Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 30 duben 2024, 11:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zvuky z válce
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006, 17:49 
Offline
Na desce hanby
Uživatelský avatar

Registrován: 30 duben 2006, 17:38
Příspěvky: 51
Nedávno jsem nechal udělat výbrus na 60ccm,protože starej byl vyběhanej a když jsem přidal plnej plyn tak se z válce začaly ozívat zvuky jak kdyby se pístní kroužky lámaly,nebo něco takovýho(nezvonily).Ted mám zatím zajeto něco kolem 100km a jezdím opravdu poctivě,nehoním to,jezdím tak 5000ot. a rychlost tak do 40km/h.Simson jezdil opravdu pěkně.Teď v neděli jsem vezl tak 1,5km mýho bratranca a ten váží něco přes 100kilo a já 60kg.A jeli jsme zase pomalu,ale pak jsme jeli do většího kopce tak 300metrů.Hodil jsem tam rači jedničku i když by to dvojka utahla a jeli jsme pomaličku.Až navrchu už simson začal trochu spomalovat,tak sem bratranca vyhodil ven,vypl motorku a sjel zpátky z kopce a jel,už to bylo vychlazený.A od té doby se mě zase začal ozívat ten zvuk z válca jak kdyby ty kroužky se lámaly nebo něco takovýho.Nevíte čím to spravit asi se to trochu přidřelo,nebo něco,mám zkusit zhodit válec a podíat se na to.A měl bych ještě jeden dotaz tak po 5km mám válec uplně vřelej a musím motorku chvílu nechat schladit,protože se začne zmenšovat výkon,co stím,může to byt olejem,do benzínu dávám nákej mogul za 100 a v převodovce mám PP90.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006, 18:18 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 červenec 2004, 20:40
Příspěvky: 595
Bydliště: Brno
Když to nemáš zajetý, tak se nediv, že se to rozžhaví. Jinak shoď válec a koukni se radši na ty kroužky a píst, abys pak nemusel na výbrus znova ;)

_________________
Yamaha FZS 1000 FAZER.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006, 18:26 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Nejde o honění, ale o teplotu. Já po přechodu na 1:50 nedával pozor a hrkám taky. Dokud budeš cítit slábnutí po zahřátí, tak dávej více oleje. Teprve když to přestane, tak pomalu začni přecházet k 1:50.

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006, 22:18 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Po každým výbrusu než nasadíš válec je nutný udělat následující:
- Nemá snad cenu připomínat, že je nutný válec pořádně vymýt.
- Hlavní věc je pořádně odjehlit pilníčkem vyústění kanálů do válce.
Když přejedeš prstem po jejich hranách, tak to ucítíš sám.
- U výbrusu na 60-ku si musíš nechat přetočit taky hlavu, nebo aspoň
zkontrolovat, jestli ti píst do ní neklepe. Spalovák má většinou průměr
asi kolem 39,50 až 40,00 mm. 60-ka začíná průměrem 40,50 a končí
po třech výbrusech na 42,00 mm.

Podle toho, co píšeš se ti asi podařilo válec přidřít. Chce to rozhodně
sundat válec a mrknout na píst. Jestli jsou na pístu lesklý plochy musíš
je opilovat pilníkem (radši víc). Jestli ale nejdou sundat s pístu kroužky
je lepší koupit novej píst.
Ve válci bude zase na těch místech namazanej hliník z pístu. Ten musíš
taky dostat pryč. Buď obrousit šmirglem, nebo použít ten sajrajt na
čištění odpadu (hydoxid sodný NaOh někdy to prodávaj jako "krtek"). Perfektně to žere hliník, ale na železo to nepůsobí. Bohatě stačí pár
krystalů do vršku od PET lahve a kapka vody. Bacha při tom se to dost
zahřívá. Výslednou kaši naneseš třeba šroubovákem na postižený místo
a počkáš až to přestane bublat. Pak opláchneš vodou a opakuješ tak
dlouho dokaváď se všechen hliník nevyžere. Opakuju ještě jednou je to
silná žíravina (louh sodný) tak bacha hlavně na voči.
Jo a hlavně při záběhu nikoho nevoz, zvlášť do kopce.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 červen 2006, 12:23 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 červenec 2004, 20:40
Příspěvky: 595
Bydliště: Brno
Brousit píst pilníkem? to mi připadá jako pěkná prasečina, spíš jemným šmirglem ne? :roll: Dyť pislník ti tam udělá zářezy jak Brno

