Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 30 duben 2024, 12:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zkrat
PříspěvekNapsal: 03 červen 2006, 13:46 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Zdravím vás.
Jsem tu sice novej a jen proto abych vyřešil problem,ale doufám že mi pomůžete.
Dostal se ke mě simson S51 enduro 6V rok 1984 na zprovoznění a přichystání na technickou. Šlo to nastartovat,ale zdechalo to. Baterka byla po smrti,chyběly tomu blinkry a zadní světlo. Takže jsem pokupoval co bylo třeba,vyčistil karbec,svíčku...
Ještě se starou baterkou (neměl jsem klíč od kastlíku,takže jsem čekal až mi ho doveze majitel) jsem nastartoval. Simson svítil,blikal (no spíš svítil než blikal),jel. Brzdový světlo nesvítí,ale na to se ještě kouknu.
Hlavní problem je ten že když jsem vyměnil bateku,okamžitě shořela pojistka (jsou tam 2 a shořela ta v pravo) Jeden káblík vede na cívku pod rotorem (červeno žlutej) a pokud ho změřím proti +plus polu je na něm cca 6,5V. Takže přímo na kostru. Takže bych potřeboval vědět kde je chyba. Chtěl jsem to okouknout podle simála co mi stojí asi 3 roky v garáži,ale ten je 12V a je tam všechno nějak jinak :oops:
Děkuji za pomoc,jestli teda bude někdo tak hodnej.
Jinak nejsem elektrikář,takže prosím o srozumitelné vysvětlení. :lol:
A taky to je docela nutný,protože to má do 11.6 jezdit,má to být dárek k narozeninám
Dík


Naposledy upravil horan dne 03 červen 2006, 14:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 červen 2006, 13:49 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Jinak jsem koukal v sekci. Je tam sice mraky problemu s elektrikou,ale nějak mi nepřipadl žádnej stejnej jako mám já. Takže proto nový tema :oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 červen 2006, 15:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 červen 2005, 09:33
Příspěvky: 171
Bydliště: Kladno ČR
horan píše:
Jinak jsem koukal v sekci. Je tam sice mraky problemu s elektrikou,ale nějak mi nepřipadl žádnej stejnej jako mám já. Takže proto nový tema :oops:
Problem s elektrikou je pokazdy jinej.... :)

_________________
Modrej Simson S51 E, 6V, obcas 12V, 60ka valec, jede super. uz pres 40 000km...., plna palba... radio + 2x repro
Simakum zdar


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 červen 2006, 15:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Ray... píše:
horan píše:
Jinak jsem koukal v sekci. Je tam sice mraky problemu s elektrikou,ale nějak mi nepřipadl žádnej stejnej jako mám já. Takže proto nový tema :oops:
Problem s elektrikou je pokazdy jinej.... :)

To asi jo,ale neřeší to můj problem :cry: :cry:
Jinak jsem to šel měřit i na tom druhým simsonovi a tam ten červenožlutej káblík nejde přímo na kostru. Takže asi bude chyba tam. Mělo by to být podle schematu na tu vrchní cívku. Ví někdo kolik asi stojí? Nebo namotat doma ručně? Někde jsem tady zahlídl že to někdo dělal.
Vážně je to docela nutný. Majitel do toho dal 2500kč,tak by chtěl aby to jelo,ale nechce do toho sypat ještě ranec :wink:
Nebo kdyby se ta cívka někomu válela doma za nějakou rozumnou cenu :oops:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 červen 2006, 17:07 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 květen 2006, 20:52
Příspěvky: 77
Bydliště: Dědina Petrovice /UL/
Můžu ti jen poradit jedno.Vytrhej celou elektriku,kup nový dráty a konektory a natáhni to celý znova....... :-/

_________________
Kdo umí, umí - kdo neumí čumí (taky někdy čumim)
Obrázek
ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 červen 2006, 17:16 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
kozza tuning píše:
Můžu ti jen poradit jedno.Vytrhej celou elektriku,kup nový dráty a konektory a natáhni to celý znova....... :-/

No spíš typuju že to nebude v drátech,ale v nějaký cívce


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 červen 2006, 17:09 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
tak tohle cívkou určitě neni jinak když měříš cívky mulťasem tak krom nabíjecí cívky zapalka se zbývající dvě chovají jako zkrat, maj totiž hodně malej stejnosměrnej odpor v tvým případě bude nejspíš proražená usměrňovací dioda v dobíjení/předpokládám že(když tady dak <->uješ) tak máš elektriku zapojenou správně/, ta proražená dioda je pak totiž jediná možnost

