Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Simson S53 12V-přebíjení baterie,oprava Elby-vyřešeno
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=1231
Stránka 2 z 2

Autor:  Marty [ 17 červenec 2006, 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Suelo píše:
Možná že se vám někomu hodí následující schéma ELBY, co jsem našel na netu... http://www.bur-werbung.de/besjan/simson/

Velmi dobře =D> jen je mi divné že namístě operáku je u jedné neorigo elby co mám doma optočlen :lol: holt to chce najít někde dederácké znační integráčů aby se dal omyl vyloučit

Autor:  Suelo [ 17 červenec 2006, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mě právě ELBA 12V odešla... Rozdělal jsem ji a zjistil jsem, že explodoval ten elektrolyt, ale hlavně je v háji i ten integráč 865 k řízení dobíjení. Mám obavu, že ho asi neseženu - v GM ho nemají :(. Taky by mě zajímalo, proč se to vůbec stalo - jestli mám hledat nějakou závadu ještě mimo ELBU, nebo jestli je to holt stářím. Nemohlo by to být tím, že jsem jednou měnil původní tyristor (nedobíjel) za TESLAcký? Neměl jste někdo podobný problém?

Autor:  Marty [ 17 červenec 2006, 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

který elektrolyt? tím že se prošvihl tyristor mohl odejít i ten opbvod

Autor:  Suelo [ 17 červenec 2006, 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Je tam přeci kondenzátor asi 220uF... Ale ten tyristor sem měnil už někdy minulej rok. To sem koupil simsona a samozřejmě nedobíjel. Tak po dlouhym pátrání sem přišel na závadu - někdo serval ten plech, co slouží jako chladič u tyristoru. Taxem ho vyměnil a až do teď vše fungovalo v poho...

Autor:  Suelo [ 17 červenec 2006, 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ten tyristor se asi neprošvihl, ale spíš ho někdo zničil tím, že urval ten plech...

Autor:  Marty [ 18 červenec 2006, 00:20 ]
Předmět příspěvku: 

a tím že se nechladil se mohl prorazit...ikdyž situaci by měl zachránit ten kondík v G elektrodě

Autor:  TooM-As [ 18 červenec 2006, 07:35 ]
Předmět příspěvku: 

Marty píše:
a tím že se nechladil se mohl prorazit...ikdyž situaci by měl zachránit ten kondík v G elektrodě


koukam ze tomuhle zapojeni asi rozumis , mohl bys ho trosku vic popsat (nejlepe po soucastkach) delal jsem drobnou upravu a ted je to cely blaznivy.

Autor:  Suelo [ 18 červenec 2006, 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

Marty píše:
a tím že se nechladil se mohl prorazit...ikdyž situaci by měl zachránit ten kondík v G elektrodě

ale tyristor byl určitě nefunkční už když se urval ten chladič, protože ten je napevno připájen na základní Si destičku...

Autor:  Marty [ 18 červenec 2006, 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

takže bylo urvaný to křidýlko z tyristoru? proboha to je pak jasný :lol: sem myslel že někdo dal dopryč ten plech co kryje zadní stěnu a zároveň chladí tyristor 8)

Autor:  Suelo [ 18 červenec 2006, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

přesně tak, to křidýlko bylo urvaný... To nic ale nemění na tom, že je v háji ta 865ka. Ten vršek plastu, v kterym je zalitá, je úpně prasklej. To by se přeci samo stát nemělo... ?

Autor:  Marty [ 18 červenec 2006, 16:49 ]
Předmět příspěvku: 

jojo...a že vyluftoval ten kondík...to vypadá na přepólování ale to by měla podržet ta dioda co tam je....neni proražená? mám doma 6V elbu kde je ta svińa roztržená....

Autor:  Suelo [ 19 červenec 2006, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dioda je taky v háji, nevede ani v jednom směru...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/