_________________
Yamaha FZS 1000 FAZER.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 červen 2006, 14:53 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
qwerty píše:
Po každým výbrusu než nasadíš válec je nutný udělat následující:
- Nemá snad cenu připomínat, že je nutný válec pořádně vymýt.
- Hlavní věc je pořádně odjehlit pilníčkem vyústění kanálů do válce.
Když přejedeš prstem po jejich hranách, tak to ucítíš sám.
- U výbrusu na 60-ku si musíš nechat přetočit taky hlavu, nebo aspoň
zkontrolovat, jestli ti píst do ní neklepe. Spalovák má většinou průměr
asi kolem 39,50 až 40,00 mm. 60-ka začíná průměrem 40,50 a končí
po třech výbrusech na 42,00 mm.

Podle toho, co píšeš se ti asi podařilo válec přidřít. Chce to rozhodně
sundat válec a mrknout na píst. Jestli jsou na pístu lesklý plochy musíš
je opilovat pilníkem (radši víc). Jestli ale nejdou sundat s pístu kroužky
je lepší koupit novej píst.
Ve válci bude zase na těch místech namazanej hliník z pístu. Ten musíš
taky dostat pryč. Buď obrousit šmirglem, nebo použít ten sajrajt na
čištění odpadu (hydoxid sodný NaOh někdy to prodávaj jako "krtek"). Perfektně to žere hliník, ale na železo to nepůsobí. Bohatě stačí pár
krystalů do vršku od PET lahve a kapka vody. Bacha při tom se to dost
zahřívá. Výslednou kaši naneseš třeba šroubovákem na postižený místo
a počkáš až to přestane bublat. Pak opláchneš vodou a opakuješ tak
dlouho dokaváď se všechen hliník nevyžere. Opakuju ještě jednou je to
silná žíravina (louh sodný) tak bacha hlavně na voči.
Jo a hlavně při záběhu nikoho nevoz, zvlášť do kopce.

Ono obecně při práci s těmito látkami jsou velmi vhodné alespon nějaké brýle a dlouhý oděv. Na směšovací teplo pozor. U některých látek není problém při určitých koncentracích uvolnit takové množtví tepla, že dojde k varu směsi. Pouhým jejich smíšením :!:

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 červen 2006, 21:22 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Právě v těch zářezech je ten fór, líp se tam drží olej. Když ale nemáš tu odvahu skus jemnější jehlovej pilník. Rozhodně ne šmirgl, protože nikdy na stopro neodstraníš v hliníku zadřený brusivo. Mimo to ta lesklá ploška je dost tvrdá, takže šmirglem bys ji asi neobrousil. Ve většině případů jsou stopy po zadření úzké (asi tak do 5 mm) a můžou být až čtyři většinou po stranách pístního čepu. Pokud je píst přidřenej na větší ploše je lepší ho vyměnit.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červen 2006, 12:31 
Offline
Na desce hanby
Uživatelský avatar

Registrován: 30 duben 2006, 17:38
Příspěvky: 51
No ty zrcátka se nejlíp spravujou brouskem na kosu,my to děláme tak ve škole na autech,dá to dost práce,ale poškožení pístu je úplně minimální.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 červen 2006, 15:42 
Offline
Na desce hanby
Uživatelský avatar

Registrován: 30 duben 2006, 17:38
Příspěvky: 51
Ted sem se díval na píst a válec a je úplně OK,zatím krásně zajetej,budu ještě zajíždět zhruba 200km a mělo by to byt OK,to zpomalování do toho kopca ve dvou nemělo nic společnýho s válcem,ale blbá svíčka měl sem tam NGK a dal obyčejnou Brisk a po 70km zatím úplně v pohodě.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 131 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.352s | 13 Queries | GZIP : On ]