Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 01 červen 2024, 08:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Na co dát pozor ???
PříspěvekNapsal: 29 červenec 2006, 11:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
Ahoj, v srpnu si jedu pro Simsona, kterého mám zajednaného přes internet... Nejsem moc zběhlej a chci se zeptat co všechno si mám na něm zkontrolovat, popř. vyzkoušet... Díky za Vaše názory :wink:

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2006, 15:51 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28 duben 2006, 19:26
Příspěvky: 23
Bydliště: Ostrov
Tak ja zacnu, doufam, ze me ostatni doplni/opravi:
1) samozrejme cisla motoru a kastle, ale to snad nemusim psat
Dal je to zavit k vejfuku co je pod valcem, taky podle opotrebeni maticek a sroubku u karbece poznas jak casto to rozebirali, jestli je na sroubku u serizovani bohatosti jeste plomba, potom jestli ma zahraty motor dobry zvuk, jestli nechrasti nebo neboucha, taky si muzes vzit merak a zmerit, jestli to dobre dobiji, taky jak tam jdou kvalty, ale to uz poznas...

_________________
Proste simson SR....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2006, 17:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 červenec 2006, 13:58
Příspěvky: 7
Taky je dobré zkontrolovat jestli to není po nehodě - tzn. kola v jedné stopě, motor musí startovat na drc, spojka a převodovka to snad poznáš, a taky s tím jeď z kopce, vyřaď na neutrál, jestli to nedře či netahá a zkus se pustit řídítek(ale bacha)....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2006, 22:58 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
ok, vyzkouším to... už se nemůžu dočkat... btw kde přesně najdu ten šroub na seřizování bohatosti co na něm má být plomba? :oops:

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 17:42 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Marra píše:
Taky je dobré zkontrolovat jestli to není po nehodě - tzn. kola v jedné stopě, motor musí startovat na drc, spojka a převodovka to snad poznáš, a taky s tím jeď z kopce, vyřaď na neutrál, jestli to nedře či netahá a zkus se pustit řídítek(ale bacha)....

Co si představuješ pod startováním na drc?

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 22:33 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
To jestli není po nehodě... koukej se po detailech. Například novej lak...no dost možná je to proto, že ten starej odešel právě při ní. Koukej se po detailech, různý škrábance, ohnutí, prohnutí...

Motor
Jinak jak psal kolega, musí jít nakopnout na několik našlápnutí i za studena (nezapomeň sytič :wink:), nastartuj to a trochu protoč motor a poslouchej. Simson je hroznej vibrátor, celej se trochu třese a rachtá. Ale v motoru ensmí nic zvonit, cinkat... Pokud by to dělalo, snažte se nejdřív vyloučit vnější příčinu - já málem půlil motor kvůli cinkání a pak jsem zjistil, že se mi klepe SPZtka :)
Zeptej se ho, na jakej olej jezdil. Pokud na M2T... Tenhle olej se totiž při vyšších teplotách připíká a zadírá a sviní motor. Talkže bacha, aby to nebylo přidřený.
Jinak nikde nesmí nic týct, ať už kdekoliv u válce, nebo třeba z převodovky. To samý platí pro karburátor. Samo musí držet volnoběh.

Převodovka
Nikde nesmí nic téct. Nevinně se ho zeptej, jakej je v tom vůbec olej a tak nenápadně zjisti, jestli ho vůlbec měnil a co tam lil. ¨
Kvalty musí jít lehce a bez problému (na místě to občas nejde, musíš protočit zadní kolo, tohle spíš za jízdy). Musí šlapat neutrál...

Kola
Zkoukni jak jsou na tom dráty, když přes ně přejedeš tužkou poznáš po zvuku jestli nesou některé povolené. Pokud ano, bylo by lepší to vycentrovat (a to nějaké to kilo stojí...).
Zkoukni ráfky, jestli nejsou křivé. To sam platí pro buben. Kolo se musí volně točit a nesmí drhnout...

Pneu
Jukni jak na tom sou... nové stojí cca 1000 Kč. Případně se poptej jak jsou na tom duše a jak přezouval. Já měl třeba rozmrvenou duši, protože to předchozí majitel přezouval doma a neuměl to...