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 červen 2006, 20:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Marty píše:
tak tohle cívkou určitě neni jinak když měříš cívky mulťasem tak krom nabíjecí cívky zapalka se zbývající dvě chovají jako zkrat, maj totiž hodně malej stejnosměrnej odpor v tvým případě bude nejspíš proražená usměrňovací dioda v dobíjení/předpokládám že(když tady dak <->uješ) tak máš elektriku zapojenou správně/, ta proražená dioda je pak totiž jediná možnost

podle schematu je nabíjecí cívka ta horní a vede k ní červenožlutý a tuším 59a. A tahle je přímo na kostru


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 červen 2006, 21:03 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
jaká tahle? kde na kostru? když měříš vývody cívky tak se ti zdá že je tam zkrat na kostru? vem žárovku 6V/21W a při nakoplým motoru ju jedním vývodem ukostři a pak připojuj vývody z cívky...žárovka se musí rožnout...ale možná to bude málo takže trocha přidat plynu

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 červen 2006, 17:45 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Marty píše:
jaká tahle? kde na kostru? když měříš vývody cívky tak se ti zdá že je tam zkrat na kostru? vem žárovku 6V/21W a při nakoplým motoru ju jedním vývodem ukostři a pak připojuj vývody z cívky...žárovka se musí rožnout...ale možná to bude málo takže trocha přidat plynu

Takl jsem to udělal. Žárovka se rozsvítila. A dost i na volnoběh. Takže chyba bude jinde. Ale jakmile chci připojit baterku,tak okamžitě shoří pojistka mezi dobíjecí cívkou a takovou tou dvoucívkou co je zastrčená za spínačkou :cry:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 červen 2006, 17:54 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
dyť ti to říkám...pokuád je všecko správně zapojený tak to může dělat jen proražená dioda v dobíjecím ústrojí/to je to za tou spínačkou/

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 červen 2006, 11:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Marty píše:
dyť ti to říkám...pokuád je všecko správně zapojený tak to může dělat jen proražená dioda v dobíjecím ústrojí/to je to za tou spínačkou/

Takže jsem tu diodu chtěl vyměnit,ale i po tom co jsem ji komplet odpojil je to pořád zkratovaný. Takže nějaký další návrh?
Nebo by mi docela bodlo el. schéma tohodle typu simála. Mám jedno najitý,ale nejde v něm moc přečíst. Takže pořádně nevím jestli je to všechno 100% OK zapojený
Konkrétně je to tohle http://www.simson.ic.cz/ele1.jpg


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 červen 2006, 18:30 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
horan píše:
Takže jsem tu diodu chtěl vyměnit,ale i po tom co jsem ji komplet odpojil je to pořád zkratovaný. Takže nějaký další návrh?
Nebo by mi docela bodlo el. schéma tohodle typu simála. Mám jedno najitý,ale nejde v něm moc přečíst. Takže pořádně nevím jestli je to všechno 100% OK zapojený
Konkrétně je to tohle http://www.simson.ic.cz/ele1.jpg

to 100% OK ještě radši přehodnoť :wink: pokud je při odpojené diodě stále zkrat mezi červeným a červeným se zeleným proužkem/měř při úplně odpojeným dobíjecím ústrojí tak je tam někde skrat...kde to musíš najít sám....jiná možnost není, nebo to svěř někomu kdo se vyzná, nebo mě síma dovez a já to dám dokopy :lol:

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 červen 2006, 18:46 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 červen 2006, 13:34
Příspěvky: 23
Marty píše:
horan píše:
Takže jsem tu diodu chtěl vyměnit,ale i po tom co jsem ji komplet odpojil je to pořád zkratovaný. Takže nějaký další návrh?
Nebo by mi docela bodlo el. schéma tohodle typu simála. Mám jedno najitý,ale nejde v něm moc přečíst. Takže pořádně nevím jestli je to všechno 100% OK zapojený
Konkrétně je to tohle http://www.simson.ic.cz/ele1.jpg

to 100% OK ještě radši přehodnoť :wink: pokud je při odpojené diodě stále zkrat mezi červeným a červeným se zeleným proužkem/měř při úplně odpojeným dobíjecím ústrojí tak je tam někde skrat...kde to musíš najít sám....jiná možnost není, nebo to svěř někomu kdo se vyzná, nebo mě síma dovez a já to dám dokopy :lol:

No když je to všechno zapojený,tak jde do baterky místo stejnosměrnýho proud střídavej. Ale když ten červenej odpojím,tak tam jde stejnosměrný,ale jen 4,5V. Takže to vypadá na ten usměrňovač s tou diodou.
Jinak jsem automechanik,takže mechanický části mi problem nedělaj,ale na tu elektriku jsem ve škole nějak dlabal :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 128 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.164s | 14 Queries | GZIP : On ]