cívek, ale dávala se asi 6V). Kladívka jsou zapojená správně? Kladívko + zapalovací pól + kondenzátor na jeden vývod indukční cívky, kostru na druhý vývod (občas jsem se setkal se zapojením jako by zapalování šlo z baterie (kladívko jeden vývod, pól druhý vývod), což je v tomto případě špatně).

Mám pocit že už tu v minulosti někdo špatné startování s kladívky řešil a vyřešil to tímto : http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... izace.html . To ale řeší následek, ne příčinu, nehledě na to že je to další článek kterej se může porouchat

Autor:  mhi [ 09 březen 2017, 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

No ja nevim, ale Jawa50/21 mi s kladivky startovala na kopnuti, tak jsem cekal podobne chovani i od Simala ;-).

To zapojeni je pekne, akorat tam je to hnusne trafo ... premyslel jsem, ze bych udelal neco podobneho, ale s menicem (podle stavu nabiti kondenzatoru CDIcka by to rozsekalo pulvlnu s hodne vysokou frekvenci, tzn. mala indukcnost a ne megatrafo).

Svicka je "nova" (myslim, ze byla u skutru jako nahradni), ale zkousel jsem i jine, v tom to neni. Menil jsem i civku. Predpokladam, ze kdyby byla spatna hodnota, tak by mi to nejezdilo dobre.

Autor:  Bubaaak [ 09 březen 2017, 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Trafo by se dalo eliminovat použitím zapalovacího pólu z bezkontaktu.

NA pionýru jsem taky s kladívky nikdy neměl problém, a vždy, když tu dřív někdo psal že mu zlobí kladívka na simsonu, říkal jsem že je to rukama - než se ke mě jedno dostalo a měl jsem podobné problémy. Bohužel už si dneska nevzpomenu co přesně jsem s tím tehdy udělal, ale myslím že kromě opravdu pečlivého seřízení a zapojení snad nic...

Autor:  mhi [ 09 březen 2017, 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatně startuje

Ono by melo stacit tam strcit tranzistor a nechat civky (indukcni i na statoru) stejne. Neco na zpusob http://ebornik.wz.cz/zapalko.htm ; dneska se daji sehnat zalevno moc hezke IGBT/xxxFET tranzistory, kde staci jen do gate strcit otoceny signal kladivka. Vsechny ochrany jsou v pouzdre, vydrzi to obrovska napeti, a do gate si to necha libit ruzna zverstva.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/