Spojka
Poznáš jestli klouže ne?... snad jo, to ti ukáže zkušební projetí. Jinak bowdenek musí jít lehce, nesmí se sekat. Pokud by se sekal, chce ho to promazat/vymenit. Není to problém, ale každopádně případná porucha za jízdy by byla dost o držku...
Když si hodíš moto na stojan, dáš tam za 1 a pustíš spojku, zadní kolo se ti bude pomalu otáčet. Zkus ho nohou zastavit. Pokud se to nepovede, je to dobře :D...pokud ano, je to buďto blě seříená spojka, nebo špatný lamely. (jestli se nepletu)

Brzdy
Musí jít lehce, bowdeny neporušené... Musí prostě brzdit :). KDyž zamáčknu předek a zaberu tak s motorkou sice budu smýkat, ale kolo se ani nepohne. Jinak by je měl blbě seřízený. Nemuselo by bejt na škodu (a mohlo by to ušetřit případnou další investici) zkouknou obložení. Přední kolo máte za minutku dole a můžeš se podívat, jestli není obložení obroušené... Mmj taky poznáš jestli se o moto staral a mazal osu kola vazelínou :)
...případně můžu poslat učebnicové min a max rozměry opotřebení :)

Rám
Koukni se po nově zabarvenejch místech, dost možná maskované sváry, nebo škrábnutí po crashi. PRohlížej si sváry, zda nejsou nové, znamenalo by to, že tam nebylo cosi v pohodě...
Zkus dát řidítka do krajní polohy a zaviklat s nima. Nesmí tam být vůle v řízení. Nesmí to nijak hrkat. JInak otáčet se musí dát hladce a nesmí se to v krajních polohách zasekávat.
POstav moto na stojánek a převaž ji na přední kolo. Chyt ji za zadní kolo a zkus s ním trochu zaviklat. Nesmí se to viklat, pokud by to dělalo, jukni na šrouby, které drží kyvku. Mohly by být nedotažené, jinak je tam špatnej gumokov - bude se muset vyměnit - kyvka se nesmí viklat, tedy důvod pro slevu :)
Vyhledávej korozi. A taky bacha aby to nebylo rezlý :P :wink:

Tlumiče
Jednak bys mohl stáhnout měchy a kouknout se, jestli nějak extra necintají olej. Pokud ano, jsou tam špatná gufera (popř celé tlumiče), to chce vyměnit a slevu. Jinak sundej moto ze stojánku a zkus propérovat přední tlumiče. Musí tlumit plynule, nesmí se zasekávat a musí se bez problému vracet zpět. Podobně okoukni i zadek, tak už je to těžší. Tak alespoň mrkni, jestli netečou...

Elektrika
No v té se moc nevyznám, ale co platí... Jednak se podívej, v jakém je stavu. Pokud je na každejch 10 cm vodiče kus izolepy, je to různě posvazované dohromady, polepené a spřeházené... dost možná se ti to za čas porouchá a ty budeš vesele přetahovat dráty. Koukni, jestli to nemá překopané, protože pokud ano, bude případná oprava 2x delší... protože nějaké schéma ti bude na nic. Též jukni na kontakty, jestli jsou víceméně čisté, prostě aby to nebylo celý pod nánosy zalezlý měděnky...
Zkus jestli to bliká, svítí, troubí... A když mrkneš, jestli je hladina náplně baterky v normě, poznáš jestli se o to staral...

Rychlomer, otáčkoměr
Prostě koukni esi fachaj... Případně se ho zeptej jestli s tim ěml nějaký problémy...

Celkově
Ani tak nekoukej na lak, spíš si prohlídni detaily... Už jen z vystupovaná majitele poznáš jak tu motorku asi jezdil. A pokud to byl boreček to se v tom furt (a zbytečně) hrabal, dost možná rozhrabal i to, co neměl :o/... Na ty co to neudržují vůbec, nebo se v tom zase hrabou furt a "drsně to tuní" radši bacha...
Krom toho pokud si s chudákem símem hrál na R1 a otáčky pod 7000 jsou pro sraby, asi to motoru moc neprospělo...

...no to je prá věcí, na které jsem si vzpoměl. Nejlepší by bylo mít sebou někoho, kdo se v tom trochu vyzná. Písni odkud jsi a někdo ti určo helpne...

