Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

přeměření zapalování
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=14637
Stránka 1 z 2

Autor:  Matt_Stifler [ 31 říjen 2012, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  přeměření zapalování

Ahoj v topicu http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=14591 je popis mého problému a rozhodl jsem se kvůli tomu přeměřit zapalování (zapalovací cívka, indukčka, snímač, tyristor). Potřeboval bych poradit jak, co a hlavně kde. Jelikož se elektrice moc nevyznám, prosil bych vás o návod pro idioty.

Díky

Autor:  stepus [ 02 listopad 2012, 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

máš zapalování nasazený ? pokud jo tak ti stačí voltmetr (digitální multimetr)
1) Snímač otáček - jeden modrý drát, na ten dáš první drát od měřáku a druhej dáš někde na kostru, na měřáku dáš stejnosměrné napětí, když začneš šlapat na startpáku, objeví se ti na displayi cca 1,2V nebo víc nebo míň pokud se neukazuje nic : buď blbě měříš nebo je špatnej snímač,
2) Zapalovací cívku, stejný způsob akorát měříš střídavý průběh a nastav rozsah 200V ! a při startování by se ti mělo ukázat tak 70V, zas pokud nemáš nic tak děláš chybu ty nebo je špatná cívka,
3) Tyristor je problém změřit, potřebuješ na to generátor impulzů, pak nějakej zdroj, a indukční cívku apod, takže ten asi těžko změříš ale pokud máš změřenej stator a odpovídá tak zapoj tyristor a když nebude OK víš že to je tyristorem, nebo tyristor mužeš někomu dát na vyzkoušení,
4) Indučku můžeš změřit multimetrem, ten si ale přepneš na měření odporů, no a musíš naměřit skoro zkrat, tj. strašně malí odpor

Pokud zapalko nemáš nasazený
tak měř multimetrem odpor, a odpor snímače měříš stejně jako napětí akorát přepneš měřák na odpor, a měl by ti ukázat cca 20 Ohmů,( ten druhej drát od měřáku opřeš o tu hliníkovou část statoru), zapalovací cívku změříš stejně ale ta má mít odpor daleko vyšší, teď si nezpomenu ale je to doopravdy hodně, v žádným případě to nesmí být zkrat ( 0 Ohmu)

Autor:  Matt_Stifler [ 02 listopad 2012, 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

Díky za odpověď, jen pro upřesnění, modrý drát je prostřední na tyristoru? Při měření má být připojený nebo odpojený? A na co se připojují dráty na indukčce?

Autor:  stepus [ 02 listopad 2012, 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

celí stator měříš když je odpojenej od tyristoru, ano myslím že je to ten 3tí od leva když se koukáš zepředu na tyristor, a na indučce měříš jak tam jsou jakoby ty dva šroubky, tak na těch dvou závitech měříš

Autor:  rados [ 12 leden 2013, 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

ked som na primarnej cievke(cerveny drot) nameral len cca. 6-9V, je vadna cievka, alebo moze byt skorodovany kontakt(simson nedava iskru)? meral som jej odpor, aj odpor snimaca a odpor bol, ako ma byt(podla navodu niekde na nete).

Autor:  stepus [ 12 leden 2013, 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

9V při připojené indučcce nebo si to měřil jenom na drátu ? každopádně bych asi vyzkoušel jinačí indučku, indučka by se měla chovat prakticky jako zkrat a tak by na ní mělo bejt napětí ještě nižší..

Autor:  rados [ 12 leden 2013, 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

cerveny drot(14) som odpojil od tyristora, pripojil na merak, druhy drot na kostru a pri nakopavani ukazoval max 8-9V. cital som, ze by to malo byt viac...ale keby bola vadna primarna cievka, tak by som nenameral nic? meral som to s digitalnym multimetrom, mozno rucickovy by ukazal viac(omeskanie?) chcem obejdnat stahovak a hned by som obejdnal tyristor, resp. "primarnu" cievku, ine tam nemoze byt pokazene, kedze elektrika je "urobena" tkzv. minimalna elektroinstalacia...

Autor:  stepus [ 12 leden 2013, 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

rados píše:
cerveny drot(14) som odpojil od tyristora, pripojil na merak, druhy drot na kostru a pri nakopavani ukazoval max 8-9V. cital som, ze by to malo byt viac...ale keby bola vadna primarna cievka, tak by som nenameral nic? meral som to s digitalnym multimetrom, mozno rucickovy by ukazal viac(omeskanie?) chcem obejdnat stahovak a hned by som obejdnal tyristor, resp. "primarnu" cievku, ine tam nemoze byt pokazene, kedze elektrika je "urobena" tkzv. minimalna elektroinstalacia...

A měřil si na střídavý průběh na měřáku ? pokud ano a měl si tam jenom 8V tak máš cívku spečenou a musíš koupit novou zapalovací cívku co se dá na stator..

Autor:  rados [ 12 leden 2013, 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

ano striedavy.
OK dik

Autor:  rados [ 15 leden 2013, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum

Autor:  stepus [ 15 leden 2013, 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

rados píše:
bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum

pravděpodobně máš rozhozenej předstih, nastav ho na rysky podle karteru, a skontroluj jestli se neštípnul klínek na rotoru, občas se stane že málo dotáhneš a jak prudce kopneš na nastartování tak se klínek stříhne :D potom když dáš píst do Hú a dáš trochu benzínu a na rukojeti plnej aby tam šel vzduch tak si musí aspoň blafnout, když jo tak vyčisti karb a můžeš jezdit :D

Autor:  rados [ 15 leden 2013, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

stepus píše:
rados píše:
bola to zapalovacia cievka. iskru hadze, lenze teraz ho neviem nakopnut, lebo netaha benzin-sviecka je sucha. nalial som benzin priamp do valca a aj tak nechytla...idem prebehnut forum

pravděpodobně máš rozhozenej předstih, nastav ho na rysky podle karteru, a skontroluj jestli se neštípnul klínek na rotoru, občas se stane že málo dotáhneš a jak prudce kopneš na nastartování tak se klínek stříhne :D potom když dáš píst do Hú a dáš trochu benzínu a na rukojeti plnej aby tam šel vzduch tak si musí aspoň blafnout, když jo tak vyčisti karb a můžeš jezdit :D


OK, skusim

Autor:  Kachna [ 04 květen 2019, 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

Zdravím, potřeboval bych poradit. Na podzim se mi zozlítlo magneto a tak jsem koupil nové. Od té doby neježděno,neopravováno,prostě nic. Z jara jsem ho nasadil, ale jiskra se objevila minimálně. Teď už vůbec. Cívka přeměřena a zdá se ok. Indukční cívka má odpor cca 4 ohmy. Zdá se mi, že chyba je buď ve snímači otáček, dává cca 0.5v nebo mi prodali magneto které není na bezkontaktní zapalování. Můžete mi prosím poradit, jestli je snímač ok nebo ne, popř jaký je rozdíl mezi magnetama? Nebo nějaký jiný nápad?
Předem děkuji za pomoc.

Autor:  Kachna [ 05 květen 2019, 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

Může mi to dělat žlutý snímač otáček? Naměřen odpor 14,4 ohmů, což je necelá polovina, než jsem tady na fóru vyčetl. Údajně by měl mít odpor 30 ohmů.

Autor:  stepus [ 06 květen 2019, 07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: přeměření zapalování

snímač bude nejspíš dobrej, pokud se rozlítlo magneto tak bych se podíval na poškození cívek, a změř zapalovací cívku, její odpor, napětí když prošlapuješ, a i zkratovej proud, podle toho zjistíme jestli je cívka vpoho a problém může být někde jinde

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/