Popravdě moc se v tom nevyznám, ale doufám, že to co ze mě vypadlo nejsou bludy. Případně mě opravte :oops:

Každopádně dobře pořiď :wink: hodně štestí


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 22:36 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
A za jízdy zkus kopnout neutrál, pustit řídítka a nechat jet moto setrvačností. Pokud nejede rovně ale zahýbá, má buďto blbě seřízenou stopu, nebo by to eventuálně, pokud se nepletu, mohlo být tím, že není cosi v pořádku s geometrií rámu...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 22:52 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Pneu 500 kč/kus. A věci jako bovdeny a lanka bych vůbec neřešil a při koupi je hned preventivně vyměnil... :wink:

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 22:59 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Martin píše:
Pneu 500 kč/kus. A věci jako bovdeny a lanka bych vůbec neřešil a při koupi je hned preventivně vyměnil... :wink:


Ale moto má obvykel dvě :D
...tak to bylo míněno :wink:

Jsou to prkotiny. Ale je fakt, že už je to prostě práce a nějaká ta korunka navíc... Krom toho se můžeš přizabít už při zkušebním projetí motorky :)...
...Ne, vážně. Než na to sednou, i třeba jen na zkušební projetí, je opravdu dobré kouknout se na brzdy a případně si je klidně i seřídit...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2006, 23:12 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Ritsi píše:
Ale moto má obvykel dvě :D
...tak to bylo míněno :wink:


Ono to nebylo vyjádřeno úplně přesně a dalo se to pochopil i jinak, tak jsem to jenom doplnil. Nebylo to myšleno jako rýpání.

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006, 09:37 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
Ritsi píše:
Motor,Převodovka, Kola, Pneu, Spojka, Brzdy, Rám, Tlumiče, Elektrika, Rychlomer, otáčkoměr, Celkově...........


:shock: Parádní příspěvek... myslím že by se to možná hodilo dát jako důležité... :wink:

A Ritsi-mu samozřejmě moc děkuju. :P
P.S.: Jsem z Jaroměře (Východní Čechy) :wink:

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006, 09:48 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Patous007 píše:
Ritsi píše:
Motor,Převodovka, Kola, Pneu, Spojka, Brzdy, Rám, Tlumiče, Elektrika, Rychlomer, otáčkoměr, Celkově...........


:shock: Parádní příspěvek... myslím že by se to možná hodilo dát jako důležité... :wink:

A Ritsi-mu samozřejmě moc děkuju. :P
P.S.: Jsem z Jaroměře (Východní Čechy) :wink:

Spíše to s pár poznámkami možná dáme na stránky... :wink:

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006, 14:51 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Martin píše:
Ono to nebylo vyjádřeno úplně přesně a dalo se to pochopil i jinak, tak jsem to jenom doplnil. Nebylo to myšleno jako rýpání.


Jj jasný, v poho :)

Není za co, hele já se v tom taky moc nevyznám... Je to jen pár postřehu... a to mě v garáži napadlo ještě něco, ale... já si vzpomenu :wink: ...

Tak Jaroměřáci a okolníci, kdo pujde poradit s výběrem??? :!::wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006, 16:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
Tohle je můj nastávajíci, tak doufám že je na tom dobře i Hardwarově, a nejen vzhledově :D

Obrázek

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2006, 22:41 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Ach vy bahňáci :)
...ne, nic ve zlym :)

No zkoukni to a uvidíš. Nevypoadá špatně. Akorát chlapíkům na technický by se nemusel líbit ten zvohnutej rám pod sedlem... A blbě se na tom sedí spolujezdci. Krom toho bude furt sjízdět na řidiče (tak aspoň se k tobě budou spolujezdkyně pořádně tulit... O:))

Ještě by moh bejt případně na TK problém s gumama, ale nefim co to má vzadu nazutý. Ale to se dá vždycky přezout... a pokud u vás nejsou nějak extra přísný, tak tě klíďo nechaj :wink:

Ale radej si pořádně okukni jestli to není nějak zvohejbaný, poničený, jestli sváry drží... A aby byl v cajchu motor...

Hodně štestí a kdybys chtěl, snad by se tu někdo našel, kdo by ti případně poradil a třeba se na to jel kouknout s tebou...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.073s | 13 Queries | GZIP : On ]